Støjsvag strømforsyning ????
Fra : Jan

Dato : 05-06-01 20:29

Hej

Jeg vil gerne have en ny og svag strømforsyning, da min computer står i
stuen og konen er ved at blive sindsyg af den larm min nuværende
strømforsyning laver.

Jeg har kigget på Webconsults hjemmeside og der kan jeg se at nogle
strømforsyninger er på 235w andre på 300w, nogle kører 1500 rpm og andre
2600 osv...
Hvad skal jeg vælge - min nuværende pc er en Pentium II 450 mhz, men det
strømforsyning jeg køber, må gerne kunne sættes over i en evt. ny maskine på
et tidspunkt.

Mvh
Jan

Fra : Psyman

Dato : 05-06-01 21:03

> Hvad skal jeg vælge - min nuværende pc er en Pentium II 450 mhz, men det
> strømforsyning jeg køber, må gerne kunne sættes over i en evt. ny maskine

> et tidspunkt.

Et alternativ til at skifte hele strømforsyningen kunne være kun at skifte
den larmende del (blæseren). Papst er kendt for at lave gode blæsere! Jeg
har selv skiftet i min strømforsyning til sådan en her:

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=43&page=1

Har du en 7200 rpm harddisk i computeren? Hvis du har, kan det sagtens være
den du kan høre! Se tidligere indlæg i gruppen om hvorledes dette problem
løses (hint: der skal bruges koge og strygesikkert elastik!)

Fra : Rune Mortensen

Dato : 06-06-01 01:07

Jeg har selv en støjsvag PSU .. Q-tech hedder den .. den siger NADA nichts
og INGEN ting .. du skal jo bare være opmærksomme på at måden man laver en
støjsvag PSU er som ved alle andre støjsvage blæsere at man bla. sætter
hastigheden på blæseren ned.... nå den så bliver sat ned, så blæser den ikke
ligeså meget luft ud ergo den bliver varmere .... men hvis varme ikke er
noget problem for dig så køb en støjsva PSU ellers hvad så med at lydisolere
dit kabinet?

/Rune