rul med mus i db
Fra : Poul-Erik Nielsen

Dato : 29-08-05 21:47

hej med jer

hvorfor virker min rulle på musen ikke i min db (DBGrid1)

mvh
poul-erik

Fra : Harald

Dato : 30-08-05 07:07

"Poul-Erik Nielsen" <passerikke@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> hej med jer
>
> hvorfor virker min rulle på musen ikke i min db (DBGrid1)

DBGrid understøtter ikke rulle så det må du selv lave, kan dog ikke lige
svare på hvordan. Måske findes der en komponent som kan.

/HK

Fra : PØLLE

Dato : 01-09-05 08:22

Jeg har konstrueret en komponent hertil, du kan hente komponent en her
http://www.peterlindegaard.dk/templates/dbgridmw1.dpk

PØLLE

Fra : PØLLE

Dato : 01-09-05 09:19

Jeg kommer i tanke om, at du kan da lige så godt få pas-filen, så kan du se,
hvordan du laver din egen komponent
Det er stort set er den samme måde man laver en komponent med
scroll-funktion.

look-here http://www.peterlindegaard.dk/templates/dbgridmw.pas

PØLLE

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 01-09-05 13:29

"PØLLE" <peterPRIKjessie@gmail.com> wrote in message
> Jeg kommer i tanke om, at du kan da lige så godt få pas-filen, så kan du
> se,
> hvordan du laver din egen komponent

Det var da betænksomt, nu hvor dpk filen alene ikke er noget som helst værd

Fra : PØLLE

Dato : 01-09-05 15:39

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
| "PØLLE" <peterPRIKjessie@gmail.com> wrote in message
|
| Det var da betænksomt, nu hvor dpk filen alene ikke er noget som helst
værd

'ikke er noget som helst værd ' - se det vidste jeg ikke, da min delphi er
ver. 4.
Jeg kom i tanke om, at det alligevel ville være en god idé med .pas filen
for her er fiduserne til evt. TStringrid

PØLLE

Fra : Poul-Erik Nielsen

Dato : 01-09-05 22:15

Hej

Jeg bruger Delphi 3, da jeg ikke har set andre ver. med db. med mindre de
koster $$$
den delphi3 jeg bruger er standart med db. som jer købte for ca. 1500kr i
'97

mvh
poul-erik

Fra : PØLLE

Dato : 02-09-05 08:56

> Poul-Erik jeg vil gerne tale med dig ring på Skype username "jessie-peter"

PØLLE

> [...]
| koster $$$
| den delphi3 jeg bruger er standart med db. som jer købte for ca. 1500kr i

| > |
| > |
| > |
| > |

Fra : Poul-Erik Nielsen

Dato : 02-09-05 15:31

hej

øhh "skype" kender jeg ikke til men min e-mail er pen65 snabela stofanet dot
dk

hilsen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 02-09-05 06:31

> 'ikke er noget som helst værd ' - se det vidste jeg ikke, da min delphi er
> ver. 4.

Det har ikke noget med v4 specielt at gøre. Prøv at kigge inde i din dpk
fil, så vil du se, at det kun er en lang række opsætninger, definitioner
m.v. Den virkelige kode er i pas filen.

hilsen
Uffe