Bryde en streng op
Fra : Martin

Dato : 27-08-05 18:47

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-08-05 19:34

On Sat, 27 Aug 2005 19:46:44 +0200, Martin <news@natten-i.dk> wrote:

>Ret simpelt, men kan bare ikk huske hvordan det er man gør :(
>
>$var = "Hejsa med dig - dette skal KUN BLIVE - farvel med dig";

Kig på explode for at dele strengen op i et array. Du kan fx dele
på " - "

--
- Peter Brodersen

Fra : Jacob Atzen

Dato : 27-08-05 19:38

On 2005-08-27, Martin <news@natten-i.dk> wrote:
> Ret simpelt, men kan bare ikk huske hvordan det er man gør :(
>
> $var = "Hejsa med dig - dette skal KUN BLIVE - farvel med dig";
>
> Det eneste jeg så vil have tilbage i strengen er:
> $out = "dette skal KUN BLIVE";

Der findes adskillige simple strenghåndteringsfunktioner i PHP og
derudover kan man benytte regulære udtryk. Men hvilke regler vil du dele
strengen efter?

- Jacob Atzen

Fra : Martin

Dato : 28-08-05 00:23

Fra : Geert Lund

Dato : 28-08-05 00:40

Martin wrote:

> Har klaret det nu - det krævede LIIIIDT mere end bare som så :D

Meget flinkt at du poster din løsning

Geert Lund

Fra : Martin

Dato : 28-08-05 02:18

Geert Lund wrote:

> Meget flinkt at du poster din løsning

værså artig :D

<?php
$links = "http://hltv.org";
function FindClan($clanName){
global $links;
// Stien til original materialet
$file=file("http://hltv.org/?pageid=4");
// Start og stop rækker initialiseres her..
$startRow=0;
$endRow=0;
// Om starten på clan dataet er fundet..
$foundStart=false;
// Løb sitet igennem
for($i=0;$i<count($file);$i++){
// Er vi ved starten på dataet?
if(stristr($file[$i],$clanName)){
// Yep så vi gemmer nummeret..
$startRow=$i;
$foundStart=true;
}else if((strstr($file[$i],'class="links"') ||
strstr($file[$i],'</table>')) && $foundStart){// Er vi ved slutningen?
// Yep så vi gemmer nummeret..
$endRow=$i;
break;
}
}

// Udskriv det hele..
echo "<table>";
for($i=$startRow;$i<$endRow;$i++){
// Fiks billederne...
$tmp=str_replace(" src=\"","img src=\"http://hltv.org/",$file[$i]);
$tmp=str_replace("<a href=\"?pageid=24","<a
href=\"".$links."?pageid=24",$tmp);
echo $tmp;
}
echo "</table>";