Kluk, Kluk
Fra : Jørgen

Dato : 03-09-05 14:36

Jeg har i det sidste par måneder haft noget, der klukker i det ene øre.
Vipper jeg hovedet fra side til side, sker der ikke noget, men bøjer jeg det
forover som nu, hvor jeg skiftevis ser på skærmen og på tastaturet, lyder
det i venstre øre som om der løber vædske frem og tilbage i et lille kammer
inde i øret. Det gør ikke spor ondt, men det er rædsomt irriterende at høre
på det skvulperi hele tiden. Jeg har gættet på en lille forkølelse, men
afvist det igen. Jeg er ikke spor forkølet. Jeg synes, det er en åndssvag
bagatel at ulejlige en ørelæge med.

Er der nogen, der kender det og har et godt råd?

Mvh fra Kluk

--
Giv den segnende stærke drikke
og giv den mismodige vin. (Ordsp. 31,6)

Fra : Cat

Dato : 03-09-05 15:48

Jørgen skrev:
> [...]
> bagatel at ulejlige en ørelæge med.
>
> Er der nogen, der kender det og har et godt råd?

Tag nogle næsedråber - det lukker det lille rør op der går mellem øret
og svælget (jeg kan sige det men ikke stave til det)

Så kan du få drænet øret.

Tine

Fra : Uffe Ravn

Dato : 03-09-05 20:07

"Cat" <ta@uu.dk> skrev

> Tag nogle næsedråber - det lukker det lille rør op der går mellem øret
> og svælget (jeg kan sige det men ikke stave til det)

Det eustakiske rør?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Cat

Dato : 03-09-05 20:38

Uffe Ravn skrev:
> "Cat" <ta@uu.dk> skrev

> Det eustakiske rør?
>
> Mvh. Uffe Ravn

Jeps - jeg kan sige det, men jeg kan ikke stave det. Er det nu græsk
(med følgende ch'er og andre finurligheder) eller latin (lige ud af
landevejen)?

Så ville jeg hellere omskrive mig ud af det. Dovenskaben længe leve -
retskrivningsordbogen i tre forskellige udgaver står 3 m. væk

Tine

Fra : Uffe Ravn

Dato : 03-09-05 21:17

Hej Tine

"Cat" <ta@uu.dk> skrev

> Jeps - jeg kan sige det, men jeg kan ikke stave det. Er det nu græsk
> (med følgende ch'er og andre finurligheder) eller latin (lige ud af
> landevejen)?

Aner det ikke , spørg en mediciner

> Så ville jeg hellere omskrive mig ud af det. Dovenskaben længe leve -
> retskrivningsordbogen i tre forskellige udgaver står 3 m. væk

Til gengæld ligger Google lige ved mine fingerspidser.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Jørgen

Dato : 05-09-05 21:18

> Tag nogle næsedråber - det lukker det lille rør op der går mellem øret
> og svælget (jeg kan sige det men ikke stave til det)
>
> Så kan du få drænet øret.
>
> Tine

Hej Tine.
Jeg troede ikke et øjeblik på det, men hvad kunne jeg risikere? Da jeg gik i
seng, gav jeg venstre næsebor et ordentligt pulver, og næste morgen var
klukkeriet ophørt, og det er to døgn siden nu.
Tak for tippet.
Jørgen

Fra : Cat

Dato : 05-09-05 21:26

Jørgen skrev:

> [...]
> seng, gav jeg venstre næsebor et ordentligt pulver, og næste morgen var
> klukkeriet ophørt, og det er to døgn siden nu.

Kære Jørgen

Det glæder mig usigeligt, at det hjalp.

(Selv om jeg ikke kunne huske at stave til røret )

Tine

Fra : Jørgen

Dato : 06-09-05 22:12

> Kære Jørgen
>
> Det glæder mig usigeligt, at det hjalp.
>
> (Selv om jeg ikke kunne huske at stave til røret )
>
> Tine

Nej, men vi vidste begge, hvad det hed.
Da jeg læste det sagde jeg til mig selv, at inden for få øjeblikke ville der
komme en klog mand og stave det for os - og jeg gættede rigtigt.
Nu klukker det i øvrigt igen, men nu kender jeg kuren.
Mange hilsner
Jørgen Kluk

Fra : Cat

Dato : 07-09-05 21:36

Jørgen skrev:

> [...]
> komme en klog mand og stave det for os - og jeg gættede rigtigt.
> Nu klukker det i øvrigt igen, men nu kender jeg kuren.

Måske du skulle finde ud af, hvorfor du får vædske i mellemøret.

Er du forkølet i øvrigt - er du stoppet i næsen?

Tine

Fra : Jørgen

Dato : 07-09-05 22:26

"Cat" <ta@uu.dk> skrev i en meddelelse

> Måske du skulle finde ud af, hvorfor du får vædske i mellemøret.
>
> Er du forkølet i øvrigt - er du stoppet i næsen?
>
> Tine

Nej ingen af delene. Når jeg drypper næsen og går rundt bagefter, virker det
ikke. Hvis jeg drypper, når jeg går i seng, virker det, fordi jeg ligger ned
bagefter. Jeg dryppede i går aftes igen, og der har intet været hele dagen i
dag. Hvis det kommer igen og igen, må jeg vel op til ørelægen - som nok
giver mig det samme råd!
Mvh Jørgen

Fra : Nielsen

Dato : 08-09-05 07:12

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> dag. Hvis det kommer igen og igen, må jeg vel op til ørelægen - som nok

Det er nu ikke sikkert. Næsedråber, i hvert fald dem med efedrin og lignende
indholdsstoffer, må man ikke anvende i mere end én uge ad gangen.