Ugh - ondt i halsen
Fra : Mette

Dato : 01-09-05 06:21

Ja, det er harmløst, men jeg skal til den tredje og afgørende jobsamtale i
morgen og jeg skal bare være frisk. I stedet har jeg totalt ondt i halsen og
er blevet godt gammeldags forkølet. Er der nogle, der kender en hurtig
mirakelkur? Eller bare lindring.

Jeg drikker lidt Baileys, men det kan jeg jo ikke gøre i morgen

Fra : Sabina H.

Dato : 01-09-05 07:48

Mette wrote:
> [...]
> nogle, der kender en hurtig mirakelkur? Eller bare lindring.
>
> Jeg drikker lidt Baileys, men det kan jeg jo ikke gøre i morgen

C-vitaminer, te med honning og dampbade (altså indånding af damp med
kamillete) plejer at kunne tage det hos mig....
dog starter jeg altid med c-vitaminerne når jeg kan mærke det er i
optræk.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : dk

Dato : 01-09-05 07:56

"Mette" <Mette@dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mirakelkur? Eller bare lindring.
>
> Jeg drikker lidt Baileys, men det kan jeg jo ikke gøre i morgen

Tre panodiler på en gang nu f.eks og tre i aften før du sover, så skulle det
nok være ved at være væk. Man må tage højest otte om dagen, så for en gang
skyld når nu du skal til jobsamtale det er jo vigtigt, så vil det være fint
med tre i steden for to ad gangen.

God bedring!

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-05 10:17

> [...]
> gang skyld når nu du skal til jobsamtale det er jo vigtigt, så vil det
> være fint med tre i steden for to ad gangen.

Jeg ville aldrig tage mere end to panodiler ad gangen.. Det er korrekt at
det er max 8 i døgnet, men det er også max to af gangen, med mindre andet
er
ordineret af en læge, som kender en og ens helbred i øvrigt..

Der skal nemlig meget små mængder paracetamol til at skade kroppen..
JEg sigger ikke hermed at man ødelægger leveren ved at tage 3 i stedet for
2, men der er jo heller ingen grund til at friste skæbnen.

God bedring

Louise

Fra : Sabina H.

Dato : 01-09-05 10:54

Louise wrote:

> [...]
> med mindre andet er
> ordineret af en læge, som kender en og ens helbred i øvrigt..

hvis man har mange smerter kan man sagtens kombinere to pernodiler med to
eller tre iprener (200 mg).... det er et tip jeg har fået af lægen en gang,
og så længe man ikke gør det over længere perioder og ikke overstiger
dagsdosis af de enkelte præperarter, så er der intet problem i det...
om ipren så har en reel effekt på en almindelig forkølelse er så den anden
side af sagen.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Nielsen

Dato : 01-09-05 16:24

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> wrote in message

> [...]
> det...
> om ipren så har en reel effekt på en almindelig forkølelse er så den anden

....men pas på med at tage medicin du ikke er vant til. Ipren kan du få så
nederdrægtigt ondt i maven af.

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-05 07:20

">

> [...]
> det...
> om ipren så har en reel effekt på en almindelig forkølelse er så den anden

Er helt enig med dig i at man kan kombinere med Ipren, det trick bruger jeg
selv..

Men man skal aldrig tage mere en hvad der står på glasset, med mindre det er
lægeordineret, det var såmænd det der var min pointe..

Louise

Fra : Nielsen

Dato : 01-09-05 16:22

"dk" <zarh@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> gang skyld når nu du skal til jobsamtale det er jo vigtigt, så vil det
> være fint med tre i steden for to ad gangen.

Panonil er smertestillende - ikke helbredende og tre Panodil har ifølge mine
kilder ikke større virkning end to. En sygeplejerske med erfaring i
smertebehandling fortalte mig for nylig at 750 mg paracetamol havde lige så
stor virkning som de 1000 mg de fleste tager af gangen.

Fra : Cat

Dato : 01-09-05 17:51

Nielsen skrev:
> [...]
> smertebehandling fortalte mig for nylig at 750 mg paracetamol havde lige så
> stor virkning som de 1000 mg de fleste tager af gangen.

Den hørte jeg også som nyopereret for 12 år siden. Jeg har benyttet det
siden, og har ikke kunnet mærke forskel.

Tine

Fra : Nielsen

Dato : 01-09-05 19:28

"Cat" <ta@uu.dk> wrote in message

> Den hørte jeg også som nyopereret for 12 år siden. Jeg har benyttet det
> siden, og har ikke kunnet mærke forskel.
>
> Tine

Oki, så er det jo ikke en nyhed . Jeg har først hørt det inden for det
sidste halve år, men har også benyttet mig af det siden. For det første får
man jo en mindre døgndosis, og har man mange smerter (som jeg f.eks. havde
efter en kæbeoperation) er der til "en gang mere" (morfinen blev jeg SÅ
dårlig af).

Fra : Jørgen

Dato : 01-09-05 08:10

Mette skrev:
> [...]
> mirakelkur? Eller bare lindring.
>
> Jeg drikker lidt Baileys, men det kan jeg jo ikke gøre i morgen

En 3 a 4 dråber pebermynte i en kop varmt vand, the eller kaffe.
Man kan også tage et par dråber på en finger og så sutte det i sig.
Gerne mange gange om dagen, det løser og lægger en lag i halsen som
forebygger helbreder

Jørgen O

Fra : GB

Dato : 01-09-05 12:22

"Mette" <Mette@dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> totalt ondt i halsen og er blevet godt gammeldags forkølet. Er der
> nogle, der kender en hurtig mirakelkur? Eller bare lindring.

Mirakelkur? Næh, men prøv at gurgle hals med lunkent saltvand - 1 tskf. til
et gjas varmt vand (lad være med at synke). Vandet er så salt, at det
trækker overskydende væske ud af slimhinderne (osmose) og begrænser de
mikroorganismer, som "laver ballade".

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 01-09-05 17:42

> [...]
> og
> er blevet godt gammeldags forkølet. Er der nogle, der kender en hurtig

2 timer før samtalen spiser du noget mad, 2 kodymagnyler eller panodil, en
lille gammel dansk eller andet spiritus (max 3 cl og det skal være ren
spiritus) og tager en gang næsedråber. Så er du frisk til en samtale og
måske en time efter. Derefter går du i seng og holder den resten af dagen,
så du kan blive rask igen. Det er en nødløsning til meget vigtige ting, men
det virker - dog kun en gang. Fortsætter man metoden for at holde sig oppe,
så brager man rigtigt ned efter nogle dage, og så går der noget længere tid
inden man er på højkant igen.

Mvh Maria

Fra : Cat

Dato : 01-09-05 17:52

Maria Frederiksen skrev:

> [...]
> så brager man rigtigt ned efter nogle dage, og så går der noget længere tid

Det skal være sprit, der overhovedet ikke lugter - vodka f.eks.

Man skal jo helst ikke lugte af det.

Tine

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 01-09-05 19:40

> Det skal være sprit, der overhovedet ikke lugter - vodka f.eks.
>
> Man skal jo helst ikke lugte af det.

Det gør man ikke af 3 cl to timer efter. Hun skal jo ikke drikke sig
småfuld, men bare lige have taget toppen af følsomheden i slimhinderne.

Mvh Maria

Fra : GB

Dato : 01-09-05 21:50

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> til en samtale og måske en time efter. Derefter går du i seng og
> holder den resten af dagen, så du kan blive rask igen. Det er en

Prøv at gurgle hals med varmt saltvand. Det virker faktisk, og er meget
lettere.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Nielsen

Dato : 01-09-05 19:24

"Mette" <Mette@dk> wrote in message
> [...]
> mirakelkur? Eller bare lindring.
>
> Jeg drikker lidt Baileys, men det kan jeg jo ikke gøre i morgen

Hej Mette

Du har fået mange forskellige råd nu, og jeg _kan_ ikke lade være med at
advare dig. LAD VÆRE med at tage medicin du ikke har prøvet før, når du har
en så vigtig opgave foran dig. Jeg synes derimod at det er en ærlig sag at
komme til samtalen og sige det som det er, at du er blevet forkølet.

Jeg har haft mange jobsamtaler, og jeg vil hellere have at ansøgerne er
ærlige, end at jeg kan mærke at de har drukket eller prøver på at skule
noget. Hvis du som ansøger sidder foran mig, ligbleg og med et stift blik,
fordi du har fyldt dig med alskens "drugs" og jeg ikke kan gennemskue hvad
der er i vejen, ville du blive den første der bliver vraget.

Der findes, så vidt jeg ved, heller ikke en eneste "mirakel"kur der har
dokumenteret virkning. Masser af mennesker har "noget" som de mener virker,
men mon ikke de er kommet sig lige så hurtigt uden.

Det eneste jeg synes lyder fornuftigt er at tage noget smertestillende, og
helst noget du har prøvet før. Hvis du ikke har prøvet Kodimagnyl eller
Ibuprofen så lad være, eller prøv dem i hvert fald af her i aften. Alkohol
og især en blandning af alkohol og medicin ville jeg holde mig langt fra!

Fra : Mette

Dato : 01-09-05 22:12

"Nielsen" <nope@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> en så vigtig opgave foran dig. Jeg synes derimod at det er en ærlig sag at
> komme til samtalen og sige det som det er, at du er blevet forkølet.

Ja. Jeg har ikke længere ondt i halsen, men er snotforkølet og totalt slap.
Men: det er sidste samtalerunde og jeg vil ikke sætte den på spil ved at
melde afbud. Så jeg pepper mig op med panodil, dukker op og siger det som
det er

Fra : Jørgen

Dato : 02-09-05 08:01

Mette skrev:

> [...]
> melde afbud. Så jeg pepper mig op med panodil, dukker op og siger det som

god ide, de vil de sikkert respekter.
Du kan tage en gang næsesprey, det hjælper utrolig meget
Held ol lykke

Jørgen O

Fra : Mette

Dato : 02-09-05 08:29

"Jørgen" <oh@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> god ide, de vil de sikkert respekter.
> Du kan tage en gang næsesprey, det hjælper utrolig meget
> Held ol lykke

Jeg endte alligevel med at ringe mig syg. Jeg er desværre for slap til at
samtalen ville gå godt. Heldigvis har jeg fået en ny tid til på mandag og
desuden kunne rekrutteringskonsulenten trøste mig med, at virksomheden havde
ret travlt i dag, så det passede egentligt også dem meget fint.
Hvis det skulle vise sig at at være afgørende årsag til at jeg ikke får
jobbet, så er det surt, men på det anden side så er det så nok heller ikke
en virksomhed jeg vil arbejde for. Man kan jo ikke gøre for, at man bliver
syg...

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-05 23:03

> [...]
> syg...
>
> Håber virkelig du har fået det bare lidt bedere...
Jeg var til lægen med min søn igår. Han fortalte det halve Dk, lå fortiden
med tilsvarende.....
Det smitter helt sindsygt..Min dreng endte med en grim lungebetændelse....
Det er ikke for at være lysseslukker, men pas bare rigtig godt på dig
selv..En masse C vitaminer og hvidløg, og oksekødsuppe...
Føler med dig Mette
Knus Rikke....

Fra : Nielsen

Dato : 03-09-05 08:22

"Rikke" <carrik snabela esenet.dk> wrote in message

> [...]
> Det er ikke for at være lysseslukker, men pas bare rigtig godt på dig
> selv..En masse C vitaminer og hvidløg, og oksekødsuppe...

Siden Nobelprisvinderen og kemikeren Linus Pauling i 70'erne kundgjorde at
store mængder C-vitamin kunne kurere / afkorte en forkølelse har masser af
mennesker fulgt dette råd. At påstanden er tilbagevist i mere end 50
undersøgelser siden er der mange der ikke lytter til.

Men der sker jo heller ikke noget ved at tage store doser (mere end 2 g
dagligt) C-vitaminer, højst kvalme, diaré, nyresten, oppustethed og
blærebetændelse

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-09-05 10:10

"Nielsen" <z@invalide.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mennesker fulgt dette råd. At påstanden er tilbagevist i mere end 50
> undersøgelser siden er der mange der ikke lytter til.

Troen flytter bjerge - Resten klarer Øbro

M.V.H.....Benny..

Fra : Nielsen

Dato : 03-09-05 10:51

"Benny Mortensen" <ikkenoget@brugbar.adresse> wrote in message

> fortiden
> lungebetændelse....

> Troen flytter bjerge - Resten klarer Øbro

Øbro ??

Fra : GB

Dato : 03-09-05 14:00

"Nielsen" <z@invalide.dk> skrev i meddelelsen

> Øbro ??

Amager-Øbro Taxi...

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Nielsen

Dato : 03-09-05 14:07

"GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> "Nielsen" <z@invalide.dk> skrev i meddelelsen

> Amager-Øbro Taxi...

Nå ja selvfølgelig, det er jo sådan noget man bare ved selv om man bor 500
km derfra )

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-09-05 09:43

"Nielsen" <z@invalide.dk> skrev i en meddelelse
> "Benny Mortensen" <ikkenoget@brugbar.adresse> wrote in message

> Øbro ??

Ja det er / var en vognmandsforretning i Aalborg, er faktisk ikke klar over,
om den stadig findes. De kunne flytte lidt mere end en Taxi

M.V.H.....Benny..

Fra : Nielsen

Dato : 06-09-05 15:09

> Ja det er / var en vognmandsforretning i Aalborg, er faktisk ikke klar
> over,
> om den stadig findes. De kunne flytte lidt mere end en Taxi
>
> M.V.H.....Benny..

Hmmmm... er vi på Amager eller i Aalborg ?

Fra : Uffe Ravn

Dato : 06-09-05 21:04

"Nielsen" <z@invalide.dk> skrev

> Hmmmm... er vi på Amager eller i Aalborg ?

Eller bare en af de Østrebroer der er i mange danske byer.

Og hvis vi bare skal holde os lidt til emnet:

Man kan nemt blive tør i halsen på sådan en varm dag som idag.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Nielsen

Dato : 07-09-05 06:12

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in message

> Man kan nemt blive tør i halsen på sådan en varm dag som idag.

Jamen det er der da råd for
http://www.bigad.com.au/

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-05 22:08

> [...]
>
> Men der sker jo heller ikke noget ved at tage store doser (mere end 2 g
> dagligt) C-vitaminer, højst kvalme, diaré, nyresten, oppustethed og
Er du læge, eller har du intet andet at give dig til, end at vende og dreje
alle leksikon, du kan komme i nærheden af...
Man tager sgu overhovedet ikke skade af at drikke en masse juice, eller æde
et helt net appelsiner...
Eller er det også noget du har en videnskabelig kommentar til....

Fra : Sabina H.

Dato : 03-09-05 22:16

Rikke wrote:
> [...]
> dreje alle leksikon, du kan komme i nærheden af...
> Man tager sgu overhovedet ikke skade af at drikke en masse juice,

jeg har en gang spist et helt net appelsiner... 2 kg i alt, på under en
dag.... og jeg blev simpelthen hundesyg af det*G*
feber, ondt i maven og diarre i et døgnstid.... så ka jeg fandme lære det ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Nicolai Lang

Dato : 03-09-05 21:09

On Thu, 1 Sep 2005 07:20:45 +0200, "Mette" <Mette@dk> wrote:

> [...]
>er blevet godt gammeldags forkølet. Er der nogle, der kender en hurtig

Min mirakelkur er "Væk I Morgen" med Råmælk...
http://www.pedlab.com/Default.asp?ID=75 - de smager ikke godt, men de
virker effektivt.

Har brugt dem når jeg skulle holde kursus, mens halsen var øm og jeg
var hæs.

Desværre kom dette jo nok for sent ;) Men så ved du det til næste
gang. Håber du alligevel klarede samtalen.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com