Sort skærm?
Fra : Hebsgaard

Dato : 28-07-05 16:50

Hejsa.
Var lige en tur på netbanken. Pludsselig blå skærm.
Genstarter. Meget hurtigt blå skærm igen.
Efter genstart sort skærm.
Grafikkortet afprøvet i anden PC, hvor det fungere OK.
Gagabyte G7- VRXP bundkort med XP1900 processor, 1*512 RAM ingen
udvidelseskort.
Skærm virker med anden PC.
Hvad kan der være galt?

Klaus H

Fra : Peter

Dato : 29-07-05 00:39

"Hebsgaard" <hebs@besenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Grafikkortet afprøvet i anden PC, hvor det fungere OK.
> Gagabyte G7- VRXP bundkort med XP1900 processor, 1*512 RAM ingen

PSU, CPU, Ram, bundkort.
Er der ingen fejlkoder på den blå skærm?

Peter B

Fra : Klaus H

Dato : 30-07-05 19:14

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Hebsgaard" <hebs@besenet.dk> skrev i en meddelelse

> PSU, CPU, Ram, bundkort.
> Er der ingen fejlkoder på den blå skærm?
>
> Peter B

Dem noterede jeg ikke ned, og nu siges der kun "No signal" på skærmen.
Afprøvet skærmen på 2 andre PC'er.
Jeg har prøvet grafikkortet i en anden maskine. Skiftet bundkort og
strømforsyning og monteret mere RAM af samme fabrikat og model som det
gamle.

Klaus H

Fra : CarstenGP

Dato : 30-07-05 21:42

"Klaus H" <kh1@6705e.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har prøvet grafikkortet i en anden maskine. Skiftet bundkort og
> strømforsyning og monteret mere RAM af samme fabrikat og model som det

Andre ram forhåbentlig? - Pil dem ud og prøv med nogle andre.

Hvis du har skiftet bundkortet, så lad være at montere andet end PSU, CPU,
skærmkort, ram og primær harddisk.
Starter det ikke op med det, og du har prøvet at skifte PSU, bundkort, ram
og skærmkort... så er du ved at nærme dig at det må være harddisk eller CPU
som fejler... Og for at udelukke harddisken kan du jo blot boote op uden
den, og se om der kommer noget på skærmen.

Fra : Klaus H

Dato : 31-07-05 08:55

> [...]
> som fejler... Og for at udelukke harddisken kan du jo blot boote op uden
> den, og se om der kommer noget på skærmen.

Jeg giver op nu. Nu er alt afprøvet i en anden PC - enkeltvis - og fejler
ikke noget.

Tak for rådene.

Klaus H