MSSQL: Stored Procedure fejl
Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 04-09-05 15:31

Hej,

Jeg har en meget simpel stored procedure:

CREATE PROCEDURE CreateNewsletter
@ShopId bigint,
@Subject nvarchar(150),
@Body nvarchar(2000),
@Created datetime
AS
INSERT INTO Newsletters
(ShopId, Subject, Body, DateCreated) VALUES
(@ShopId, @Subject, @Body, @Created)
RETURN

Men jeg kan ikke gemme den. Får fejlen:
Invalid column name 'Subject'

Men jeg har et nvarchar felt med længde 150 som hedder Subject.

Hvad pokker kan der så være galt?

/Peter Poulsen

Fra : ///M

Dato : 04-09-05 16:26

Peter F. Poulsen wrote:
> [...]
>
> Men jeg kan ikke gemme den. Får fejlen:
> Invalid column name 'Subject'
>
> Men jeg har et nvarchar felt med længde 150 som hedder Subject.

Jeg er ikke sikker, men Subject er måske et reserveret ord - prøv at
indkapsle det i firkantparanteser: [Subject]

--
///M

Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 04-09-05 19:08

///M wrote:
> Jeg er ikke sikker, men Subject er måske et reserveret ord - prøv at
> indkapsle det i firkantparanteser: [Subject]

Ja det glemte jeg selvfølgelig at skrive, men det har jeg prøvet og det
lader ikke til at gøre nogen forskel.

Men tak for buddet :)

Mvh Peter

Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 04-09-05 23:25

///M wrote:
> Jeg er ikke sikker, men Subject er måske et reserveret ord - prøv at
> indkapsle det i firkantparanteser: [Subject]

Ja der er jo som regel en årsag til alt :)

Det viser sig at jeg havde to tabeller i databasen med navnet
"Newsletters"...og når jeg så har kigget i den ene tabel kunne jeg jo se
at feltet var der. Min SP kiggede bare i den anden tabel :)

Mvh *flove* Peter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-09-05 08:32

Peter F. Poulsen skrev:

> Det viser sig at jeg havde to tabeller i databasen med navnet
> "Newsletters"...

- med hver sin ejer? (dbo.Newsletters og dinbruger.Newsletters)

Der kan ikke være to tabeller med helt samme navn i en database,
men forskellen kan godt bare bestå af ejernavnet eller (hvis
databasen bruger en versalfølsom collation) en simpel forskel i
store og små bogstaver (Newsletters vs. newsletters).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 05-09-05 08:51

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> - med hver sin ejer? (dbo.Newsletters og dinbruger.Newsletters)

Ja 2 forskellige ejere..