Udenlansk selskab...
Fra : Lasse Madsen

Dato : 31-08-05 13:34

Hej.

Jeg har en del kunder her i DK som jeg sælger til igennem mit firma (privat
ejet).
Jeg har fornyligt modtaget et job tilbud fra en af vore kunder som er svært
at sige nej til men jobtilbudet kræver at jeg afvikler firmaet og afstår fra
at drive virksomhed i danmark så længe ansættelsen varer hvilket ikke er så
interessant pga. mine andre eksisterende kunder.

Jeg har hørt så mange positivie/negative ting om det nye EU samarbejde og
firma drift på tværs af landegrænser m.v. jeg kunne godt tænke mig at starte
et ApS/AS ligende selskab der er "selvejende" således de produkter jeg pt.
sælger til mine andre kunder her i DK kan føres over i det selskab og
selskabet kan sælge dem til mine danske kunder hvor overskuddet akkumuleres
i selskabet dvs. jeg ønsker ikke at udbetale løn til mig selv her i DK eller
have del i pengene så jeg evt. bliver dobbelt beskattet.

Det lyder måske lidt mystisk, men jeg kunne godt tænke mig at fortsætte med
at servicere mine trofaste kunder og så kan jeg inderst inde godt lide at
være selvstændig og derfor vil jeg egentligt gerne drive mit firma videre og
når jeg nu kan få en ordentlig løn kunne jeg sagtens drive mit firma i
udlandet som "bi erhverv" hvis der så engang bliver et kæmpe overskud i
firmaet kunne man jo overveje at flytte til udlandet eller investere pengene
i aktier og lignende på firmaets vejne og se om man en dag kunne have nok
midler i firmaet til at man kunne flytte til udlandet og leve af det i en
stund om ikke andet.

De materialer der skal bruges til at lave mine produkter kan uden problemer
erhverves i udlandet og der behøver sådan set ikke at komme materialer eller
noget fra danmark hvis det gør nogen forskel.

Kan man gøre det jeg gerne vil uden at blive dobbelt beskattet eller blive
registreret i E&S/T&S som erhvervsdrivende så jeg står til fare for at miste
mit kommende job?

M.v.h.
Lasse

Fra : Michael Zedeler

Dato : 25-09-05 14:12

Lasse Madsen wrote:

> [...]
> registreret i E&S/T&S som erhvervsdrivende så jeg står til fare for at miste

Jeg ville tage en seriøs snak med den kommende arbejdsgiver med henblik
på at finde en ordning, hvor vedkommende accepterer at du bijobber. Det
andet ligner en halv løsning.

Mvh. Michael.