MySQL: Finde gennemsnitsalder udfra fødsel~
Fra : Magnus

Dato : 07-09-05 20:32

Jeg har en MySQL db med en masse profiler og deres fødselsdato.

Kan jeg lave i asp et MySQL database kald som giver mig gennemsnitsalderen
på alle profilerne nøjagtigt uden at gennemløbe alle poster og kontrollere
hver eneste af fødselsdato?

Fx. noget som
SQL = "SELECT AVG(fodt) AS Snitalder FROM Profiler"

/Magnus

Fra : ///M

Dato : 07-09-05 21:29

Magnus wrote:
> [...]
> alle poster og kontrollere hver eneste af fødselsdato?
>
> Fx. noget som
> SQL = "SELECT AVG(fodt) AS Snitalder FROM Profiler"

Jeg går ud fra du har forsøgt ovenstående, så her er et andet forslag:

Ved at benytte Datediff(y,getdate(),fodt) får du hver profils alder i år -
det kan du så tage gennemsnittet af:

Avg(Datediff(y,getdate(),fodt))

OBS! Syntaxen er MSSQL, men datediff kan du nok slå op i din hjælp.
Skal det være mere præcist kan du få også tallet i måneder, uger, dage,
minutter osv ved at udskifte "y" med dertilhørende bogstav for perioden (se
hjælpen).

--
///M