Kørebog
Fra : 2ft

Dato : 06-09-05 16:17

Hejsa..

Som ny i faget, vil jeg gerne høre om hvilke betingelser der stilles til en
kørebog..
Kan den laves i regneark, alle skal det nedskrives i en bog..

/Brian

Fra : Jesper

Dato : 06-09-05 19:41

2ft wrote:
> [...]
> kørebog..
> Kan den laves i regneark, alle skal det nedskrives i en bog..

Da jeg førte kørebog fik jeg fat i et program til min Palm, som gjorde
det en hel del nemmere at holde styr på de kørte km.

Programmet hed vist "Tripp NU" - noget svensk software. Jeg ved ikke om
det kan kære på PocketPC.

Hilsen
Jesper

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 06-09-05 21:24

Jesper <Jesper256@hotmail.com> wrote:

> [...]
> det en hel del nemmere at holde styr på de kørte km.
>
> Programmet hed vist "Tripp NU" - noget svensk software. Jeg ved ikke om
Jeg laver det også på min Palm / smartphone. Spild af tid at skrive det
ind to gange...
FileMaker er mit valg, og det er ret enkelt. Vil du vide mere, må du
godt kontakte mig:
http://fimano.dk/kontakt.shtml

Fra : Allan Soerensen

Dato : 06-09-05 22:06

"Jens Rasmussen" <no@way.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg laver det også på min Palm / smartphone. Spild af tid at skrive det
> ind to gange...

Ja, det er spild af tid, men hvem siger også at det *skal* "skrives ind" i
et regneark?
Der er ingen formkrav, så det står dig frit om du laver dit kørselsregnskab
i et regne ark, på en A4-blok eller noget helt andet.

Personligt kan jeg ikke se hvorfor det absolut skal føres elektronisk når
man lige så godt kan have en billig kinabog liggende i bilen.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 07-09-05 12:07

Allan Soerensen <microtec1@yahoo.com> wrote:

> Ja, det er spild af tid, men hvem siger også at det *skal* "skrives ind" i
> et regneark?
Ingen.
> Der er ingen formkrav, så det står dig frit om du laver dit kørselsregnskab
> i et regne ark, på en A4-blok eller noget helt andet.
Korrekt. Jeg gik væk fra kørebog da jeg ikke gider vedlægge en hel bog
til mit regnskab. I mit FileMaker-system kan jeg lave en pæn rapport med
alle posterne. Alt andet lige vil noget der ser pænt og tjekket ud gå
lettere gennem systemet.

> Personligt kan jeg ikke se hvorfor det absolut skal føres elektronisk når
> man lige så godt kan have en billig kinabog liggende i bilen.
Ved årets slutning skal du summere det hele - det er en del lettere,
hvis du har det elektronisk. Desuden sparer jeg noget tastearbejde, når
jeg er hos en kunde flere gange - så kan den bare vælges fra en liste.

Fra : BT

Dato : 07-09-05 15:46

> [...]
> hvis du har det elektronisk. Desuden sparer jeg noget tastearbejde, når
> jeg er hos en kunde flere gange - så kan den bare vælges fra en liste.

Takke for svaret allesammen..
Det har været lærerigt.

/Brian

Fra : Allan Soerensen

Dato : 07-09-05 16:48

"Jens Rasmussen" <no@way.dk> skrev i en meddelelse

> Ved årets slutning skal du summere det hele - det er en del lettere,
> hvis du har det elektronisk.

Hvilken ordning benytter du siden det er nødvendigt.

Hvis du kører 100% firmabil er det bare at aflæse kilometertælleren ved
årets udgang og trække tallet fra forrige års afslutning.
Hvis du kører erhvervsmæssigt i din private bil udbetaler du vel
kilometer-penge efter statens takster løbende hen over året.

> Desuden sparer jeg noget tastearbejde, når
> jeg er hos en kunde flere gange - så kan den bare vælges fra en liste.

Hm, mon nu det er hurtigere at tænde din PDA og vælge en kunde fra listen,
end det er at skrive kundens navn på en blank linie i et kladdehæfte.
Nå, sådan er vi så forskellige

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 07-09-05 20:54

Allan Soerensen <microtec1@yahoo.com> wrote:
> Hvis du kører erhvervsmæssigt i din private bil udbetaler du vel
> kilometer-penge efter statens takster løbende hen over året.
Næ, det går ind i det store årsregnskab

> Hm, mon nu det er hurtigere at tænde din PDA og vælge en kunde fra listen,
> end det er at skrive kundens navn på en blank linie i et kladdehæfte.
Ja, det er det! Desuden er min håndskrift ulæselig.
> Nå, sådan er vi så forskellige
Ja, heldigvis.

Fra : :-\) Carsten

Dato : 04-10-05 22:17

Da jeg sidst spurgte min kommune om man måtte bruge et Excelregneark, sagde
de nej!
Ligesom med bogføring må man ikke kunne rette i det!

Enten tager de fejl eller også er der ændret regler - ellers bliver det
fortolket forskelligt!

Men det er 5 år siden jeg spurgte sidst!

Fra : Petersen_Michael

Dato : 06-09-05 21:18

In news:431db2da$0$10620$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
2ft <brian.toft.fjerndette@get2net.dk> Typed:

Hej.

> Som ny i faget, vil jeg gerne høre om hvilke betingelser der stilles
> til en kørebog..

Ikke ret mange.

> Kan den laves i regneark,

Ja.

> alle skal det nedskrives i en bog..

Nej.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Allan Soerensen

Dato : 07-09-05 16:52

"2ft" <brian.toft.fjerndette@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Som ny i faget, vil jeg gerne høre om hvilke betingelser der stilles til
> en kørebog..

Skattemyndighederne kræver, at kørebogen skal føres dagligt med angivelse
af:

1. km-tællerens udvisende hhv. ved den daglige kørsels begyndelse og ved
dens afslutning

2. datoen for kørslen

3. den daglige kørsels fordeling mellem eventuel privat og erhvervsmæssig
kørsel, idet der med hensyn til den erhvervsmæssige kørsel skal angives
bestemmelsessteder og gøres lignende notater, der kan sandsynliggøre og
eventuelt dokumentere kørselsregnskabets rigtighed

> Kan den laves i regneark, alle skal det nedskrives i en bog..

Som nævnt er der ingen formkrav. Du kan for den sags skyld fører det på
papiret fra din madpakke

Fra : BJ

Dato : 07-09-05 16:59

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Som nævnt er der ingen formkrav. Du kan for den sags skyld fører det på
> papiret fra din madpakke

Det er da også det eneste, de ikke kan underkende.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : :-\) Carsten

Dato : 05-10-05 07:05

> Det er da også det eneste, de ikke kan underkende.

Kunne være sjovt at aflevere det på lydbånd