Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Post Danmark?
Fra : popper2222

Dato : 02-09-05 18:55

Jeg ved at post danmark bliver privatiseret snart (hvis det ikke er
blevet?)

Hvis det skulle ske noget så usandsynligt som at post danmark vil
være lige ved at gå bankeråt, hvad vil der så ske?

Vil staten eller nationalbanken hjælpe dem ud ligesom de gør med
f.eks banker?

posten skal vel ud?

Fra : anders majland

Dato : 07-09-05 20:59

>Vil staten eller nationalbanken hjælpe dem ud ligesom de gør med
>f.eks banker?

Der er da banker der er gået ned - Varde Bank er den jeg lige kan komme i
tanke om da jeg havde aktier i foretagendet

Fra : Søren Mors

Dato : 10-09-05 20:14

anders majland wrote:

> Der er da banker der er gået ned - Varde Bank er den jeg lige kan komme i
> tanke om da jeg havde aktier i foretagendet

Når banker går ned sker der typisk det at kundernes penge bliver
garanteret af Nationalbanken og de store banker. Aktionærernes penge
derimod går tabt.

Søren Mors

Fra : anders majland

Dato : 12-09-05 09:29

> Når banker går ned sker der typisk det at kundernes penge bliver
> garanteret af Nationalbanken og de store banker. Aktionærernes penge
> derimod går tabt.

Det er en grænse for hvor store kontante indestående der erstattes. Mener at
der er omkriong 250kkr