Hvis Panodil ikke virker?..
Fra : Helle

Dato : 29-08-05 08:56

Er der nogen herinde der oplever, ligesom jeg, at Panodil ikke virker? det
er ret irriterende. Jeg vil høre hvad I så har erfaring med at bruge? Pamol
virker heller ikke på mig. Her snakker vi om milde smerter som hovedpine osv
som man tager denne type smertestillende for.
Jeg har netop været på apoteket og købt nogle Treo men FY FOR S..!! det er
noget ækelt noget at drikke.

Hvad bruger jer som Panodil ikke virker på?

Mvh Helle

Fra : Tina

Dato : 29-08-05 09:04

Helle wrote:
> [...]
> men FY FOR S..!!
> det er noget ækelt noget at drikke.
>
> Hvad bruger jer som Panodil ikke virker på?

Jeg bruger Treo eller Idotyl, da alm. Panodil absolut heller ikke virker hos
på mig.
Jeg kan være heldig med Panodil Zapp, men det er sjældent.

Du vænner dig hurtigt til smagen af Treo/Idotyl

Mvh

Tina

--
DK Heart & Soul
killinger til salg.

Fra : Helle

Dato : 29-08-05 09:23

> [...]
> hos på mig.
> Jeg kan være heldig med Panodil Zapp, men det er sjældent.
>
> Du vænner dig hurtigt til smagen af Treo/Idotyl

Jeg har også forsøgt med Panodil Zapp men det duer heller ikke. Hvad blander
du Treo op med? jeg gjorde et med vand men YIKES hvor er det ækelt og
grumset, kom en lille slat appelsinjuice i og så hjalp det da en smule.

Mvh Helle

Fra : Tina

Dato : 29-08-05 10:04

Helle wrote:

> [...]
> blander du Treo op med? jeg gjorde et med vand men YIKES hvor er det
> ækelt og grumset, kom en lille slat appelsinjuice i og så hjalp det

Hej Helle

Jeg blander Treo med vand - man kan også få dem med Citrus, og det er ikke
så ringe endda.
Desuden virker de hurtigt på mig, så jeg kan kun snakke godt om dem !!

Mvh
Tina

--
DK Heart & Soul
killinger til salg.

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 29-08-05 09:47

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget ækelt noget at drikke.
>
> Hvad bruger jer som Panodil ikke virker på?

Hej Helle,

Ja Treo er da noget ækelt stads. :-/

I "gamle dage" brugte jeg Ipren (ibupofen). De virker bedre på mig, end
pamol/panodil gør. Især, hvis hovedpinen er spændingshovedpine. Jeg er dog
næsten holdt op med at tage dem, da min mave gør vrøvl, hvis jeg tager dem i
et par dage i træk. De kan godt være temmelig kradse, hvis man har sart
mave. Hvis du ikke har mavegener, så synes jeg de er et forsøg værd....

--
Mvh. Renate
____________________________

Fra : Hansen

Dato : 29-08-05 09:57

Hej Helle

Våd under armene

Højre arm og ben sover

Aluminiumklorid deodorant på apoteket og DEN SVIER AF H TIL

Jeg har netop været hos lægen i dag og snakket om vægt igen igen igen

Borderline personlighedsforstyrrelse

Hovedpine ved sex

Risiko for at være blevet gravid

Agressiv af p-piller

Dunkelyde i ørerne

Bihulebetændelse

Grim hud i ansigtet

Hvis Panodil ikke virker

Alt dette på ligeknap et halvt år ?
Det syntes jeg virker vildt , enten har du brug for et totalt gennemtjek hos
din læge ,eller måske en Psykolog.....

Venlig hilsen

Hansen

Fra : Cat

Dato : 29-08-05 10:07

Hansen skrev:
> [...]
>
> Alt dette på ligeknap et halvt år ?
> Det syntes jeg virker vildt , enten har du brug for et totalt gennemtjek hos

Godt set.

Dog skal man måske sige, at nogle af dem kan hænge sammen: dunkelyde i
ørerne, bihulebetændelse, panodil, f.eks. De kan være sider af samme
sag. Det er bare lidt svært at forholde sig til, når man får præsenteret
et enkelt isoleret symptom ad gangen.

Tine

Fra : Helle

Dato : 29-08-05 12:08

> [...]
> Det syntes jeg virker vildt , enten har du brug for et totalt gennemtjek
> hos din læge ,eller måske en Psykolog.....

Tak for dit enormt seriøse svar - jeg fik virkelig noget ud af det! Nu
forstår jeg bedre hvorfor jeg ikke kan få Panodil til at virke! Tusind tak
for dit råd om at kontakte det der hedder en læge...hmm...tænk det har jeg
skam allerede gjort rigtig mange gange! Og en psykolog? kære psykolog, kan
du hjælpe mig med at jeg ikke tager imod panodil eller har
bihulebetændelse...hmmm nej vel?

Jeg bliver ærlig talt ret vred over sådan et svar du kommer med. et er
fuldstændig rigtigt at jeg har fejlet ovenstående, men det var nu absolut
ikke det mit spørgsmål gik ud på. Jeg spurgte om andre oplevede at Panodil
ikke virkede OG hvad DE gjorde ved det. Så du behøver skam ikke sidde og
hive alle mine gamle indlæg frem.

Og hvis du absolut vil have en forklaring på alt det ovenstående jeg har
skrevet så kommer det her:

> [...]

> blodtryksmåling osv - intet galt)

> Risiko for at være blevet gravid (det var jeg så ikke - heldigvis)

> Agressiv af p-piller (korrekt, skifter nok til p-ring i stedet for)

> Dunkelyde i ørerne (skal til ørelægen på mandag - svamp i ørerne)

> Bihulebetændelse (er på vej retur - det er flere år siden jeg sidst var
> forkølet)

> Grim hud i ansigtet (har hjulpet at skifte fra Dermalogica til Vichy)

> Hvis Panodil ikke virker (ja det kom jeg så fejlagtigt til at bede et råd
> om men fik i stedet for remset alle mine indlæg op jeg har skrevet det

Tilfreds?

Hilsen en noget irriteret Helle som ikke forstår hvad dit indlæg skulle
gavne

Fra : Inger

Dato : 29-08-05 19:29

Helle wrote:

> [...]
> skrevet så kommer det her:

> Tilfreds?
>
> Hilsen en noget irriteret Helle som ikke forstår hvad dit indlæg skulle

Jeg kan godt forstå at Helle bliver irriteret. Jeg fejler de første 5-7
ting. Det er forskellige større og mindre ting, men pointen er at jeg
ikke altid orker at rende til lægen IGEN og i øvrigt heller ikke altid
er sikker på at det er berettiget. Det er jo somme tider svært at
vurdere selv, og jeg har desværre oplevet at læger bliver træt af at man
"kommer rendende hele tiden med (unødvendige) småproblemer". Derfor
kan det være godt med en 2nd opinion inden man ringer og bestiller tid.
Og da jeg først opdagede nyhedsgrupperne tænkte jeg: Ej hvor fedt, et
sted hvor man kan høre om andres erfaringer inden man kontakter lægen.
Så kan det være det er slut med irriterede læger der ikke tager en seriøst.
Så jeg synes da at det er synd at få smidt sine gamle indlæg i hovedet,
når man kommer med endnu et problem. Det er faktisk ikke særligt fedt at
fejle så mange (små)ting! Og bestemt ikke altid årsag til at man skal gå
til psykolog, for som Helle skriver: Hvad kan han gøre ved fysiske sygdomme?

Inger

Fra : Helle

Dato : 29-08-05 21:01

> [...]
> fejle så mange (små)ting! Og bestemt ikke altid årsag til at man skal gå
> til psykolog, for som Helle skriver: Hvad kan han gøre ved fysiske

Hej Inger.

Tusind tak for din kommentar - det er lige præcis sådan jeg har det. Jeg
spørger her først og snakker så med lægen bagefter. Hvorfor skal jeg fx
rende til lægen fordi panodil ikke virker? det er da nemmere at spørge her
(både for mig og lægen) hvis nogen ligger inde med et godt råd. Så jeg
foretrækker at spørge her først og så kan der jo sidde andre der ude som kan
bruge svarene til noget også.

Mvh Helle

Fra : Hansen

Dato : 29-08-05 21:17

Hej Helle

Jeg er da ked af hvis jeg har såret dig eller lign.......
men for mig lyder det helt vildt med alle de "sygdomme" du har haft på et ½
år.

Undskylder mange gange !

Hansen

Fra : Helle

Dato : 29-08-05 22:08

"Hansen" <teli@stofanetto.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er da ked af hvis jeg har såret dig eller lign.......
> men for mig lyder det helt vildt med alle de "sygdomme" du har haft på et

Det er helt okay - blev sq bare så irriteret over sådan et svar. Det er da
fuldstændig rigtigt at jeg har mange småsymptomer og tro mig: det irriterer
mig grusomt! Men lægen kan ikke finde noget der er galt andet end overvægten
og de psykiske spændinger.

Mvh Helle

Fra : myggen

Dato : 29-08-05 22:21

"Hansen" <teli@stofanetto.dk> skrev i en meddelelse

> men for mig lyder det helt vildt med alle de "sygdomme" du har haft på et
> ½ år.

nogle mennesker har bare nemt ved at rage alt muligt til sig.. og det er
ikke noget de selv kan gøre for, eller styre. Det kan i nogle tilfælde
skyldes et svagere imunforsvar, der gør at man simpelthen føler man samler
alt op man kommer i nærheden af.. Det har jeg prøvet, og det er bestemt ikke
sjovt.

Og det hjælper absolut ikke når man så mere eller mindre direkte bliver
konfronteret med det, for det værste næstefter at man selv er klar over det,
er at alle andre også kan se det, og tror det skyldes at man er hypokonder,
har psykiske problemer eller noget.

Fra : Inger

Dato : 30-08-05 17:42

myggen wrote:

> [...]
> er at alle andre også kan se det, og tror det skyldes at man er hypokonder,

ja, det er noget af det værste. Til sidst begynder man selv at tvivle på
om man overhovedet fejler noget og tro på at man bare skal tage sig
sammen... Og det kan være en anelse farligt!

Inger

Fra : myggen

Dato : 30-08-05 19:08

"Inger" <no@emailToMe.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> om man overhovedet fejler noget og tro på at man bare skal tage sig
> sammen... Og det kan være en anelse farligt!

det kan det i hvert fald...

Nu skal jeg ikke male fanden på væggen eller noget, men da jeg led voldsomt
at hovedpine gennem et par år, og som følge deraf faktisk havde ret meget
fravær i skolen, var der flere gange nogen i skolen der kommenterede det..
Sjovt som de bemærkninger holdt op, da det viste sig jeg rent faktisk havde
en svulst i hjernen

Så man skal helt sikkert lytte til sin egen krop, mere end det de andre
siger. Har man ondt har man ondt. Det kan andre ikke afgøre for en.

Fra : Inger

Dato : 30-08-05 21:09

myggen wrote:

> Så man skal helt sikkert lytte til sin egen krop, mere end det de andre
> siger. Har man ondt har man ondt. Det kan andre ikke afgøre for en.

Enig

Så længe leve nyhedsgrupperne der kan fortælle dig ting om din krop som
lægen slet ikke vidste. Det er fantastisk og fascinerende.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-08-05 17:27

> Alt dette på ligeknap et halvt år ?

Jeg har også undret mig, især fordi der næsten altid kommer et senere indlæg
i stil med "det har stået på altid". På den anden side, så findes der mange
varianter af den menneskelige race, og så længe andre også kan have glæde af
svarene, er det vel fint nok.

Mvh Maria

Fra : Helle

Dato : 29-08-05 18:33

> [...]
> der mange varianter af den menneskelige race, og så længe andre også kan
> have glæde af svarene, er det vel fint nok.

Tja jeg kan ikke se det er så underligt men I må da meget undskylde. Hvad er
det helt præcis du mener har stået på altid? jeg kan umiddelbart kun nævne
min træthed og måske agressivitet af p-piller. Såå..

Mvh Helle

Fra : Cat

Dato : 29-08-05 10:04

Helle skrev:
> [...]
> noget ækelt noget at drikke.
>
> Hvad bruger jer som Panodil ikke virker på?

Hvis man tager for mange ophører de med at virke. Altså hvis man f.eks.
har brug for 4 om dagen. Faktisk kan de ved overforbrug give hovedpine :-9

Hvis du har smerter som paracetamol (pinex,panodil,pamol) ikke virker
på, så er det måske en opgave for en læge.

Det var jo rarest, om årsagen kunne fjernes i stedet for bare at
behandle symptomerne.

Tine

Fra : myggen

Dato : 29-08-05 10:30

> [...]
> noget ækelt noget at drikke.
>
> Hvad bruger jer som Panodil ikke virker på?

til tider virker panodil ikke på mig. Og jeg kender flere der løber ind i
det problem. og det er ikke kun panodil.
Altid jeg kan huske, har vi haft forskellige hovedpinepiller derhjemme. Min
forældre varierede altid blandt de forskellige, så det ikke konstant var den
samme vi havde tilgængelig. Jeg led meget af hovedpine da jeg var 11-13 (det
var ikke migræne), og der tog jeg faktisk skræmmende tit smertestillende.
Jeg oplevede - ligesom en anden her i tråden nævner - at de holdt op med at
virke. Og derfor blev der skiftet mellem dem hos os, så vi altid have to
forskellige (når jeg siger forskellige mener jeg med forskellige virksomme
stoffet), og på den måde, kunne vi forhindre at de ikke virkede.

Selv efter jeg fik sat min næsten daglige hovedpine på plads (der stadig
ikke skyldtes migræne - eller overforbrug af hovedpinepiller for den sags
skyld), varierede vi med pillerne, og den dag idag gør min kæreste og jeg
det samme. Så er det panodil den ene gang og så er det kodimagnyl eller
andet den anden gang.
Jeg ved som sagt at der er flere der oplever det, og som også varierer, så
måske det er det.

Men, som du også så fornemt bliver opfordret til, bør du helt sikkert snakke
med din læge, da han er langt mere kompetent til at rådgive end os herinde
(også selvom der skulle sidde en læge, da din egen læge kender dig og din
journal/sygehistorie bedre).

Myggen

Fra : Helle

Dato : 29-08-05 12:02

> [...]
> herinde (også selvom der skulle sidde en læge, da din egen læge kender dig

Tro mig, jeg har snakket med min læge ofte. Panodil har aldrig i hele mit
liv virket på mig. Kender en anden hvor det heller ikke virker på. Han tager
så kodymagnyl eller treo. Well, jeg må jo prøve et andet mærke så.

Mvh Helle

Fra : Sabina H.

Dato : 29-08-05 17:45

Helle wrote:

> [...]
> mit liv virket på mig. Kender en anden hvor det heller ikke virker
> på. Han tager så kodymagnyl eller treo. Well, jeg må jo prøve et

så undrer jeg mig over hvorfor du ikke for længe siden har skiftet??

jeg har pamol i huset (samme virksomme stof) som jeg personligt næsten
aldrig bruger, da jeg ikke kan fordrage pillens overflade og form*G* jeg
bruger i stedet primært Ipren.... ved rigtig slemme smerter kombinerer jeg 2
ipren og 2 pamol.... det kan tage næsten det hele ;)

kodimagnyler har jeg aldrig rigtig fundet fidusen i, og treo heller
ikke..... synes det har været unødvendige alternativer til mit behov ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Helle

Dato : 29-08-05 18:32

> så undrer jeg mig over hvorfor du ikke for længe siden har skiftet??
>
> Knus, Sabina

Jeg har ikke haft skiftet fordi jeg er stædig og helst ikke vil tage
smertestillende...har nok kunne klare mig, men nu vil jeg sq have noget i
huset der virker

Men tak for dit råd. Jeg har prøvet med Treo i dag...bvadr - ikke lige mig.
Har købt Kodimagnyl og jeg tror det virker...

Mvh Helle

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-08-05 23:18

> [...]
tager
> så kodymagnyl eller treo. Well, jeg må jo prøve et andet mærke så.

Det kan jeg ikke forstå, de virker altid på mig ... De giver mig en
forfærdelig Sct føj feber, så jeg holder mig til mine Kodimagnyler & Kodein,
det ved man da hvad er.

M.V.H.....Benny..

Fra : Karina Nielsen

Dato : 12-09-05 11:04

> [...]
tager
> så kodymagnyl eller treo. Well, jeg må jo prøve et andet mærke så.

Pandodil har heller aldrig virket på mig:( Jeg er begyndt at bruge ipren,
som virker fint:) Men det varierer hvad jeg køber. Har f.eks. aldrig prøvet
treo.

Vh
Karina

Fra : Lars Hansen

Dato : 29-08-05 12:00

smør noget japansk pebermynte olie på det område af din krop hvor
smerterne er.....

--------------
Jeg vil høre hvad I så har erfaring med at bruge?

Fra : Jørgen

Dato : 03-09-05 15:08

..

> Hvad bruger jer som Panodil ikke virker på?
>
> Mvh Helle

Jeg tager to Panodil og en Kodein (på recept). De to medikamenter virker
særligt kraftigt sammen på f.eks podagrasmerter og den slags voldsomme ting,
hvor Panodiler alene nærmest er virkningsløse. Men de to slags skal tages
samtidigt. (Brufen og Ibubrufen må ikke tages, hvis man er på
blodfortyndende medicin)
Jørgen