Skrivning til fil
Fra : Nederbasse

Dato : 03-09-05 16:06

Hej

Jeg er ved at teste noget skrivning til en txt fil og har lige 2 spørgsmål:
Hvorfor bliver datoen i filen skrevet som .10 men bliver echoet fint på
siden som 03.09.2005 ?
Jeg vil gerne have hver indsætning på en ny linie i txt filen som
10.0.0.10 03-09-2005
10.0.0.99 13-12-2005
har prøvet med $dato\n uden at kunne få det til at virke, jvordan laver man
dette ?

Sxriptet ser sådan ud:

<?php
$filename = 'test.txt';
$ipadresse =$_SERVER['REMOTE_ADDR'];
$dato = date("d.m.Y");

if (!$handle = fopen($filename, 'a')) {
echo "Filen kan ikke åbnes ($filename)";
exit;
}
fwrite($handle, $ipadresse, $dato) ;
echo "$dato";
?>

LarsN

Fra : Dennis Micheelsen

Dato : 03-09-05 16:39

"Nederbasse" <nederbasseREMOVE@gmail.com> wrote in message
> [...]
> $dato = date("d.m.Y");
>
> if (!$handle = fopen($filename, 'a')) {
> echo "Filen kan ikke åbnes ($filename)";

1: fwrite tager 2 argumenter .. en filehandle og en streng at skrive altså
hvis du gerne vil have ipadresse dato .. skal du lave en streng alá
$str = $ipadresse." ".$dato."\n"; og så sige fwrite($handle,$str) .. (se
mere: http://php.net/fwrite )

--
Dennis
"Those penguins... they sure 'aint normal..."

Fra : Bo Simonsen

Dato : 03-09-05 17:44

Dennis Micheelsen wrote:

> [...]
> hvis du gerne vil have ipadresse dato .. skal du lave en streng alá
> $str = $ipadresse." ".$dato."\n"; og så sige fwrite($handle,$str) .. (se

Eller en smartere måde:

fprintf($handle, "%s %s", $ipadresse, $dato);

Husk i øvrigt at lukke filen

--
Regards / Med venlig hilsen
Bo Simonsen

http://www.geekworld.dk

Fra : Bo Simonsen

Dato : 03-09-05 17:49

Bo Simonsen wrote:

> Eller en smartere måde:
>
> fprintf($handle, "%s %s", $ipadresse, $dato);

... og linefeed (carrige return line feed, hvis du vil læse filen fra
windows)

Således:

fprintf($handle, "%s %s\n", $ipadresse, $dato);

eller

fprintf($handle, "%s %s\r\n", $ipadresse, $dato);

> Husk i øvrigt at lukke filen

Med fclose($handle);

--
Regards / Med venlig hilsen