Summa: Kopiere kladden over i andet regnsk~
Fra : Morten

Dato : 07-09-05 17:29

Hej

Jeg havde skrevet en del bilag ind i kladen (ikke bogført endnu) men har
derefter fået lavet nogen fejl og vil starte et nyt regnskab (og jeg kan ik
blot åbne sikkerhedskopien ....)

Er det muligt at kopiere kladden over i det nye regnskab så jeg ikke skal
taste alle bilagene ind igen?

/Morten

Fra : Karsten Madsen

Dato : 07-09-05 17:55

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ik blot åbne sikkerhedskopien ....)
>
> Er det muligt at kopiere kladden over i det nye regnskab så jeg ikke skal

Ja,

TAG SIKKERHEDSKOPI.

1. Gå ind i Filer / Egenskaber for regnskab. Faneblad "Generelt"
2. Se hvilken mappe dit regnskab ligger i. Oftest
c:\programmer\summasummarum\[tal]
3. Opret et nyt regnskab (hvis du ikke allerede har gjort det)
4. SIG JA TIL AT GEMME KLADDEN
5. Gå ind i det nye regnskab
6. Gå ind i Filer / Egenskaber for regnskab. Faneblad "Generelt"
7. Se hvilken mappe dit regnskab ligger i. Oftest
c:\programmer\summasummarum\[tal]
8. Gå nu ind i mappen fra 2.
9. Kopier filen "Kladde.dat" (ikke kladder.dat) fra mappen i 2. til mappen i
7.
10. Åben det nye regnskab igen

(Die Angaben sind, wie immer ohne Gewähr)

mvh
Karsten Madsen
www.alsit.dk.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 07-09-05 19:41

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er det muligt at kopiere kladden over i det nye regnskab så jeg ikke skal
> taste alle bilagene ind igen?

Vælg "Rapporter" => "Kasseklade" => "Filer" => "Gem i komma separeret fil"

Kan sener hentes ind med:

"Filer" => "Importer" => "Kladeposter"