æ ø å i mysql
Fra : thomashygum@gmail.co~

Dato : 03-09-05 08:23

Er der nogen problemer med at bruge æ ø å i mysql, f.eks. i
feltnavne?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-09-05 08:34

On 3 Sep 2005 00:23:03 -0700, thomashygum@gmail.com wrote:

>Er der nogen problemer med at bruge æ ø å i mysql, f.eks. i
>feltnavne?

Teknisk set er der ikke noget i vejen for det, men der er de første
utallige tilfælde i øjeblikket og nok mere i fremtiden, at der kan ske
fejl, hvis nogle klienter fx opgiver æøå i et tegnsæt, og andre
opgiver det i et andet tegnsæt.

Fejl kan både opstå i forhold til hvilket tegnsæt, en klient bruger op
imod serveren, samt hvilket tegnsæt, der bruges til fx at redigere et
stykke kode.

Hvis man er i stand til at holde styr på dette i sine applikationer,
så er der ingen problemer i det. Til gengæld er det meget sjældent, at
folk til alle tider har dette overblik.

Så hvor meget, jeg egentligt gerne selv ville slå på tromme for at
folk ikke skal være æøå-hysteriske, så vil jeg af praktiske grunde
ikke anbefale det for folk, der er i tvivl.

--
- Peter Brodersen