Trådløs tastatur
Fra : Kenneth

Dato : 30-07-05 16:42

Skal have nyt tastatur, nogle der kan anbefale et trådløst tastatur uden
alle mulige ekstra funktionstaster og andet "gejl"?

/Kenneth

Fra : Laziter [9440]

Dato : 30-07-05 19:02

"Kenneth" <ka@boxmail.dk> skrev i en meddelelse
> Skal have nyt tastatur, nogle der kan anbefale et trådløst tastatur uden
> alle mulige ekstra funktionstaster og andet "gejl"?

Nu nævner du ikke om det skal være et ergonomisk eller et stadard, men
dette:
er et godt sæt, jeg har den hvide udgave der hedder Pro istedet for Comfort.
Det er selvfølgelig anderledes at skrive på lige i starten, men når man
først har vænnet sig til det så oplever man at man slapper mere af i skuldre
og nakke.
Idag kan jeg slet ikke forlige mig med et standard tastatur.
Jeg har haft mit sæt i næsten 2 år og har kun skiftet batterier i tastaturet
1 gang.

Ok, der er så lige lidt ekstra knapper på, men de fylder ikke ret meget og
er i fåtal i forhold til mange andre tastaturer.

Mvh
Benjamin

Fra : EXIT

Dato : 30-07-05 19:01

Hvis køber PC World fra denne måned
Har de en test af nogle forskellige

Fra : Flemming Joensson

Dato : 31-07-05 06:18

Kenneth <ka@boxmail.dk> wrote in

> Skal have nyt tastatur, nogle der kan anbefale et trådløst tastatur uden
> alle mulige ekstra funktionstaster og andet "gejl"?

Der er desværre ikke ret mange tastaturer uden ekstra funktionstaster
længere.

Dette her fra Logitech har dog et forholdsvis behersket antal ekstra
knapper:
Større billeder kan ses på Logitech side (husk at få hele adressen med):

Personligt synes jeg dette her virker meget lovende og så er det til at
betale sig fra (<500kr), Logitech UltraX Media Desktop:

http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=47655&boardid=1&styleid=1

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRID=2162,CONTENTI
D=9600

Hvis prisen ikke er afgørende, så er Logitech diNovo serie også ret
sparsomt udstyret med ekstra knapper (husk at få hele adressen med):
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRID=2162,CONTENTI
D=9874
Men det koster omkring 1500kr :-/

/flemming

Fra : Kenneth

Dato : 31-07-05 06:59

Hej Flemming

Deres Logitech UltraX ser meget interessant ud, ved du om der er et sted
man kan se/prøve det i kbh området ?

/Kenneth

Fra : Flemming Joensson (9~

Dato : 02-08-05 09:25

> Deres Logitech UltraX ser meget interessant ud, ved du om der er et sted
> man kan se/prøve det i kbh området ?

Desværre nej, det eneste minus jeg lige kan se ved tastaturet er at det
ikke har nogen Insert knap, men i stedet en dobbelt så stor delete knap.
Det er lidt træls da jeg altid bruger shift-delete og shift-insert som
cut/paste :-/

Ellers havde jeg allerede købt et ;)

Nu er jeg så ved at overveje om jeg kan vænne mig til Ctrl+x/Ctrl+v som
cut/paste i stedet og købe det alligevel :)

Alternativt kan man købe udgaven med ledning, det er dog sølvfarvet og ikke
helt så lækkert at se på efter min mening, men det har fået fin kritik og
så har det både en insert og en delete tast :)
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=50512

/Flemming
--
Skift .invalid ud med .org i min mailadresse for at sende mig en mail.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 31-07-05 10:25

Flemming Joensson skrev:

> Personligt synes jeg dette her virker meget lovende og så er det
> til at betale sig fra (<500kr), Logitech UltraX Media Desktop:

Wov! Det anede jeg ikke eksistensen af.
Hvis det har lige så gode taster som det oprindelige sølvfarvede
UltraX med ledning, så ser det meget lovende ud. Det var/er et
ret solidt tastatur.

> Hvis prisen ikke er afgørende, så er Logitech diNovo serie også
> ret sparsomt udstyret med ekstra knapper

Det samme er tilfældet med Logitech diNovo Cordless Desktop for
Notebooks, som er væsentlig billigere end det almindelige diNovo.
<http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=146539>. Det kan også
sagtens bruges på en stationær computer.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Flemming Joensson (9~

Dato : 02-08-05 09:33

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> <http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=146539>. Det kan også
> sagtens bruges på en stationær computer.

Smart, ved du tilfældigvis hvorfor de er begyndt at fjerne insert tasten og
gøre delete-tasten dobbelt så stor (både på ultraX cordless og diNovo
Cordless)?

Jeg har svært ved at se det smarte i den beslutning da jeg rent faktisk
bruger insert tasten til daglig :-/

/flemming

--
Skift .invalid ud med .org i min mailadresse for at sende mig en mail.

Fra : John

Dato : 02-08-05 15:33

Flemming Joensson (9550 Mariager) skrev:

> Smart, ved du tilfældigvis hvorfor de er begyndt at fjerne insert tasten og
> gøre delete-tasten dobbelt så stor (både på ultraX cordless og diNovo
> Cordless)?

Microsoft er også begyndt at gøre dete på deres tastaturer. Hvorfor ved
jeg dog ikke.

Mvh

John

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-08-05 11:50

Flemming Joensson (9550 Mariager) skrev:

> Smart, ved du tilfældigvis hvorfor de er begyndt at fjerne
> insert tasten og gøre delete-tasten dobbelt så stor (både på
> ultraX cordless og diNovo Cordless)?

Næ, det ved jeg egentlig ikke, men jeg bruger stort set aldrig
Insert-tasten, så de må gerne fjerne den for min skyld. :)

Den sidder dog ved siden af Print Scr-tasten på mit diNovo for
Notebooks.

--
Hilsen
Madsen