Skat ved aktiehandel - som privat contra v~
Fra : Otto

Dato : 02-09-05 10:55

Hvordan beskattes man nemmest?

Jeg vil gerne investere og handle udenlandske aktier.
Ligningsmæssigt er det som privatmand rimeligt besværligt, er det
skattemæssigt og regnskabsmæssigt nemmere, hvis man handler via sit eget
investeringsanpartsselskab?

Otto Dan Stiedl

Fra : nvm

Dato : 06-09-05 07:17

Otto skrev:
> [...]
> Ligningsmæssigt er det som privatmand rimeligt besværligt, er det
> skattemæssigt og regnskabsmæssigt nemmere, hvis man handler via sit eget

Læs evt. selv i Ligningsvejledningen, afsnit S.G.

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=104602&vID=200875&i=412&action=open#i104602