Bihulebetændelse?
Fra : Helle

Dato : 28-08-05 16:36

Hejsa.

Jeg sidder og har det rigtig skidt.
Det startede tirsdag aften hvor jeg pludselig fik rigtig ondt i halsen og
blev ret sløj. Blev mere og mere dårlig i løbet af onsdagen med synkesmerter
og feber. Kl. 16 kravlede jeg i seng og her lå jeg stort set indtil i dag.
Feberen har kørt op og ned mellem 36,5 og 39 siden da. Jeg har været ret
slemt forkølet og vil mene det har været en omgang influensa. Har haft
muskelsmerter også og har sovet ekstremt meget. I går begynder forkølelsen
at lette en smule og jeg får mere luft igennem næsen men så i nat oplever
jeg en afskyelig hovedpine især i højre side af panden når jeg vender mig
om. I dag har jeg en hæslig hovedpine i begge sider af panden og midten af
panden. Min tandkød klør og mine kindtænder er lidt ømme. Jeg får enormt
ondt i hovedet når jeg går rundt eller på anden måde bevæger mig og jeg skal
da i hvert fald IKKE bukke mig ned efter noget!!

Er det bihulebetændelse? jeg kan nogenlunde trække vejret igennem næsen og
har siden i tirsdags brugt næsespray og taget Panodil zapp. Men i dag virker
Panodil overhovedet ikke. Jeg har ondt i hovedet, er svimmel, øm i nakken og
har feber (38 i feber) samt kvalme.

Jeg er godt klar over at influensa kan vare ca en uge men nu blev jeg lige
så skuffet fordi jeg troede det var på vej retur. Det dunker i mine ører og
de klør.

Er det normalt eller? det er snart 2-3 år siden jeg sidst har haft influensa
og feber så jeg kan ikke huske det.

Det klør og killer i min hals og jeg hoster sådan en tør hoste som gør
hamrende ondt i hovedet når jeg hoster.

Skal jeg til lægen og kan lægen overhovedet gøre noget?

Mvh Helle

Ps. min hals er ikke sådan helt vildt rød og der er ingen belægninger i den.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-08-05 17:19

> [...]
> ondt i hovedet når jeg går rundt eller på anden måde bevæger mig og jeg
> skal da i hvert fald IKKE bukke mig ned efter noget!!

Kan det være. Prøv at skylle med noget saltvand. Har du ikke lige noget på
lager, så bland 100 g salt i en liter vand. Hæld de 9 dl ud og kom nye 9 dl
rent vand i. Så har du en fornuftig brugsopløsning. Det er nemmest med en
engangsspøjte og så liggge på ryggen og dryppe det i næsen, men ellers må du
være lidt kreativ. Under alle omstændigheder skader det ikke. Du skal blive
liggende ca 1 minut efter at saltvandet er hælt ind, og det kan godt løbe
ned i munden - og nej, det er ikke rart, men det hjælper formentligt rigtigt
godt.

Det er i øvrigt en dårlig idé at bruge næsedråber når man er forkølet. De
skal kun bruges de sidste en-to dage, så man kan få renset ud.

Mvh Maria

Fra : Nana

Dato : 28-08-05 18:03

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh Helle
>
> Ps. min hals er ikke sådan helt vildt rød og der er ingen belægninger i

Hejsa...

Det kan hjælpe at skylle næse med en næseskyllekande. Det opløser det snot,
som stopper din næse, beroliger slimhinderne og kan hjælpe meget. hvis det
virkelig er bihulebetændelse. Min mor plejede at have bi/pandehulebetændelse
rigtig mange gange om året. Efter at hun begyndte at skylle næse hjalp dte
rigtigt meget.

Fra : Futte

Dato : 28-08-05 18:48

Du skal da besøge en læge. En grim bihulebetændelse er da ikke at spøge med,
især ikke ud fra de symptomer du beskriver. Så kom af sted til din læge i
morgen.

Med venlig hilsen