Vise klokken i forskellige tidszoner
Fra : Martin

Dato : 02-09-05 20:52

Hvorledes kan jeg vise klokken i forskellige tidszoner?

Mvh
Martin

Fra : Kim Schulz

Dato : 02-09-05 22:53

On Fri, 02 Sep 2005 21:51:44 +0200
Martin <kjkjk@hjghgfl.dk> wrote:

> Hvorledes kan jeg vise klokken i forskellige tidszoner?

med skiftevis date() og date_default_timezone_set()

find mere på www.php.net

Fra : Martin

Dato : 03-09-05 10:33

Kim Schulz wrote:

> med skiftevis date() og date_default_timezone_set()
>
> find mere på www.php.net

ok, men hvad hedder de forskellige date_default_timezone_set()-parametre?

Hvad bruger vi f.eks i DK og i USA?

Mvh
Martin

Fra : Geert Lund

Dato : 03-09-05 16:55

Martin wrote:

> ok, men hvad hedder de forskellige date_default_timezone_set()-parametre?

Hvis nu du slår funktionen op på PHP.net[1] så kan du jo selv se det

> Hvad bruger vi f.eks i DK og i USA?

På PHP.net vil du også kunne se en række eksempler og henvisninger til
hvordan du kan bearbejde tidszoner - og fx er der allerførst på
introduktionen til datetime funktionerne[2] et eksempel på at hive en
masse oplysninger om timezones ud af en linux/unix maskine hvis du er på
en sådan.

[1] http://dk2.php.net/date_default_timezone_set
[2] http://dk2.php.net/manual/da/ref.datetime.php

Geert Lund