Printer til A4 kuverter
Fra : Gubs

Dato : 02-08-05 19:04

Hej

Findes der en printer til A4 ark der også kan printe på A4 kuverter ?
Min egen Canon ip4000 kan ikke, der mangler lige 1 cm i siden før den kan.

Gubs

Fra : Mads

Dato : 02-08-05 19:14

On Tue, 2 Aug 2005 20:03:50 +0200, "Gubs" <nogo31@hotmail.com> wrote:

>Hej
>
>Findes der en printer til A4 ark der også kan printe på A4 kuverter ?

En A3 printer kan.

--
Mvh Mads

"Gode diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de taler om"

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 00:22

> Findes der en printer til A4 ark der også kan printe på A4 kuverter ?
> Min egen Canon ip4000 kan ikke, der mangler lige 1 cm i siden før den kan.

Undskyld mit dumme ?.

Hvad er målene på en A4 kuvert.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Rado

Dato : 03-08-05 15:34

> [...]

>Findes der en printer til A4 ark der også kan printe på A4 kuverter ?
>Min egen Canon ip4000 kan ikke, der mangler lige 1 cm i siden før den kan.

Nogle programmer, som f.ex Word, kan printe vertikalt på kuverter.
Dvs. man sætter kuverten i på samme led som et A4 ark. Har selv
printet adresser på en del A4 kuverter på den måde.

Et andet alternativ er simpelthen at printe adresselabels i stedet,
som man så sætter på kuverten.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Hauge

Dato : 03-08-05 16:03

Hej
Rado wrote:
> Nogle programmer, som f.ex Word, kan printe vertikalt på kuverter.
> Dvs. man sætter kuverten i på samme led som et A4 ark. Har selv
> printet adresser på en del A4 kuverter på den måde.

Der dog kaldes og hedder C4-kuverter

/Hauge

Fra : KsNa

Dato : 03-08-05 17:46

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nogle programmer, som f.ex Word, kan printe vertikalt på kuverter.
> Dvs. man sætter kuverten i på samme led som et A4 ark. Har selv
> printet adresser på en del A4 kuverter på den måde.

Jeg har en HP710C, der er papirbakken ca. 0,5cm for smal til de store
kuverter også når den vender samme vej som alm.papir.
Det ville være dejligt, hvis man ikke skulle op i en A3 printer men det har
jo nok noget med papirstørreleser i forskellige lande at gøre.

Mvh
Kim

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-08-05 10:31

"Gubs" <nogo31@hotmail.com> skrev

> Findes der en printer til A4 ark der også kan printe på A4 kuverter ?
> Min egen Canon ip4000 kan ikke, der mangler lige 1 cm i siden før den kan.

Husk at være opmærksom på, at laserprintere muligvis ikke kan printe på
rudekuverter, ruderne bliver ødelagt, fordi de rynker voldsomt pga. varmen.
Ganske vist er det mange år siden, jeg havde det problem, så måske det er
løst i mellemtiden?

Claus

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 04-08-05 11:33

Claus Tersgov wrote:

> [...]
> Ganske vist er det mange år siden, jeg havde det problem, så måske det er

Min efterhånden gamle Brother HL-820 kan godt printe på rudekuverter,
uden at smelte ruden, og der er forresten også plads til en C4-kuvert.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-08-05 16:42

"Jens C. Hansen" <dsl.175519@vip.cybercity.invalid> skrev

> Min efterhånden gamle Brother HL-820 kan godt printe på rudekuverter,
> uden at smelte ruden, og der er forresten også plads til en C4-kuvert.

Det var netop en Brother, HL-4V jeg har. men det skulle ikke undre mig, at
man har fundet ud af at lave ruderne i et andet materiale i og med, at alt
formentlig bliver udskrevet på laserprintere.

Claus