[Access] paging af poster fra query + manu~
Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 08-08-05 21:00

Givet at et SQL-kald i stil med

   SELECT felt FROM tabel WHERE felt2='value'

returnerer et stort antal poster, hvordan får jeg så lavet en paging af
disse, så jeg kun får returneret post n til m?

Er der nogen der kender en god "manual" til Access SQL - eller bare en
stikordsagtig oversigt? Er velbevandret i MySQL-dialekten, men har fået
en opgave i Access og det driller...

På forhånd tak,

Kim

Fra : Supremacy2k

Dato : 09-08-05 05:43

"Kim Bach Petersen" <no@spam.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen der kender en god "manual" til Access SQL - eller bare en
> stikordsagtig oversigt? Er velbevandret i MySQL-dialekten, men har fået en

$start_num = 0;

noget ala LIMIT $start_num, 25

hvor $start_num er nummeret fra den den første post og så 25 frem. ;)

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-08-05 22:10

On Mon, 8 Aug 2005 22:43:19 -0600, "Supremacy2k"
<Supremacy2k@gmail.com> wrote:

>noget ala LIMIT $start_num, 25
>
>hvor $start_num er nummeret fra den den første post og så 25 frem. ;)

LIMIT er specifik for MySQL og PostgreSQL. Access (og MSSQL) bruger en
anden særhed:
http://troels.arvin.dk/db/rdbms/#select-limit

--
- Peter Brodersen

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 08-08-05 22:41

Peter Brodersen wrote:

> LIMIT er specifik for MySQL og PostgreSQL. Access (og MSSQL) bruger en
> anden særhed:
> http://troels.arvin.dk/db/rdbms/#select-limit

Tak - det ledte mig på rette vej

Kim

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 08-08-05 22:11

Supremacy2k wrote:

> $start_num = 0;
>
> noget ala LIMIT $start_num, 25
>
> hvor $start_num er nummeret fra den den første post og så 25 frem. ;)

Hmm,

   SELECT felt FROM tabel LIMIT 1,25

giver syntax-fejl hos mig.

Det ville virke i MySQL, men det gør det ikke i Access...

Kim