Nyhedsmail, opsætning hvordan?
Fra : MAndersen

Dato : 02-09-05 09:37

Sendt til dk.edb.programpakker.ms-office;
dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

Jeg skal til at lave et nyhedsbrev til vore medlemmer. Det skal laves som en
mail, med enkelte billeder indsat.

Hvordan skal jeg gøre det, når jeg gerne vil have det til at se ud som når
jeg f.eks. får diverse reklamemail?

Kan jeg blot i outlook 2003 lave en ny mail, skrive det der skrives skal,
indsætte de billeder jeg vil have, og så ser det ordentlig ud når medlemmet
modtager det?

Jeg vil ikke lave det som en vedhæftet.

Eller skal jeg vælge et eller andet program og lave det i?

mvh
MAndersen

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 02-09-05 10:37

MAndersen skrev:

> Kan jeg blot i outlook 2003 lave en ny mail, skrive det der skrives
> skal, indsætte de billeder jeg vil have, og så ser det ordentlig ud
> når medlemmet modtager det?

Ja, det kan du godt

> Eller skal jeg vælge et eller andet program og lave det i?

Du kan f.ex. lave det i word (hvis du har word installeret) og sende
det fra word (filer/send til/postmodtager)
thomas

Fra : MAndersen

Dato : 02-09-05 10:47

"ThomasD (dk)" <thomasdue@12move.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det kan du godt

> Du kan f.ex. lave det i word (hvis du har word installeret) og sende det
> fra word (filer/send til/postmodtager)
> thomas

Det var jo en ide - det prøver jeg, takker.

MAndersen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-09-05 12:48

Den 02-09-05 11.37 skrev ThomasD (dk) følgende:

> Du kan f.ex. lave det i word (hvis du har word installeret) og sende det
> fra word (filer/send til/postmodtager)

Skal modtageren så ikke have Word installeret for at få udbytte af mailen?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvilke fordele Firefox giver, og lær at udnytte programmets mange

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 02-09-05 14:38

Kim Ludvigsen skrev:

> Skal modtageren så ikke have Word installeret for at få udbytte af
> mailen?

det tror jeg ikke, mailen bliver vist normalt i OE, men det er svært
at kontrollere i praksis, stort set alle har word installeret
thomas

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-09-05 14:58

ThomasD (dk) skrev:

>stort set alle har word installeret

Nå, har ikke haft det program installeret i mange år.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 02-09-05 15:37

Ivan V. Klattrup skrev:

> Nå, har ikke haft det program installeret i mange år.

Nå, men så kan jeg jo prøve at sende et word-doc til dig for kontrol -
virker din email?
thomas

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-09-05 16:53

ThomasD (dk) skrev:

>Nå, men så kan jeg jo prøve at sende et word-doc til dig for kontrol -
>virker din email?

Tjoe, det kan du da, note jeg bruger ikke OE men thunderbird som
mailprogram, så hvordan det vises i OE aner jeg ikke og vil heller ikke
kunne svare på det.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Mogens Clausen

Dato : 02-09-05 15:13

Du har også mulighed for at lave en side i WORD og gemme den som htlm side.
Under indstillinger - meddelelser - post - vælg eller opret en nyd.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-09-05 14:01

MAndersen skrev:

>Sendt til dk.edb.programpakker.ms-office;
>dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

>Kan jeg blot i outlook 2003 lave en ny mail,

Blot til orientering, spørgsmål om Outlook hører ikke hjemme i
Outlook Expressgruppen, du skulle ha' valgt
news:dk.edb.internet.software.mail+news i stedet for.
--
Knud

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-09-05 16:56

MAndersen <ikke@nogen.no> skrev:

> Eller skal jeg vælge et eller andet program og lave
> det i?

Du kan også bruge en html-side til formålet:

Meddelelse => Ny meddelelse ved hjælp af => Webside
=> Angiv URL...

Prøv at sende en tilfældig side til dig selv for at se hvordan
det ser ud. Jeg har prøvet det ofte med godt resultat.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk