CPU, hvad skal man vælge?
Fra : Klaus Andersen

Dato : 05-06-01 20:28

Hej NG.

Jeg er lidt i tvivl hvad jeg skal købe. Jeg har tænkt på følgende to CPU'er

Intel PIII 1000 MHz
AMD Thunderbird 1200 MHz / 266

Hvad CPU vil i anbefale når man spiller meget og kører med Adobe Photoshop?

AMD'en er billigst og kører ovenikøbet med højere MHz. Jeg har i øjeblikket
en PIII 600 MHz som jeg har været yderst tilfreds med.

I gamle dage var AMD noget ustabilt lort for at sige det pænt, men i dag
synes kun folk snakker godt om AMD og især deres Athlon cpu'er.

Erfaringer modtages med kyshånd (ikke bogstaveligt).

Mvh. Klaus Andersen

Fra : Ronni

Dato : 05-06-01 20:55

Var selv lidt i tvivl da jeg skulle skifte min P3-550, da jeg som dig også
mener at AMD K5, K6, K6-2 etc. var pisse ustabile, ikke mindst pga
VIA efter min mening kiksede nogle chipsæts til dem.

Jeg valgte nu alligevel en AMD Thunderbird 1000 Mhz OC'et til 1100 Mhz
kan klare MEGET mere, og et MSI K7T Turbo m. VIA KT133 chipsæt.
Jeg vil nok sige at det er lige så stabilt som min gamle P3-550 og BX
chipsæt!!
Jeg bruger meget Photoshop og grafik programmer, og spiller lidt en gang
imellem
på en Win2000. Det kører fint, og jeg har ingen problemer, så jeg kan kun
anbefale det.
Photoshop skulle dog efter sigende være lavet mere til INTEL processorer,
det
kan godt være, men da jeg ikke har prøvet en 1000 Mhz P3 skal jeg ikke kunne
sige det :)
Mit kører i hvert fald glimrende!!!

Med venlig hilsen
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Peter Jespersen

Dato : 06-06-01 20:46

On Tue, 5 Jun 2001 21:28:09 +0200, Klaus Andersen wrote:

> [...]
>AMD Thunderbird 1200 MHz / 266
>
>Hvad CPU vil i anbefale når man spiller meget og kører med Adobe Photoshop?

Selvom den nuværende Athlon ikke har SSE support, vil jeg nok
anbefale denne!
Hygger mig selv gevaldigt med en Duron og har ikke fortrudt det.

Husk at Athlon, er ret stærk i det grundlæggende (heltals og
flydende kommatal)....hvilket gør at den ikke skal forsøge at
overleve på en halvdårlig 3DNow support som K6'eren.

<snip>

>I gamle dage var AMD noget ustabilt lort for at sige det pænt, men i dag
>synes kun folk snakker godt om AMD og især deres Athlon cpu'er.

Vel...det var nu ikke min erfaring....men min nuværende Duron
konfiguration er klippestabil i forhold til min gamle K6'er...så
stabiliteten er højnet.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Make it idiot-proof and someone will make a better idiot.