Øjenbetændelse
Fra : Louise Andersen

Dato : 29-08-05 10:53

Nu har jeg haft øjenbetændelse i over tre uger..
Ikke engang min læge kan få det væk..
Er der ikke nogle der har et godt råd til hvordan jeg
får det væk?
Det meget generende..

Fra : Tina

Dato : 29-08-05 15:49

"Louise Andersen" <dsl202935@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Nu har jeg haft øjenbetændelse i over tre uger..
> Ikke engang min læge kan få det væk..
> Er der ikke nogle der har et godt råd til hvordan jeg
> får det væk?
> Det meget generende..

Skyl dine øjne 2 - 3 gange om dagen i kamille the og vupti er det væk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-08-05 16:04

> Skyl dine øjne 2 - 3 gange om dagen i kamille the og vupti er det væk

Vand er bedre - saltvand er bedst. Købes på apoteket eller blandes selv.

Mvh Maria

Fra : GB

Dato : 30-08-05 01:42

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i meddelelsen

> Vand er bedre - saltvand er bedst. Købes på apoteket eller blandes
> selv.

Isotonisk saltvand (samme saltkoncentration som kroppen) laves ved at
opløse ni gram salt i en liter vand. Vandet bør koges først. Resten (det
man ikke har brug for) kasseres.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Tina

Dato : 30-08-05 05:34

> Vand er bedre - saltvand er bedst. Købes på apoteket eller blandes selv.
>
> Mvh Maria

Det nu ikke min erfaring da jeg rimelig tit har øjenbetændelse, og bruger
saltvand til linserne HVER dag

Kamille the er det bedste og det beroligere dine øjne straks, det gør
saltvandet ikke. Men skal du ud og købe saltvand så tag ind til en optiker
der kan du få en hel flaske til 40 kr. som kan holde sig, dem på apoteket
koster en formue, og du åbner dem og smider dem væk.

Tina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-08-05 09:12

"Tina" <ukendt@ukendt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der kan du få en hel flaske til 40 kr. som kan holde sig, dem på apoteket
> koster en formue, og du åbner dem og smider dem væk.

Nå ja, Tina kom mig i forkøbet. Kamille The, bedre behandling fås ikke, der
findes dem der er hurtigere, men næppe mere skånsomme, og så kan man endda
drikke resten ...

M.V.H......Benny..

Fra : GB

Dato : 30-08-05 22:58

"Benny Mortensen" <ikkenoget@brugbar.adresse> skrev i meddelelsen

> Nå ja, Tina kom mig i forkøbet. Kamille The, bedre behandling fås ikke

Jo, saltvand.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-08-05 10:17

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Benny Mortensen" <ikkenoget@brugbar.adresse> skrev i meddelelsen

> Jo, saltvand.

Nix

M.V.H.....Benny..

Fra : Emil

Dato : 30-08-05 15:00

Tina wrote:

> [...]
>der kan du få en hel flaske til 40 kr. som kan holde sig, dem på apoteket
>koster en formue, og du åbner dem og smider dem væk.

Nu har jeg ikke behov for øjenskylninger; men jeg undrer mig
over, at kamillete er det bedste.

Jeg ville forvente at kamillete med 9 gram salt pr. liter var det
bedste (som isotonisk saltvand).

m.v.h. Emil

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-08-05 10:19

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> over, at kamillete er det bedste.
>
> Jeg ville forvente at kamillete med 9 gram salt pr. liter var det

Er du da bindegal.... Kamillethe smager af H' til med salt )

M.V.H.....Benny..

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-08-05 17:59

> Kamille the er det bedste og det beroligere dine øjne straks,

Ja måske og kun under forudsætning af at der ikke er fremmede stoffer i
kamillen, og at du ikke er allergisk over for hverken kamille eller andet,
der kan være i teen.

> det gør saltvandet ikke.

Jo absolut. Der er ingen forskel på de to ting, medmindre man som jeg har
sarte øjne. Så dur kamillen ikke.

> Men skal du ud og købe saltvand så tag ind til en optiker der kan du få en
> hel flaske til 40 kr. som kan holde sig, dem på apoteket koster en formue,
> og du åbner dem og smider dem væk.

Jeg kunne ikke drømme om at købe saltvand. Det laver jeg selv. 9 g salt til
en liter vand, og det behøver ikke engang koges. Drikkevand her i landet er
så rent, at det ikke giver mening at koge det.

Mvh Maria

Fra : Leon 2100

Dato : 31-08-05 10:00

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> en liter vand, og det behøver ikke engang koges. Drikkevand her i landet er
> så rent, at det ikke giver mening at koge det.

Rent ja - Sterilt nej :)

Mvh. Leon

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-08-05 17:07

> Rent ja - Sterilt nej :)

Rent for bakterier, og det er det, der er interessant - du bruger det jo med
det samme, og resten ryger ud. Hvor rent tror du kogt vand er, når det har
stået på køkkenbordet i 2 timer for at køle af?

Mvh Maria