Skattegæld
Fra : Jesper

Dato : 06-09-05 22:01

Hej !

Min ven som bor i Thailand skylder lidt penge i skat.
Kan dansk politi komme til Thailand at hente ham, hvis han ikke betaler ?

Takker for svar

Fra : Peter

Dato : 06-09-05 22:15

"Jesper" <jesper@sitewalk.dk> skrev i en meddelelse
> Hej !
>
> Min ven som bor i Thailand skylder lidt penge i skat.
> Kan dansk politi komme til Thailand at hente ham, hvis han ikke betaler ?

Nej.

/Peter

--
Ovenstående er alene udtryk for min personlige opfattelse og er ikke udtryk
for juridisk rådgivning. I sager af betydning må det tilrådes at søge reel

Fra : Allan Soerensen

Dato : 06-09-05 22:15

> [...]
>
> Min ven som bor i Thailand skylder lidt penge i skat.
> Kan dansk politi komme til Thailand at hente ham, hvis han ikke betaler ?

Dit spørgsmål har ikke meget med gruppen dk.erhverv at gører.
Prøv evt. i dk.videnskab.jura

Fra : Søren G

Dato : 07-09-05 14:52

"Jesper" <jesper@sitewalk.dk> wrote in message

> Min ven som bor i Thailand skylder lidt penge i skat.

Lidt ?

> Kan dansk politi komme til Thailand at hente ham, hvis han ikke betaler ?

Nej. Men han kan blive udleveret til Danmark af Thailands politi.

> Takker for svar

Det var så lidt.

--
Søren

Fra : Peter

Dato : 07-09-05 16:11

"Søren G" <soreng@invalid.wq> skrev i en meddelelse

> "Jesper" <jesper@sitewalk.dk> wrote in message

> Lidt ?

> Nej. Men han kan blive udleveret til Danmark af Thailands politi.

Ikke som følge af en skattegæld.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Søren G

Dato : 08-09-05 11:14

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> Ikke som følge af en skattegæld.

Nej. Men hvis man een gang har vist villighed til at flygte fra landet for
at undslippe skattegæld, er det nok et spørgsmål om tid før han komme i
problemer med de Thailandske myndigheder også.

--
Søren

Fra : BJ

Dato : 08-09-05 11:19

"Søren G" <soreng@invalid.wq> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej. Men hvis man een gang har vist villighed til at flygte fra landet for
> at undslippe skattegæld, er det nok et spørgsmål om tid før han komme i
> problemer med de Thailandske myndigheder også.

Det afhænger blot af penge.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 08-09-05 12:07

BJ wrote:
> "Søren G" <soreng@invalid.wq> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det afhænger blot af penge.
>
> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~

Og tid. Er forældelsesfristen ikke 5 år?
Karsten H. Jensen

Fra : BJ

Dato : 08-09-05 12:12

"Karsten H. Jensen" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er forældelsesfristen ikke 5 år?

Det har du vist ret i.

Jeg har ingen erfaring på det område..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 08-09-05 23:52

BJ wrote:
> [...]
>
> KLIP

> Det har du vist ret i.
>
> Jeg har ingen erfaring på det område..;)

Der var vist noget med en bankmand eller lignende, der blev dømt in abcentia
for noget, han ikke kunne dømmes for i England, og følgelig kunne han ikke
udleveres. Efter 5 års ophold i England kunne han frit rejse tilbage til
Danmark.
Karsten H. Jensen

Fra : :-\) Carsten

Dato : 04-10-05 22:24

> [...]
> abcentia for noget, han ikke kunne dømmes for i England, og følgelig kunne
> han ikke udleveres. Efter 5 års ophold i England kunne han frit rejse

Kom til at tænke på "Bonde Nielsen".
Han havde da problemer med at komme hertil... men det er måske kun i
pengesager at der er så kort en forældelsesfrist ?

Jeg har en kollega som mener forældelsesfristen er meget længere!
Kan I sende et link til dokumentation for de 5 år ?

Fra : Michael og Rebekka A~

Dato : 10-10-05 16:39

Mht. skattegæld, så kommer politiet ikke og henter ham i Thailand og han kan
heller ikke blive udleveret, med mindre han har gjort noget kriminelt (det
er ikke en forbrydelse at skylde i skat - det burde det måske være?). De
Thailandske myndigheder kan dog blive anmodet om at inddrive gælden eller
den kan inddrives via den danske ambassade i Thailand.

Derimod kan myndighederne bede om at få inddraget hans pas, således at han
(hvis det fungerer efter hensigten) vil blive pågrebet ved forsøg på
indrejse i DK og derefter ikke kan rejse ud igen, før han har været i
kontakt med myndighederne.

Omkring forældelse, så er det korrekt, at gælden som udgangspunkt forælder
efter 5 år. Denne forældelse kan dog afbrydes på forskellige måder f.eks.
ved udlæg og anerkendelse af gælden, men den kan også suspenderes hvis man
f.eks. forsvinder til udlandet. Det betyder, at hvis gælden f.eks. var 2 år
gammel, da man forlod Danmark uden at efterlade sig adresse eller lignende,
så stopper forældelsen og der vil således være 3 år tilbage i det øjeblik,
man igen dukker op i Danmark. Forældelsesreglerne kan findes i 1908-loven og
nærmere uddybet i Lov om inddrivelse af skatter og afgifter.

Venlig hilsen

Rebekka

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 11-10-05 01:52

Michael og Rebekka Arp wrote:
> [...]
> Danmark. Forældelsesreglerne kan findes i 1908-loven og nærmere
> uddybet i Lov om inddrivelse af skatter og afgifter.

Han kan vist heller ikke udleveres for et forhold, han ikke kan dømmes for i
opholdslandet. Det er jo forsøgt flere gange bl.a. i England, hvor man så
trasker rundt i de år. Følgelig vil det ikke være muligt at indrage pas
o.l. - heller ikke gennem ambasade, da han stadig ikke har foretaget sig
noget, der er ulovligt i opholdslandet (England).

Det er jo ikke mere end et ½ års tid siden, vi netop så et eksempel i TV.
Bonde Nielsen gjorde vist det samme i sin tid.
Karsten H. Jensen