Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
stempel til pantebrev
Fra : Peter Kirk

Dato : 07-09-05 07:56

Hej

er der nogen der kan forklare mig hvad "stempel til pantebrev" er, og hvor
meget plejer det at koste?

(Er det det samme som "tinglysningsafgift"?)

Det handler om et hus som vi købte for et par år siden, men som vi bygge om
til to huse - derfor skulle der et nyt pantebrev til. Jeg vil høre om der er
et fastsat beløb sådan noget pleje at koste?

mvh
Peter

Fra : Poul Christensen

Dato : 07-09-05 22:35

"Peter Kirk" <xdzgor@hotmail.com> wrote in

> [...]
> bygge om til to huse - derfor skulle der et nyt pantebrev til. Jeg vil
> høre om der er et fastsat beløb sådan noget pleje at koste?

Stempelafgiften er afløst af tinglysningafgiften.
Skal du låne flere penge er tinglysningafgiften 1.400 kr + 1,5 pct.af
lånebeløbet.

Med venlig hilsen
Poul Christensen