Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Studielån...rangering
Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 04-09-05 21:51

Hej.

Konen og jeg, skal have fat på et hus.

Problemet er, at vi begge slæber rundt på kæmpemæssige studielån.

Ser bankerne/kreditforeningen "positivt" på denne type lån, eller er de
ligeså hæmmende som andre lån?

Man kunne jo nemt argumentere for, at selv et billån på 500.000 er bedre end
et studielån, da man i det mindste har en eller anden form for værdi i
bilen, mens studielånet i store træk er gået til bøger og byture....

/Jasper

Fra : KNT

Dato : 05-09-05 05:48

"Jasper Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> end et studielån, da man i det mindste har en eller anden form for værdi i
> bilen, mens studielånet i store træk er gået til bøger og byture....

Det interessante er jo egentlig ikke hvad lånet er gået til i sin tid. Det
interessante for banken er hvordan lånet påvirker Jeres økonomi, dvs. er der
plads til renter og afdrag på studielånet og boliglånet indenfor jeres
indtægt.

Knud

Fra : Christian

Dato : 06-09-05 16:21

> [...]
> et studielån, da man i det mindste har en eller anden form for værdi i
> bilen, mens studielånet i store træk er gået til bøger og byture....

hmm..jeg vil da mene kr 500.000 i noget man har puttet ind i sit hoved, er
meget mere værd end en bil

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 06-09-05 22:23

> hmm..jeg vil da mene kr 500.000 i noget man har puttet ind i sit hoved, er
> meget mere værd end en bil

Tja... det var også mit håb

Jeg talte med en bankmand, der kunne fortælle at lånet i princippet er lige
så slemt som et "forbrugslån" til 22%, men så alligevel ikke... Man ser
rimeligt positivt på det, da det er et billigt samt kører over 15 år eller
lign.

/Jasper

Fra : Johnt

Dato : 05-09-05 21:32

> [...]
>
> Problemet er, at vi begge slæber rundt på kæmpemæssige studielån.
>
> Ser bankerne/kreditforeningen "positivt" på denne type lån, eller er de

Det er ligeså hæmmende som andre typer lån.

Du kan som udgangspunkt bruge denne simple formel:

Samlet bruttoindtægt * 3 - øvrige lån = Det du kan låne til et hus

3-tallet angivet ovenfor svinger mellem 2,8 og 3,4 afhængig af hvor du
spørger.

Hilsen
Johnt

Fra : rasmus carlsen

Dato : 26-09-05 08:50

"Johnt" <invalid@invali.no> skrev i en meddelelse

> Det er ligeså hæmmende som andre typer lån.

- nej. Det er so udgangspunkt lige så hæmmende som alle mulige andre lån.
Men det er tn type lån, banker og kreditforeninger er villige til at file
på. Altså - ligger du lige på grænsen vil de hellere acceptere 150.000
kroners SU-lån end de vil acceptere 150.000 Finaxlån el. lign.

ras