Upload til ftp
Fra : Kolle

Dato : 30-08-05 14:38

Lad mig starte med at forklare hvad det er jeg søger.
Jeg har en side hvor folk skal have lov til at uploade ret store filer til
vores fælles FTP-server. (ca. 100 MB kan de godt komme op på)
Findes der sådan et færdig skrevet php-script man kan bruge ?

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 30-08-05 15:44

Kolle wrote:
> [...]
> vores fælles FTP-server. (ca. 100 MB kan de godt komme op på)
> Findes der sådan et færdig skrevet php-script man kan bruge ?

Dette er en mulighed - men så vidt jeg ved er det ikke ftp... og kræver
perl...

http://www.raditha.com/php/progress.php

--
Danmarks billigeste brevpapir - 4-farve offset-tryk.
1000 stk. 740 kr. ekskl. moms - www.print2people.dk

Fra : Troels Hansen

Dato : 30-08-05 18:11

Johan Holst Nielsen wrote:

> Dette er en mulighed - men så vidt jeg ved er det ikke ftp... og kræver
> perl...
>
> http://www.raditha.com/php/progress.php

Men stadig kan du ikke uploade en fil større end den php tillader
(oftest 2Mb) over en http upload. Du kan ikke lave en ftp upload med
php, men kun få php til at flytte filer der allerede ligger på serveren.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 30-08-05 19:52

Troels Hansen wrote:
> Men stadig kan du ikke uploade en fil større end den php tillader
> (oftest 2Mb) over en http upload. Du kan ikke lave en ftp upload med
> php, men kun få php til at flytte filer der allerede ligger på serveren.

Jeg forstod at Kolle havde EGEN server... således kan man blot ændre i
php.ini - skal ikke afvise jeg har misforstået det :)

Fra : Troels Hansen

Dato : 30-08-05 19:55

Johan Holst Nielsen wrote:
> Jeg forstod at Kolle havde EGEN server... således kan man blot ændre i
> php.ini - skal ikke afvise jeg har misforstået det :)

Det kan selvfølgelig være. Det må han selv kunne svare på.
Men hvis det er tilfeldet kan jeg også anbefale jupload til upload af
flere og store filer. Open source og fungere perfekt. http://jupload.biz/

Fra : Kolle

Dato : 30-08-05 21:46

helt korrekt, vi har en FTP server hvor vi ligger film op på og det funker
også fint.
Det jeg ville med et "system" var at folk der smider en film op kan forklare
hvordan de har lavet den, skuespillere osv osv.
Desuden ville jeg godt slippe for at skulle have "finger" i det hver gang,
men at det kørte sådan lidt af sig selv.

Derfor er det ikke bare nok at de kan smide den op og jeg kan give dem et
link som andre kan hente fra igen.

tjekker lige det der : http://jupload.biz/ og ser om det kan bruges

tak for jeres indlæg

mvh
MK

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 31-08-05 04:46

Kolle wrote:
> [...]
> Desuden ville jeg godt slippe for at skulle have "finger" i det hver gang,
> men at det kørte sådan lidt af sig selv.

*Hvis* du har adgang til PHP configurationen (og gerne vil uploade via
HTTP i stedet for FTP) - så kan megaupload - med mindre modifikationer -
i hvert fald godt klare overstående :)

mvh
Johan