Frysning af pandekager
Fra : Ukendt

Dato : 26-08-05 15:41

Hej,

Jeg har lige bagt lidt flere pandekager end jeg kan spise.
Kan jeg fryse de resterende???

--
Mvh.
Søren Mogensen

Skift snabela i min mail-adresse

Fra : Ole Stigaard

Dato : 26-08-05 15:44

_Alt_ kan fryses.
Og jeg tror ligefrem, dine pandekager vil kunne spises efter optøning...

Et modspørgsmål: Der er _meget_ ofte spørgsmål herinde om dette eller hint
kan fryses. Hvorfor forsøger folk ikke bare?
Jeg mener, et par pandekager eksempelvis koster jo ikke ligefrem en
herregård, hvis forsøget går galt.

Ole

Fra : Padre

Dato : 26-08-05 18:30

> kan fryses. Hvorfor forsøger folk ikke bare?

Fordi man skal vente flere dage på at få svaret. Hvis man spørger i gruppen,
kan man have det på få minutter.

Padre

Fra : Max

Dato : 26-08-05 21:05

Hej Ole

> Et modspørgsmål: Der er _meget_ ofte spørgsmål herinde om dette eller hint
> kan fryses. Hvorfor forsøger folk ikke bare?

Det tror jeg at jeg kan se svaret på, det er sgu irreterende at tro at man
har
aftensmaden i fryseren og så opdage kl. 5. min. i spisetid at det har man
ikke.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-05 13:31

Det er så sandelig ikke alle der har tid til at eksperimentere med
madlavning og hvad der dertil eventuelt kan komme.( frysning)
Tilberedning af pandekager tager tid - selv for en rutineret kok - når der
sidder en flok unger bænket omkring - som ønsker pandekagerne serveret her
og nu.
Madlavning - kræver nytænkning - planlægning - og
efterrationalisering når man skal lave noget nyt - og det er vel derfor vi
har det skønne spørge program - som dr.kultur.mad +drikke.
Jeg har måske misforstået dr.kultur.mad +drikke - ?

Jeg har flere gange fået possitive svar - når jeg har haft forespørgelser,
men er træt af de mennesker - der sætter en finger på og spørger- HVORFOR -
og som er bedrevidende.
Vi er allesammen i forskellige faser i livet - nybegyndere som viderekomne -
Jeg har fået lavet sådan på min pc- at kunne udelade flere personer - som
går igen - på listen - der kun har det formål - at "træde" på folk - ved at
spørge hvorfor gør du ikke det og det - den opskrift du søger
(rejecocktail) er YT.
Vær dog possitiv - kritik skal der til -saglig - ikke det vås - som folk -
skriver for at få komme til "orde" - og se deres kommetarer - og navn på
skrift.
ogv.
Humoristiske kommetarer - er bare et dejligt og sjovt.

mvh Liz

Fra : Max

Dato : 29-08-05 14:04

Hej Liz

> Vær dog possitiv - kritik skal der til -saglig - ikke det vås - som folk -

Hvad er det du prøver at fortælle mig ?

Mvh Max

Fra : Ole Stigaard

Dato : 29-08-05 15:08

Mon, 29 Aug 2005 14:30:52 +0200, K.Marker <kmarkerATmail.tele.dk> skrev:

> [...]
> skrift.
> ogv.
> Humoristiske kommetarer - er bare et dejligt og sjovt.

Jeg er da ked af, at jeg åbenbart har stødt nogen på manchetterne.
Det var slet ikke min hensigt.
Jeg svarede (som du jo behændigt klippede væk) på spørgsmålet og stillede
så selv et spørgsmål for at få opklaret en undren.
Det er svært for mig at forstå hvorfor man ikke 'bare prøver' når det nu
er noget så nemt at afprøve som ...frysning. Havde det nu været en eller
anden avanceret procedure med dyre råvarer kunne jeg forstå det. Men den
eneste investering i dette tilfælde ville være nogle få kroner til æg,
mælk, mel og måske en pilsener og så den tid bagningen tager.
Jeg er som småbarnsfar ganske udemærket klar over at tid ikke er en
uendelig resource. Men hvis ungerne ikke kan klare sulten mens far bager
pandekagerne færdig, så giv dem dog en rundtenom eller et stykke frugt
mens de venter!

At du tolker mit indlæg som bedrevidende og fingerpegende er dit problem,
ikke mit. Jeg gav Søren svar på spørgsmålet, endda med lidt humør.

I øvrigt må der være mange i dit kill-filter, hvis jeg ender der på
baggrund af mit svar...

Denne debat burde i øvrigt føres i dk.admin.netikette, hvorfor jeg har sat
FUT dertil. Svar på dette indlæg havner derfor ikke i
dk.kultur.mad+drikke. Jeg vil gerne følge op på tråden der.

Ole

Fra : Padre

Dato : 29-08-05 16:11

"K.Marker" <kmarkerATmail.tele.dk> wrote in message news:4312fffc$0$68403
> Tilberedning af pandekager tager tid

Brug 2 pander. Jeg har selv overvejet at forsøge mig med 3, men jeg er bange
for, at det så vil komme til at gå for hurtigt, og da det ville kræve, at
jeg fremskaffede en ekstra pande til forsøget, har jeg ikke prøvet endnu.

Padre

Fra : Max

Dato : 29-08-05 18:32

Hej

Når jeg laver pandekager er det oftest til en 3-4 14-15 årige
drenge, og de kan spise mange, men vi taler sammen medens
de bliver bagt og vi har det egentligt hyggeligt mens det står på.

Mvh Max

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 26-08-05 15:46

"Søren Møller Mogensen" <smmSNABELAnesnegom.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Jeg har lige bagt lidt flere pandekager end jeg kan spise.
> Kan jeg fryse de resterende???

Ja, er vist det korte svar. Men hvor længe de kan ligge i "ishavet" det ved
jeg godt nok ikke, jeg plejer ikke at overstige 1 måneds lagring af den
slags varer, men jeg er også små tyk

mvh tp

Fra : Padre

Dato : 26-08-05 17:10

> Kan jeg fryse de resterende???

Sagtens, men husk at lægge madpapir, pergamentpapir, ewller hvad man nu
kalder det, mellem hver enkelt, medmindre du er sikker på, at du vil tø dem
alle op på en gang. Jeg laver selv ofte en stor stak og fryser dem i en pose
med papir imellem, på den måde kan man tage dem op enkeltvis, så børnene fx
kan få en pandekage til morgenmad.

Padre

Fra : Bo Warming

Dato : 28-08-05 01:33

"Søren Møller Mogensen" <smmSNABELAnesnegom.dk> wrote in message
> Hej,
>
> Jeg har lige bagt lidt flere pandekager end jeg kan spise.
> Kan jeg fryse de resterende???

Fede og søde ting er uproblematiske at fryse - men friske bær får smadret
proteins rumlige struktur, så de smasker sammen