moms
Fra : Willi Rouainia

Dato : 05-09-05 19:59

Hej alle

Her i 2. kvartla skulle jeg efter regnskabet have en del penge tilbage
men nogle der ved hvor lang tid der går ?

--
Venlig Hilsen

Willi Rouainia

Fra : Anders Christensen

Dato : 05-09-05 20:50

Willi Rouainia wrote:
> Hej alle
>
> Her i 2. kvartla skulle jeg efter regnskabet have en del penge tilbage
> men nogle der ved hvor lang tid der går ?

Toldskat skriver selv følgende:
"Hvis ToldSkat har modtaget momsangivelsen rettidigt, sker udbetalingen
senest 3 uger efter, at den er modtaget."

Men der er jo sådan set gået 3 uger siden 10. august så vidt jeg kan
regne ud, så de må jo være på trapperne, eller gået forkert såfremt du
har indberettet til tiden.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Willi Rouainia

Dato : 05-09-05 21:10

tjaaa jeg indberettede lige til tiden..
håber da ik de har glemt mig

vh
willi

Fra : Karsten Madsen

Dato : 05-09-05 22:02

"Willi Rouainia" <Willi@thekrew.dk> skrev i en meddelelse
> tjaaa jeg indberettede lige til tiden..
> håber da ik de har glemt mig

Du kunne jo ringe til dem og spørge...
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=158917&vID=0

mvh
Karsten

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 05-09-05 22:02

Willi Rouainia wrote:
> tjaaa jeg indberettede lige til tiden..
> håber da ik de har glemt mig
>
> vh
> willi

Såfremt det drejer sig om en negativ anmeldelse (man skal have penge
tilbage), er det da bare med at få den sendt så hurtigt som muligt og ikke
lige vente til sidste frist for anmeldelse. Man har helt sikkert beløbet
umiddelbart efter periodens afslutning (kontoen momstilsvar).
Karsten H. Jensen

Fra : Willi Rouainia

Dato : 06-09-05 06:28

jooow det er rigtigt.. men revisoren havde jo ik rigtig tid til mig

tak for svarerne

vh

willi

Fra : Lars

Dato : 06-09-05 09:47

"Willi Rouainia" <Willi@thekrew.dk> skrev i en meddelelse
> jooow det er rigtigt.. men revisoren havde jo ik rigtig tid til mig

Hej

Det skal du da ikke være tilfreds med.

Jeg har AcCounterpart og ville gerne hjælpe dig hvis din revisor har for
travlt.

Hvis du har lyst kan vi i først tale sammen hvor jeg kan fortælle dig hvad
jeg kan tilbyde.

Jeg kan også sende dig mail der fortæller lidt om vores foretning.

Med venlig hilsen
AcCounterpart

Lars Pedersen
lp-softSLET@tele2adsl.dk

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 06-09-05 12:36

Lars wrote:
> [...]
> hvad jeg kan tilbyde.
>
> Jeg kan også sende dig mail der fortæller lidt om vores foretning.

I princippet er det jo egentlig ikke så svært. Tæl den udfakturede moms på
alle dine udgående fakturaer sammen. Tæl momsen fra alle dine indgående
fakturaer sammen. Træk den indgående moms fra den udgående moms for den
pågældende periode.

Vi blev en gang ringet op af den gang toldvæsenet, der spurgte, hvorfor vi
skulle have moms tilbage for det pågældende kvartal. Joh, var svaret: Det er
fordi det ene tal er større end det andet. Svar: Nåh ja, det er det jo også.

Inden den normerede tid havde vi modtaget beløbet.
Karsten H. Jensen

Fra : Nico de Jong

Dato : 06-09-05 12:48

> [...]
Det
er
> fordi det ene tal er større end det andet. Svar: Nåh ja, det er det jo

Det minder mig om den historie jeg en gang hørte om en ny-uddannet HD'er i
regnskab. Han sagde på et salgsmøde : "Jeg vil indstille til Direktionen,
at
sælgerne for fremtiden per måned ikke må sælge for mindre end
gennemsnittet
at samtlige sælgere for den bestemte måned".
Han var ikke ret længe i det firma.

Nico

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-09-05 12:56

Nico de Jong skrev den 06-09-2005 13:47:

> [...]
> sælgerne for fremtiden per måned ikke må sælge for mindre end
> gennemsnittet
> at samtlige sælgere for den bestemte måned".

Han må have haft samme lærer som hende fra DanskFolkeparti som ikke kan
sin procentregning.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : BJ

Dato : 06-09-05 13:08

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

KLIP

> Han må have haft samme lærer som hende fra DanskFolkeparti som ikke kan
> sin procentregning.

Når bare ikke det offentlige forbrug samt landets gældsætning øges som hende
fra Socialdemokratiet så enerverende og monotomt fremsætter som et såkaldt
nyt forslag.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 07-09-05 11:11

BJ wrote:
> [...]
>

> Når bare ikke det offentlige forbrug samt landets gældsætning øges
> som hende fra Socialdemokratiet så enerverende og monotomt fremsætter

De sidste i dag er, at hun hæsblæsende og direkte modsiger sig selv.
Karsten H. Jensen

Fra : BJ

Dato : 07-09-05 11:56

"Karsten H. Jensen" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> De sidste i dag er, at hun hæsblæsende og direkte modsiger sig selv.

Det er nok blot noget "visse-vasse".

Måske et personligt gulvtæppe kunne hjælpe hende .... også.

Det kunne gå hen og danne mode og være et kærkomment nyt forretningsområde
for landets tæppefabrikanter..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 07-09-05 13:48

BJ wrote:
> [...]
>
> Det kunne gå hen og danne mode og være et kærkomment nyt
> forretningsområde for landets tæppefabrikanter..;)

Tja, al den stund, at hvad hun end siger, kan det få (forhåbenlig ikke)
indflydelse på erhvervslivet og således ikke være OT i gruppen.
Karsten H. Jensen

Fra : BJ

Dato : 07-09-05 13:53

"Karsten H. Jensen" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tja, al den stund, at hvad hun end siger, kan det få (forhåbenlig ikke)
> indflydelse på erhvervslivet og således ikke være OT i gruppen.

Det samme gælder heldigvis for mange andre politiske udtalelser og dette
uanset partitilhørsforhold.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 07-09-05 22:13

BJ wrote:
> [...]
>
> KLIP

> Det samme gælder heldigvis for mange andre politiske udtalelser og

Det er der vel heller ikke nogen, der bestrider.
Karsten H. Jensen

Stadig med hang til det analoge

Fra : BJ

Dato : 07-09-05 22:46

"Karsten H. Jensen" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er der vel heller ikke nogen, der bestrider.

Hvorfor skulle de i grunden også det.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 08-09-05 09:21

BJ wrote:
> "Karsten H. Jensen" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

En besvarelse/stillingtagen for et svar på dit spørgsmål vil nok føre til
nogen filosophiske udgydelser denne NG OT.
Karsten H. Jensen

Fra : BJ

Dato : 08-09-05 09:26

"Karsten H. Jensen" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> En besvarelse/stillingtagen for et svar på dit spørgsmål vil nok føre til
> nogen filosophiske udgydelser denne NG OT.

Det vil nok ikke være umagen værd..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 06-09-05 13:08

"Nico de Jong" <first_name@FARUMDATA.DK> wrote in message

> [...]
> at sælgerne for fremtiden per måned ikke må sælge for mindre end
> gennemsnittet at samtlige sælgere for den bestemte måned".

Det minder om denne konkurrence, som Politiken kører p.t:

Gæt 2/3 af alle gennemsnittet af alle gæt i konkurrencen. Tricky.

hilsen
Uffe

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 06-09-05 13:13

(tekst rettet).
Det minder om denne konkurrence, som Politiken kører p.t:

Gæt 2/3 af gennemsnittet af alle gæt i konkurrencen. Tricky.

hilsen
Uffe

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-09-05 13:44

Den 06-09-05 14.08 skrev Uffe Kousgaard følgende:

> Gæt 2/3 af alle gennemsnittet af alle gæt i konkurrencen. Tricky.

Det er jo næsten som i limbo: How low can you go.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox.

Fra : BJ

Dato : 06-09-05 14:25

KLIP

> Det er jo næsten som i limbo: How low can you go.

Ja, det har heller ikke noget med erhvervsarbejde at skaffe.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~