Æbler - hvad kan jeg lave!
Fra : MAG

Dato : 26-08-05 09:13

Hej!

Vi har et dejligt æbletræ i haven som giver rigtigt mange æbler, ved ikke
lige hvad de hedder sådan rigtigt men de bliver kaldt "Ananas æbler".

men havd kan jeg lave af dem, har lavet æblemos, æbletærter og noget kage
med æble stykker i.

Håber at i kan give mig nogle gode ideer??

Med venlig hilsen
Maria

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-05 10:13

"MAG" <Maria@fredslund.biz> skrev i en meddelelse
> [...]
> med æble stykker i.
>
> Håber at i kan give mig nogle gode ideer??

Æblegelé (smager godt på et stykke franskbrød), saft, marmelade, æblekompot,
æblesorbet, trifli, og så alskens slags bagværk.

Tina

Fra : Max

Dato : 26-08-05 10:24

Hej Maria

> Vi har et dejligt æbletræ i haven som giver rigtigt mange æbler, ved ikke
> lige hvad de hedder sådan rigtigt men de bliver kaldt "Ananas æbler".

Hvis det er den slags Annanas æbler jeg kender, ja så er det spise æbler
og de skal spises rå, egner sig efter min mening ikke til bagværk og
andre ting hvor man bør bruge madæbler.

Mvh Max

Fra : anders

Dato : 26-08-05 10:59

hvis det er et syrligt æble (det mener jeg det er, men har ikkeså meget
forstand på det ) kan du rive det sammen med nogle rødbeder, og presser en
citron hn over. Det syntes jeg smager godt og det er nemt at have med at
gøre.
mvh anders

Fra : Leo

Dato : 26-08-05 12:50

Gammeldags æblekage, revne æbler i flødeskum på marengsbund.

Fra : Rikke Mors

Dato : 30-08-05 14:40

MAG wrote:
> [...]
> med æble stykker i.
>
> Håber at i kan give mig nogle gode ideer??

Råsyltet æblesaft. Brug en opskrift på hyldeblomstsaft, men brug tynde
æblebåde i stedet for hyldeblomster. Æblerne behøver ikke at blive
skrællet. Sukkermængden må du prøve dig lidt frem med.

Rikke Mors

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 08-09-05 09:49

[MAG | Fri, 26 Aug 2005 10:12:35 +0200]

>men havd kan jeg lave af dem, har lavet æblemos, æbletærter og noget kage
>med æble stykker i.

Mere kage med stykker i :)

Nej, prøv at finde din eksisterende opskrift frem - kom 3 gange (!) så mange
æbler i som du ellers have gjort, og tilsæt også 1/2 gange mere sukker og
lidt nødde.

Bag den ved den HALVE temperatur i 2-3 gange så lang tid som ellers, og du
vil se at du har fået en utrolig lækker nærmeste karameliseret
æble-æble-kage :)

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Lars Holst

Dato : 11-09-05 02:51

"MAG" <Maria@fredslund.biz> said in

> [...]
> kage med æble stykker i.
>
> Håber at i kan give mig nogle gode ideer??

Æbleflæsk
Stegt lever og stegte æbler i rosmarin.
Waldorffsalat
Æbler som fyld i and eller i frikadeller eller i forloren hare.
Stegt hornfisk med æble/selleri salat i karrydressing med nye eller
asparges kartofler til.
Skær et æble over og gnid forruden på bilen med det, så er ruden mere
afvisende overfor trafikfilm.

--
Lars Holst