Ordbog med finansudtryk på engelsk
Fra : Henrik

Dato : 05-09-05 11:55

Hej
Jeg søger en ordbog over alle de almindeligste økonomi/finansudtryk på
engelsk og dansk. Findes det og hvor kan det købes. Helst elektronisk.
mvh Henrik.

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-05 19:21

Hej Henrik

Her er en (gratis) on-line ordbog:

http://netdob.asb.dk/iasdkgb/index.html

Den passes af Handelshøjskolen i Århus. Du kan kun søge engelske
oversættelser af danske udtryk, men til gengæld får du både engelske (GB) og
amerikanske (US) varianter. De fortæller, at de regner med at der kommer en
en-da udgave i 2006.

Vh Bent

Fra : Heidi

Dato : 05-09-05 20:37

Henrik wrote:
> Hej
> Jeg søger en ordbog over alle de almindeligste økonomi/finansudtryk på
> engelsk og dansk. Findes det og hvor kan det købes. Helst elektronisk.
> mvh Henrik.

Et bud kunne også være www.ordbogen.com - der er både finans- og
tekniske udtryk af mange slags, både dansk-engelsk og engelsk-dansk. 2
opslag om dagen er gratis, ellers koster det enten 60 eller 100 kr. om
året (alt efter om man helt vil undgå reklamer, og have
ekstrafunktioner), hvilket jeg synes er godt givet ud. Jeg bruger den
meget på arbejde, og hvis man kan få dem til at betale, synes jeg ikke
der er noget at betænke sig på.

--
Heidi