Glucosamin - priser
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 06-09-05 09:54

En af mine venner vil tage glucosamin mod sin slidgigt.
Hvor kan med fordel købe produktet? Er der nogen herinde, der har kendskab
til forskelle på produkterne - kvaliteten og prisen.

Mvh. Lisbeth

Fra : Preben Kaas

Dato : 06-09-05 14:40

On Tue, 6 Sep 2005 10:54:10 +0200, "Lisbeth Jacobsen"
<lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Hvor kan med fordel købe produktet? Er der nogen herinde, der har kendskab
>til forskelle på produkterne - kvaliteten og prisen.

Din ven kan få sin læge til at udskrive en recept på Glucosamin
kapsler.
270 stk. koster kr. 298,- minus sygesikringens andel.
Hvis medlem af sygeforsikringen Danmark betaler de resten.
Der skal tages 3 kapsler hver dag.

mvh
Preben
www.prebenkaas.dk

Fra : Søren Fisker

Dato : 07-09-05 14:00

Hvormeget (cirka)andrager sygesikringens andel?
Søren

Fra : Preben Kaas

Dato : 07-09-05 15:47

On Wed, 7 Sep 2005 14:59:44 +0200, "Søren Fisker" <vejlo@esenet.dk>
wrote:

>Hvormeget (cirka)andrager sygesikringens andel?
>Søren

Hej Søren
Det afhænger af, hvor meget du iøvrigt køber medicin for over en
periode på et år:

0 - 520 kr. 0% i tilskud
520-1260 kr. 50% -
1260-2950 kr. 75% -
over 2950 kr. 85% -

efter et år begynder du forfra igen o.s.v.

mit køb kostede som skrevet 297,95 for 270 kapsler
heraf betalte sygesikringen 75% = 223,50 kr.
resten 74,45 betalte jeg selv men fik det senere refunderet fra
DANMARK.

mvh
Preben
www.prebenkaas.dk

Fra : Søren Fisker

Dato : 08-09-05 12:09

Hej Preben

Det var en god nyhed. Min kone og jeg skal begge - efter henvisning - igang,
så der blir da noget at spare. Tak for oplysningen!

Fra : Søren Fisker

Dato : 11-09-05 10:31

Men er det ikke kun pensionister, der kan få recept?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-09-05 11:16

Den 11-09-05 11.31 skrev Søren Fisker følgende:
> Men er det ikke kun pensionister, der kan få recept?

Du mener slidgigten først bliver slem, når man er fyldt 67 år? Det er
selvfølgelig sygdommen og ikke alderen, der er afgørende for, om man kan
få en recept.

PS. Du må meget gerne følge netiketten og skrive dine svar under det
citerede. Så bliver det meget nemmere for alle at følge med i debatten.
Du kan læse mere om netiketten på

Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup med Ceren Backup.
http://kimludvigsen.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-09-05 11:46

> [...]

> kapsler.
> 270 stk. koster kr. 298,- minus sygesikringens andel.

Matas havde tilbud. 249 kr for en ration til 3 måneder.

Mvh. Lisbeth

Fra : Preben Kaas

Dato : 12-09-05 14:50

On Sun, 11 Sep 2005 12:45:50 +0200, "Lisbeth Jacobsen"
<lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

>"Preben Kaas" <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> skrev i en meddelelse

>Matas havde tilbud. 249 kr for en ration til 3 måneder.
>
>Mvh. Lisbeth

Mon så ikke det er vanskeligt at få tilskud fra sygesikringen?

mvh
Preben
www.prebenkaas.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 13-09-05 08:11

> Mon så ikke det er vanskeligt at få tilskud fra sygesikringen?

Mig bekendt får man kun tilskud, hvis man går til lægen, får recept og køber
på apoteket. Pillerne er med andre ord købt uden tilskud.

Mvh. Lisbeth

Fra : Inger Rasmussen

Dato : 20-09-05 10:15

Kære Lisbeth.
Du skal få din ven/veninde til at gå til sin læge og få en resept,
da Glukosamin er tilskudsberettiget. De fleste læger udskriver
gerne recepterne, da det er videnskabeligt bevist, at det hælper
mod let til moderat slidgigt.
Med en recept i hånden får han/hun et godkendt Glukosamin
Jeg får det selv af min læge, selv om jeg er hårdt ramt af
slidgigt. Det kan måske hjælpe på de led, hvor slidgigten er under
udvikling.
på recept får du 270 piller til ca. 45 kr. og har du pensionist og
har medicinkort får du yderligere ca 38 kr. i tilskud.

Hilsen imr@imri.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 20-09-05 10:25

"Inger Rasmussen" <imr@imri.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal få din ven/veninde til at gå til sin læge og få en resept,
> da Glukosamin er tilskudsberettiget.

Jeg har lige købt en mængde til ham, der svarer til et halvt års forbrug.
Hvis det viser sig at gavne ham, tror jeg, at han fremover vil få dem på
recept via lægen.

Tak for tippet!!!

Mvh. Lisbeth

Fra : Preben Kaas

Dato : 20-09-05 12:59

On 20 Sep 2005 09:14:58 GMT, Inger Rasmussen <imr@imri.dk> wrote:

>på recept får du 270 piller til ca. 45 kr. og har du pensionist og
>har medicinkort får du yderligere ca 38 kr. i tilskud.
>
>Hilsen imr@imri.dk

Hej Inger

Helt rigtigt, blot skal man huske på at prisen på 45 kr. først kan
opnås når der indenfor ét år er købt medicin for over 2.950,- kr. som
udløser et tilskud på 85% fra sygesikringen.

Der kan man naturligvis hurtigt komme op hvis man som jeg er gammel og
slidt, men på et tidspunkt skal der altså igen startes fra 0 kr. i
tilskud.

Men skidt når bare det hjælper og det synes jeg i hvert fald det gør.

mvh
Preben
www.prebenkaas.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 21-09-05 08:06

> Helt rigtigt, blot skal man huske på at prisen på 45 kr. først kan
> opnås når der indenfor ét år er købt medicin for over 2.950,- kr. som
> udløser et tilskud på 85% fra sygesikringen.

Se det stiller jo sagen i et andet lys, Min vens udgift til medicin ligger
vel omkring - hvis han køber Glucosamin til et helt års forbrug - på 1500 kr
årligt. Det udløser med andre ord ikke nævneværdige tilskud.

Læste lige dit tidligere indlæg igen og kan deraf se, at han ikke får
tilskud til de første 500 kr.

Og 50% tilskud til resten.

Det bliver jo ikke meget, men dog noget.

Mvh. Lisbeth