Spgm. ang. freelance arbejde....
Fra : Verner Jensen, Ålbor~

Dato : 02-09-05 21:22

Hej NG

Overvejer at starte som freelancer i IT branchen.

Hvilke forsikringer er "nødvendige"? - Erhvervsansvarsforsikring?

Kan man klare sige uden revisor? Jeg havde tænkt at købe en time eller to
til opstart - men ellers klare den løbende administration selv.

Jeg er med i Kristelig fagforening som har en "selvstændig" - model, men er
det en fordel at være med i ASE?

På forhånd tak, Verner Væmmelig...

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 02-09-05 15:21

Verner Jensen, Ålborg <java@ofir.dk> wrote:

> Erhvervsansvarsforsikring
Det er en god idé. Det kan hurtigt blive dyrt, hvis du pludselig taber
(kaffe ned i) noget.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 02-09-05 15:38

"Verner Jensen, Ålborg" <java@ofir.dk> wrote in message

> Kan man klare sige uden revisor? Jeg havde tænkt at købe en time eller to
> til opstart - men ellers klare den løbende administration selv.

Ja, man kan klare sig uden, hvis man selv vil sætte sig ind i reglerne. Til
opstart kan du få gratis revisorhjælp i et par timer eller så ved at
henvende dig på dit lokale erhvervsudviklingskontor (eller hvad det nu
hedder).

> På forhånd tak, Verner Væmmelig...

Med det navn skal du nok få mange kunder

hilsen
Uffe

PS: Indstil din pc til korrekt tidszone, tak.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 02-09-05 18:33

In news:431863cb$0$160$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Uffe Kousgaard <oh@no.no> Typed:

> PS: Indstil din pc til korrekt tidszone, tak.

Enig, og så en "Komputer nørd" ;c)

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-05 20:51

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> Til opstart kan du få gratis revisorhjælp i et par timer eller så ved at
> henvende dig på dit lokale erhvervsudviklingskontor (eller hvad det nu

Jeg kunne egentlig også godt tænke mig at vide, hvilke krav, der stilles for
at man kan få gratis revisorhjælp i et par timer og hvad der i den
forbindelse kan hentes revisorhjælp til gratis?

Fra : Verner Jensen, Ålbor~

Dato : 03-09-05 16:41

Sorry, mht. tiden. Mit IBM TP batteri har tabt pusten..

/VV

Fra : Verner Jensen, Ålbor~

Dato : 03-09-05 16:47

- Men kan alle revisorer alt? - altså er det ligegyldigt hvilken revisor man
vælger? - og hvad skal det være en statsautoriseret - eller er det kun for
store virksomheder?

mvh, VV

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 05-09-05 11:46

Verner Jensen, Ålborg wrote:
> - Men kan alle revisorer alt? - altså er det ligegyldigt hvilken revisor man
> vælger? - og hvad skal det være en statsautoriseret - eller er det kun for
> store virksomheder?

En registreret revisor er fint. Så længe du kører det som en
enkeltmandsvirksomhed, her du slet ikke revisionspligt så i princippet
kan helt undvære en revisor. Men jeg synes nu jeg sover væsentlig
bedre om natten når min revisor har været inde over, specielt m.h.t.
selvangivelse og den slags.

Derudover er jeg ikke nogen ørn til det der med regnskaber og jeg
gider heller ikke blive det, så det har jeg også "outsourcet" til
revisoren.

Ebbe