ADSL - faxmodem
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 05-06-01 18:36

Jeg overvejer at få installeret ADSL, jf. TeleDanmarks kampagne herom for
tiden.

Jeg har dog lige et par spørgsmål, som jeg håber nogen i dette forum kan
svare på:
- Kan jeg benytte mit faxmodem til at sende fax via den almindelige
telefonlinje, samtidig med at der er installeret ADSL?
- ADSL-installationen skal benyttes i mit kontor. Jeg ved, at dette ikke er
det sted, hvor telefonlinjen "kommer ind" i huset - skal kablerne trækkes om
for fortsat at kunne benytte mine almindelige analoge telefoner i husets
øvrige telefonstik? (jeg kan huske denne diskussion fra ISDN).
- Er der forhold, som jeg særligt skal være opmærksom på?

På forhånd tak for svaret - som meget gerne må gives på email.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-06-01 19:17

Henrik Steffensen skrev:

>- Kan jeg benytte mit faxmodem til at sende fax via den almindelige
>telefonlinje, samtidig med at der er installeret ADSL?

Sagtens. Din ADSL laver ikke om på din telefonlinie, selvom disse
bruger samme ledninger. En fax er jo blot lyde der sendes gennem
telefonnettet.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-06-01 08:33

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> det sted, hvor telefonlinjen "kommer ind" i huset - skal kablerne trækkes

Hvis du får en tekniker til det skal du ikke tænke over det.
Ellers skal kablerne trækkes om så de smutter forbi kontoret inden de går ud
til stikkene

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen