Identifiera gamla soldatbilder
Fra : på spåret

Dato : 29-08-05 14:12

Hej. Är det någon som vet var man kan vända sig för att få gamla
soldatbilder identifierade? Min farmor har foto på några soldater och jag
skulle vilja veta vilket vapenslag de tillhör och även regemente om det går.
Bilderna är från omkring 1890-1910.
Bengt

Fra : på spåret

Dato : 29-08-05 14:14

Hej igen.
Bilderna föreställer troligen antingen danska eller tyska soldater.

Bengt

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 15-09-05 23:22

On Mon, 29 Aug 2005 13:14:21 GMT, "på spåret" <b_b_61@hotmail.com>
wrote:

>Hej igen.
>Bilderna föreställer troligen antingen danska eller tyska soldater.
>
>Bengt

Hej Bengt

En sikker (!) identifikation kan nås ved at studere navnlig knapperne
på uniformen....

God jagt

Venligst
John