Du har ikke adgang til det her sted! Lav e~
Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-09-05 20:11

Hej
Jeg har oprettet en side hvor folk kan oprette sig en bruger og
logge ind. Nu er mit problem så jeg kan ikke finde ud af hvordan
jeg skal sætte en "spærer" på. Altså hvis jeg nu f.eks. vil ha'
en side med nogle private beskeder. Kun indbyrdes mellem
brugerne. Så skal der stå når man trykker på siden, medmindre man
er logget ind; Du har ikke adgang her til. Kun registrerede
medlemmer. Opret en bruger her..

.. eller noget i den retning. Hvordan kan jeg gøre det ? Håber
nogen kan hjælpe.
På forhånd tak.

Mvh Jesper Poulsen
http://p0ulsen.frac.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-09-05 00:00

Jesper Poulsen wrote:
> [...]
> brugerne. Så skal der stå når man trykker på siden, medmindre man
> er logget ind; Du har ikke adgang her til. Kun registrerede

Prøv at kigge her:

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/phpmysql/default.php

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Dennis Micheelsen

Dato : 06-09-05 14:54

"Jesper Poulsen" <jepperp14@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> medlemmer. Opret en bruger her..
>
> . eller noget i den retning. Hvordan kan jeg gøre det ? Håber

Du kunne jo enten bruge sessions eller en simpel cookie .. eller en
kombination ..

og på de sider du ikke vil have folk til at besøge med mindre de er logget
ind laver du bare et tjek på om $_SESSION['userid'] er sat eller ej .. og
hvis den ikke er så smid en header("Location: enellerandenside.php"); break;
ellers vis siden ..

du skal selvfølgelig huske at initialisere sessions (session_start()
(http://php.net/session_start) og på din login side skal du huske at sige
$_SESSION['userid']==$_POST['userid'];

mere info om sessions: http://php.net/session

//Dennis

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-09-05 16:31

Det er noget lign. det Dennis fortalte om mit problem går ud på nu. Jeg har
oprettet en side ved hjælp af Eriks loginsystem. Jeg får dog en fejl. Hvad kan
det betyde ?

Prøv at oprette en bruger og login - så kommer fejlen.

http://p0ulsen.frac.dk/mysql/ny.php

Ellers står fejlen her:

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already
sent (output started at /web/www/frac/users/p0ulsen/mysql/forside.php:6) in
/web/www/frac/users/p0ulsen/mysql/forside.php on line 7

og line 7 ser sådan ud:

session_start();

Hvad er fejlen ? Håber nogen kan hjælpe.

Fra : Geert Lund

Dato : 06-09-05 16:58

Jesper Poulsen wrote:

> [...]
>
> og line 7 ser sådan ud:
>
> session_start();
>
> Hvad er fejlen ? Håber nogen kan hjælpe.

Bruger du overhovedet tid på at læse fejlmeddelserne du får mens du
prøver at klipkopiere/programmere og inden du kaster dig ud i at spørge
her i gruppen?

Fejlen står ret tydeligt beskrevet - dit script udlæser noget til
skærmen i linie 6 og det er ikke tilladt at sætte headers etc. efter der
har været lavet udlæsning til skærmen, som du gør i linie 7.

Altså skal din linie 7 flyttes op i koden så den bliver kaldt før du har
udlæst så meget som et mellemrum (blankspace) til skærmen. Ellers vil du
blive ved med at få denne fejl og din kode vil ikke virke efter hensigten.

Geert Lund

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-09-05 19:02

> Bruger du overhovedet tid på at læse fejlmeddelserne du får mens du
> prøver at klipkopiere/programmere og inden du kaster dig ud i at spørge
> her i gruppen?

Ja, det kan du tro jeg gør. Er ikke helt dum. :)
Men når jeg ikke kan finde ud af det spørger jeg. Du må meget undskylde hvis det
genere dig, det er ikke hensigten. Hensigten er at jeg skal prøve at lære noget af
de svar jeg får, så jeg ikke behøver spørge en anden gang.

Fra : Geert Lund

Dato : 06-09-05 19:58

Jesper Poulsen wrote:

> [...]
> genere dig, det er ikke hensigten. Hensigten er at jeg skal prøve at lære noget af
> de svar jeg får, så jeg ikke behøver spørge en anden gang.

Problemet er jo blot at vi nu har fulgt dig over de sidste par uger - og
jeg synes der er elementære ting du endnu ikke har lært selvom du
spørger og spørger og folk hjælper og hjælper...

Og nogle af dine spørgsmål virker mest som om du ikke har gidet bruge
tid på at kigge i PHP manualen og se hvordan elementære ting skal
opbygges i PHP og du derfor synes det er nemmere blot at spørge her i
gruppen?!

Geert Lund

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-09-05 19:20

> [...]
> blive ved med at få denne fejl og din kode vil ikke virke efter hensigten.

Den er rykket helt op i toppen. Det ser sådan ud:

<? include("header.inc"); ?>
<? $strTitle="forside";?>

<?php
session_start();
if(isset($_SESSION['logget_ind'])){
echo " <h1> $strTitle </h1>

}
else
{
echo "<h1>Ukorrekt login</h1>

href=\"default.php\">Log in</a></p>";
}
?>

<? include("menu2.inc"); ?>

.. Men der kommer stadig den samme fejl!! Hjælp!! hehe..

Fra : Geert Lund

Dato : 06-09-05 19:55

Jesper Poulsen wrote:

> Den er rykket helt op i toppen. Det ser sådan ud:
>
> <? include("header.inc"); ?>
> <? $strTitle="forside";?>

> <?php
> session_start();

Det er jo ikke toppen...

Din session_start() skal være i din kode før du udlæser noget html.

Jeg ville nok (uden at kende indholdet i din header.inc - men gætter på
den også skriver noget html-kode; skrive følgende:

<?php

session_start();

include("header.inc");

$strTitle="forside";

?>

[...etc...]

I øvrigt bør du nok lære at slå op i PHP manualen[1] på funktioner der
giver dig problemer - læs noter og folks kommentarer, de kan lære en
meget. - og prøv at se lidt nærmere på sessions.

[1] http://dk2.php.net/session_start

Geert Lund

Fra : Jesper Hansen

Dato : 07-09-05 13:58

On 05 Sep 2005 19:10:40 GMT, Jesper Poulsen wrote:

> [...]
> brugerne. Så skal der stå når man trykker på siden, medmindre man
> er logget ind; Du har ikke adgang her til. Kun registrerede

phpSecurePages skal du dog selv indsætte de personer der skal have adgang
til dine sider, tilgengæld er det meget nemt at sætte op.

http://www.phpsecurepages.com/

--
Venlig hilsen
Jesper