Endnu en venlig sjæl søges (til Jagtevej)
Fra : Birgitte Weber

Dato : 28-08-05 19:42

Er der nogen her i denne newsgroup der spenderer uforholdvis meget tid på
Landsarkivet, Jagtvej i København?

I så fald bør personen absolut ikke afholde sig fra, at slå op i:

Jungshoved Kirkebog (Baarse herred, Præstø sogn) af 1921
på side 176
under Ægteviede (nr.8)

og svare mig på hvad i alverden degnen har tolket (den polske) bruds
fødesogn som værende....(parret hedder Oluf Viggo Gotfred og Maria).

Det er nu ved at være et par år siden jeg selv har kigget i bogen, og det er
i mellemtiden gået op for mig, at jeg har læst forkert (jeg læste sognet som
Hermanuri, men det er der tilsyneladende ikke noget der hedder).

Selv om jeg bor tæt på København er det mig ikke muligt at komme på arkivet,
da jeg har små børn (omkring mig konstant .

Så hvis nogen (inden for de næste fem år) skulle ville gøre mig denne
tjeneste, vil jeg naturligvis meget gerne høre fra jer

mvh
Birgitte Weber

Fra : Inger Buchard

Dato : 28-08-05 20:52

Jeg kommer ikke på den anden side vandet de næste mange år, men på Shtetl
Seeker er der en del hits på Hermanow i det nuværende Polen, et par stykker
på Germanowo i Rusland (H bliver til G på russisk), og da Polen blev rykket
et par hundrede km mod vest i 1945, kan det være du skal udvide synskredsen
til Hviderusland (-) og Ukraine (Germanuv)

se selv http://www.jewishgen.org/ShtetlSeeker/LocTown.asp
Inger

Fra : Birgitte Weber

Dato : 29-08-05 11:27

Tak for svaret Inger.

Desværre var jeg allerede vidende om de muligheder du nævner (det var jeg
bare ikke dengang jeg så i kirkebogen).

Jeg håbede på at få indsnævret valgmulighederne lidt, ved at en anden
eventuelt læste navnet

mvh
Birgitte

Fra : Knud Frank Dekov

Dato : 06-09-05 12:00

"Birgitte Weber" skrev i en meddelelse
> [...]

> Så hvis nogen (inden for de næste fem år) skulle ville gøre mig denne
> tjeneste, vil jeg naturligvis meget gerne høre fra jer

Hej Birgitte
i går aftes var jeg på LAK og fik kigget i KB Jungshoved, der fik jeg
brudens fødesogn til: Hermannri i Galizien, bynavn med dobbelt 'n' ikke 'u',
jeg prøvede en søgning på Google og det nærmeste jeg kom til var Hermani som
stednavn. Håber at du kan bruge dette til noget.
Jeg forsøgte at skrive til dig privat men fik mailen i hovedet igen ??
Med venlig hilsen Jytte Frank Dekov