Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Totalbudget i.f.m. huskøb
Fra : Per Kyhn

Dato : 06-09-05 17:38

Da jeg for ca 15 år siden fik bygget hus, lavede Eurodan huse et totalbudget
for mig.
D.v.s. de indregnede alle byggeudgifter, alle financieringsudgifter, min og
min kones løn, fradrag, skatteberegning for aktuel kommune, anden gæld, el,
varme og andre driftsudgifter, udgifter til børnepasning, telefon,
biludgifter etc etc etc.
Altså simpelhen samtlige udgifter.
Det betød at man endte op med et månedligt rådighedsbeløb, som dengang for
en familie med 2 børn helst skulle være >= 6000 kr.
Det var ret smart, for når man ændrede på noget i budgettet kunne man ret
hurtigt se konsekvensen for rådighedsbeløbet.
Når man kunne få datidens edb til at lave det, må der da findes tilsvarende
i dag.
Er der nogen som kender sådan et program eller noget lignende som man kan
lægge på sin pc ?

Med venlig hilsen
Per Kyhn

Fra : Michael

Dato : 06-09-05 23:00

"Per Kyhn" <per.kyhn@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> i dag.
> Er der nogen som kender sådan et program eller noget lignende som man kan

Ethvert regnearksprogram kan klare den opgave, f.eks. Microsoft Excel

Fra : anders majland

Dato : 07-09-05 09:05

> Ethvert regnearksprogram kan klare den opgave, f.eks. Microsoft Excel

Yep

Det svære er at huske at få alle udgifter med ... Men der kan det være en
ide at gå det sidste års kontoudtog igennem, så får man også sæsonudsving
med ... Fra mange netbanker kan det eksporteres så det kan hentes direkte
ind i et regneark. Så hvis man lavet et regnskab først er det væesenligt
nemmere at opstille et budget.

Fra : Ole Hansen

Dato : 07-09-05 09:41

"Per Kyhn" <per.kyhn@tdcadsl.dk> writes:

> Er der nogen som kender sådan et program eller noget lignende som man kan
> lægge på sin pc ?

Som skrevet; et vilkårligt stykke regnearks-programmel. Jeg har for
nyligt brugt http://www.forbank.dk/formularer/budget_eksempel.xls -
mon ikke det er et godt udgangspunkt for dig?

Hvis du ikke f.eks. Excel, kan OpenOffice anbefales. Det er gratis, og
ganske fornuftigt til privat brug. Kan hentes på www.openoffice.org

--
Ole Hansen