pusletid!
Fra : Heidi Jensen

Dato : 07-09-05 19:32

nogen der ved hvor man køber "pusletid" bleer henne? Min mor har nemlig set
om dem på Go'morn DK... De skulle være i samme kvalitet som Libero (som vi
bruger nu)...

Venlig Hilsen / Best Regards
Heidi Jensen
www.hot-newlife.dk
www.hundevennerne.dk

Fra : Lars Raaby

Dato : 07-09-05 19:44

Heidi Jensen skrev:
Kan købes i Fakta.
Det er Abena i Aabenrå som laver dem. De samme som laver Bambolina som
vandt en stor test i Tænk.
Kan desværre ikke købes online i deres shop.

https://shop.abena.com/Default.asp?ID=5045

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Susanne

Dato : 08-09-05 09:31

"Heidi Jensen" <heidijensen@tele2adsl.dk> skrev

"..."
> nogen der ved hvor man køber "pusletid" bleer henne? Min mor har nemlig
> set
om dem på Go'morn DK...
"..."

I øvrigt er de - så vidt jeg ved - de eneste bleer i Danmark der er
svane-mærkede (nordisk miljø-mærke). Moltex bleer (som kan købes i ISO og på
nettet) er økologiske og ublegede men har tilsyneladende ikke noget
svane-mærke.

Hvad var det med Pusletid-bleerne der - udover miljømærkningen - skulle være
specielt godt? Jeg kan overhovedet ikke finde noget info på Go' morgen
Danmarks hjemmeside....

Mvh.
Susanne.

Fra : Iben

Dato : 08-09-05 15:26

Susanne" <klmn2000@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvad var det med Pusletid-bleerne der - udover miljømærkningen - skulle
> være specielt godt? Jeg kan overhovedet ikke finde noget info på Go'

Hejsa,

Prøv og se her - de forhandles i Fakta...

http://www.ecolabel.dk/licenser/produkter/produkt?recid=58263824&fileid=516

c",) Iben

Fra : Eva

Dato : 08-09-05 16:17

> [...]
være
> specielt godt? Jeg kan overhovedet ikke finde noget info på Go' morgen

Når jeg køber almindelige bleer (ikke buksebleer) er pusletid i hvert fald
mit foretrukne mærke. De virker bløde og lette og som om de ikke hæmmer
barnets bevægelser.

Da vi fik vores første brugte vi Libero, men dem kunne hun ikke tåle. Vi
prøvede os lidt frem, med hvad der nu var på tilbud, men begyndte fast at
bruge Vibelle, da de fik dem i ALdi (Det er ved at være et par år siden...).
Dem brugte vi også til nummer to. Men deres pasform er altså ikke god til
nummer tre; det er som om de buler ud hænger langt ned mellem benene. Da de
så fornyligt skiftede mærke i Fakta til Pusletid, der også er en billig ble,
prøvede vi dem, og har brugt dem siden. -De sidder bare godt på vores søn,
og er lækre og bløde!

Mvh
Eva

Fra : Susanne

Dato : 08-09-05 17:02

"Eva" <eva__pedersen@hotmail.com> skrev

"..."
> [...]
> billig ble,
> prøvede vi dem, og har brugt dem siden. -De sidder bare godt på vores søn,

Hmmm, ja, prisen per pakke er den samme som på Baby Care- og
Vibelle-bleerne, men der er en del færre bleer i Pusletid-pakkerne.
Så vidt jeg kan regne stykprisen ud på f.eks. midi-bleer vil både Pampers og
Libero være billigere når de er på tilbud til 95,- (og det er de jo gerne
hver uge - et eller andet sted....) - og Pusletid-bleerne er til gengæld
meget sjældent på tilbud...

Jeg synes det er underligt at nærmest samtlige blefabrikanter pakker i
70-stk-pakninger (midi-bleer) medens Pusletids tilsvarende kun har 56 bleer
i pakken....i det lange løb bliver det da til en stor forskel, men det er
selvfølgelig dejligt at der tænkes i økologi og miljø når bleer produceres;
vi må håbe at flere mærker kommer efter det og at det ikke nødvendigvis
trækker prisen i vejret.

Mvh.
Susanne.

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-09-05 18:32

Susanne wrote:

> [...]
> vi må håbe at flere mærker kommer efter det og at det ikke nødvendigvis

Der findes jo de glimrende økologiske Moltex-bleer.

/David