Tidsproblemer
Fra : Jesper Hansen

Dato : 07-09-05 23:18

Hejsa

Jeg forsøger at få vist en given dato og klokkeslet vha time() og har
prøvet flg. , men der bliver altid returneret en tid der hedder 01-01-70
00:59 uanset hvad klokken er - nogen forslag.

$tid = time();

$unixtimestamp = strtotime($tid);
$klokkeslet = strftime("%d-%m-%y %R", $unixtimestamp);

echo "$klokkeslet";

--
Venlig hilsen
Jesper

Fra : Michael Vendelbo

Dato : 08-09-05 00:34

On Thu, 8 Sep 2005 00:18:26 +0200, Jesper Hansen
<lismoes@(slettes)gmail.com> wrote:

>00:59 uanset hvad klokken er - nogen forslag.

Hvad vil du opnå?

>$tid = time();

Giver et unixtimestamp

>$unixtimestamp = strtotime($tid);

Laver en tekst streng om til et unixtimestamp
http://dk2.php.net/manual/da/function.strtotime.php
Det går jeg galt da $tid ikke er en tekst streng i det format som
angives på før nævnte link. Men der i mod et unixtimestamp.

>$klokkeslet = strftime("%d-%m-%y %R", $unixtimestamp);

Er det bare aktuelt klokkeslet du ønsker så kan følgende bruges:

<?
$tid = time();
$klokkeslet = strftime("%d-%m-%y %R", $tid);
echo "$klokkeslet";
?>
Michael Vendelbo

Fra : Geert Lund

Dato : 08-09-05 00:46

Michael Vendelbo wrote:

> [...]
>
> <?
> $tid = time();
> $klokkeslet = strftime("%d-%m-%y %R", $tid);

Hvorfor ikke bare bruge den simple løsning:

<?php

echo date( 'd-m-y H:i' );

?>

Giver samme resultat.

Geert Lund

Fra : Jesper Hansen

Dato : 08-09-05 07:55

On Thu, 08 Sep 2005 01:45:46 +0200, Geert Lund wrote:

> Hvorfor ikke bare bruge den simple løsning:
>
> <?php
>
> echo date( 'd-m-y H:i' );
>
> ?>
>
> Giver samme resultat.

Jo den havde jeg luret. Det er fordi jeg får "$tid = time();" fra en
database på et tidligere tidspunkt, men ellers mange tak.

--
Venlig hilsen
Jesper

Fra : Geert Lund

Dato : 08-09-05 14:10

Jesper Hansen wrote:

> Jo den havde jeg luret. Det er fordi jeg får "$tid = time();" fra en
> database på et tidligere tidspunkt, men ellers mange tak.

Hvis du får $tid som et unixtimestamp kan du med fordel blot gøre følgende:

echo date( 'd-m-y H:i', $tid );

Geert Lund

Fra : Jesper Hansen

Dato : 08-09-05 14:51

On Thu, 08 Sep 2005 15:09:52 +0200, Geert Lund wrote:

> Hvis du får $tid som et unixtimestamp kan du med fordel blot gøre følgende:
>
> echo date( 'd-m-y H:i', $tid );

Ja det var jo en del nemmere
--
Venlig hilsen
Jesper

Fra : Michael Vendelbo

Dato : 08-09-05 22:06

<glund-news@post.tele.dk> wrote:

>Hvorfor ikke bare bruge den simple løsning:

Da jeg ikke kender Jespers evner, undlog jeg ændre mere end højest
nødvendig.

--
Michael Vendelbo

Fra : Geert Lund

Dato : 08-09-05 23:00

Michael Vendelbo wrote:

> Da jeg ikke kender Jespers evner, undlog jeg ændre mere end højest
> nødvendig.

Forståeligt - her var der dog en mere simpel løsning som jeg mente ville
tjene formålet bedre - men ja, det er ikke altid ting skal gøres kortere
blot for at gøre det kortere - men når der findes funktioner til at gøre
det man ønsker synes jeg det er ok at nævne det som løsningsforslag :)

Geert Lund

Fra : Jesper Hansen

Dato : 08-09-05 07:47

On Thu, 08 Sep 2005 01:33:58 +0200, Michael Vendelbo wrote:

> <?
> $tid = time();
> $klokkeslet = strftime("%d-%m-%y %R", $tid);
> echo "$klokkeslet";
> ?>

Jo mange tak, fik vist rodet gevaldigt rund i strftime og strtotime

--
Venlig hilsen
Jesper