Livsfarlige plat-ugler!
Fra : GB

Dato : 25-08-05 23:48

TV2-programmet "Operation X" havde 26AUG05, 23:45 en udsendelse, hvor
der blev tegnet et lidet flatterende portræt af plat-uglen Poul Erik
Nielsen fra Kolding.

Denne mand kalder sig "alternativ behandler", og siger (citat): "Jeg
helbreder cancerpatienter".

Man så hans dybt ulykkelige "patient" Robert Hansen, som næsten grædende
(ligesom jeg, da jeg så programmet) kunne fortælle, at han i forbindelse
med sin kræft-sygdom blev lovet Guld og Grønne Skove. "Dine cancerceller
er blevet meget færre - det går fremad", lyder det fra denne kyniske
egoist, som kun tænker på at fore sin tegnebog.

Han fraråder aktivt folk at følge lægernes råd om kemoterapi (guderne
skal vide, at jeg ikke er vild med kemoterapi, men det er trods alt det
bedste vi på vores nuværende vidensniveau har at gøre med), han aner en
fløjtende fis om anatomi og fysiologi (biokemien dropper vi helt i denne
sammenhæng), i en grad, så han tilbyder at behandle en TV2-jounalist for
"nyrehikke" ("renates singulatus" - LOL....).

Han sælger vandkander af plastic med et omrøringsaggregat, som "ilter
vandet - husk at cancerceller ikke kan overleve i et iltet miljø", og
desuden laver "dictatus" (???), som omdanner pesticider og andet nams
til "et højere niveau, så det kan optages i kroppen" (???!!!).

Og gudhjælpemig - manden kan ikke anmeldes og retsforfølges, alene fordi
han kun fortæller patenterne MUNDTLIGT, at han kan helbrede kræft - der
er intet skrevet ned.

Sådanne kriminelle egoister burde efter min ringe mening stilles op på
torvet (i dette tilfælde i Kolding) og få offentlige stokkeprygl,
samtidig med, at de pårørende fik frit lejde til at afregne med manden.
Jaja, overdrivelse fremmer forståelsen - sådan en mand skal straffes,
ned med nakken.

Han skulle tage at begynde at pushe aloë vera i stedet for - det dør man
trods alt ikke af, med mindre man tror, at det kan helbrede kræft.

Pyha, det lettede.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : GB

Dato : 26-08-05 00:23

GB <nonono@nospam.invalid> skrev i meddelelsen news:430e4ab3$0$202
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Man så hans dybt ulykkelige "patient" Robert Hansen,

- som nu er afgået ved døden af cancer.

Om Ami Deva Shri.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Sven

Dato : 26-08-05 00:32

> Og gudhjælpemig - manden kan ikke anmeldes og retsforfølges, alene fordi
> han kun fortæller patenterne MUNDTLIGT, at han kan helbrede kræft - der
> er intet skrevet ned.

Ja, det er sgu godt nok utroligt, at det er lovligt. Jeg så selv
udsendelsen, og tænker så på, at når en ejendommægler snyder sine kunder for
penge, så får han/hun et hak i tuden, men når man ligefrem opfordrer til
noget livsfarligt, så sker der ikke en skid.

Sven

Fra : GB

Dato : 26-08-05 01:35

"Sven" <nogen@med.ca> skrev i meddelelsen

> [...]
> kunder for penge, så får han/hun et hak i tuden, men når man ligefrem
> opfordrer til noget livsfarligt, så sker der ikke en skid.

Jeg har netop klaget til sundhedsministeren pr email.

Det er er taktik, jeg tit bruger, hvis jeg ser forhold i samfundet, som
er tydeligt uacceptable efter almindelig, sund fornuft - og jeg har mange
breve fra ministerierne liggende som svar på mine henvendelser.

Rasmussen, Lars Løkke, indenrigs- og sundhedsminister, Solbakken 6, 3230
Græsted, tlf.: 33 92 33 60, (telefax: 48 39 22 25). E-mail adresse:
im@im.dk
Folketingsmedlem for Frederiksværkkredsen (V)

Desuden er der jo

Rudiengaard, Preben , adm. embedslæge, Slotsgade 11, 1. tv, 6760 Ribe,
tlf. i Folketinget: 33 37 45 37 (telefax: 33 37 54 92), mobiltelefon: 20
69 89 20. E-mail adresse: vprru@ft.dk
Folketingsmedlem for Ribekredsen (V)

- som burde tage en sådan henvendelse alvorligt.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 26-08-05 01:43

> [...]

> desuden laver "dictatus" (???), som omdanner pesticider og andet nams
> til "et højere niveau, så det kan optages i kroppen" (???!!!).

Han danner desværre et meget godt billede af de alternative
behandlere/forhandlere jeg har rendt ind i, og nej det er ikke mig der har
opsøgt dem..

> Sådanne kriminelle egoister burde efter min ringe mening stilles op på
> torvet (i dette tilfælde i Kolding) og få offentlige stokkeprygl,
> samtidig med, at de pårørende fik frit lejde til at afregne med manden.

Desværre er der for få af hans patienter der er i stand til at svinge
stokken.

> Pyha, det lettede.

Fint og så gik det ikke ud over nogen uskyldige

MVh. Uffe Ravn

Fra : GB

Dato : 26-08-05 01:50

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i meddelelsen

> Han danner desværre et meget godt billede af de alternative
> behandlere/forhandlere jeg har rendt ind i, og nej det er ikke mig der
> har opsøgt dem..

Den slags skal stoppes. Nu er det indtil videre lykkedes mig at spule alt
aloe-vera-FLP-shittet af banen på Usenet.

Iøvrigt kender jeg flere kyndige og etisk forsvarlige alternative
behandere, som vel egentlig udfører, hvad der nærmest må klassificeres
som "førstehjælp, hvor bandager og hjerte-lunge-redning ikke er
påkrævet".

> Desværre er der for få af hans patienter der er i stand til at svinge
> stokken.

Det klarer de pårørende nok.

> Fint og så gik det ikke ud over nogen uskyldige

Hehe...

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 26-08-05 07:01

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> TV2-programmet "Operation X" havde 26AUG05, 23:45 en udsendelse, hvor
> der blev tegnet et lidet flatterende portræt af plat-uglen Poul Erik
> Nielsen fra Kolding.

Jeg så noget af udsendelsen. Jeg er lige så forarget som du - men jeg er
samtidig forundret over, at NOGEN overhovedet kan tro, at den mand (i de
omgivelser og med cigaretten tændt under samtale med kunderne over
spisebordet i stuen) overhovedet har nogen patienter og overhovedet er i
stand til at gøre noget for nogen syge.

Når man så oplever, hvor vrede mange kan blive (blandt andet herinde), når
nogen tillader sig at være skeptisk overfor det alternative markeds mange
udokumenterede tilbud og platugler, er det måske ikke så underligt endda, at
mange LADER SIG narre.

Det burde være muligt at stille alternative behandlere til ansvar for deres
påstande og løfter. Men folk bør dælme også tage sig selv i nakken og
sortere lidt i skidtet.

I går var jeg chauffør for to kvinder, der på bagsædet af min bil
delagtiggjorde hinanden i alle de helbredsmæssige fordele, der er ved
tarmskylning. Den ene var på vej til at droppe traditionel behandling for
alvorlig stofskiftesygdom og i stedet få en tarmskyldning og gå på
udrensningskur - den alternative behandling ville koste hende 16.000 kr.

Få timer senere så jeg, hvad hun valgte fra et tag-selv-bord til frokost og
kunne ikke lade være med at undre mig over, at man fylder SÅ meget skidt og
lort i sig for senere at betale for at få det skyllet ud igen.

Undskyld - men hvor fanden har folk parkeret deres sunde fornuft?

Mvh. Lisbeth

Fra : myggen

Dato : 26-08-05 09:16

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid.com> skrev i en
meddelelse news:430eaf68$0$7629$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
> omgivelser og med cigaretten tændt under samtale med kunderne over
> spisebordet i stuen) overhovedet har nogen patienter og overhovedet er i

Jeg hverken har, eller har haft kræft, men jeg har været alvorligt syg, af
en tumo i hjernen, med risikoen for at den kommer igen.. Og jeg må sige,
efter at have kendt mennesker med kræft, og selv prøvet at være virkeligt
virkeligt syg, at jeg ville ved gud gribe efter hvad som helst jeg kunne,
hvis sundhedsvæsenet gav mig beskeden om at de ikke kunne gøre mere for mig.
Bare for lidt længere tid..

Men jeg kan på den anden side også sagtens følge dig i, at det kan synes
forundrende at folk overhovedet tror ham.. Jeg synes ikke engang manden ser
særlig troværdig ud, eller opfører sig særligt tillidsvækkende, men igen;
jeg tror, at står man overfor noget der kan true ens liv på den måde som
kræft kan, så griber du efter alt du kan!

Og det er DÈT der er det svinske i det her.. For de behandlere ved udmærket
godt, at man reagerer således, og derfor er det jo ligetil.. Jeg bryder mig
ikke om den slags mennesker, og som min kæreste sagde; hvis ham behandleren
får kræft, skal han ikke tilbydes behandling. Han kan jo klare det selv med
sin vandkande og de der bølger/stråler..

Fra : Reno Raines

Dato : 26-08-05 10:02

> Det burde være muligt at stille alternative behandlere til ansvar for
> deres
> påstande og løfter. Men folk bør dælme også tage sig selv i nakken og
> sortere lidt i skidtet.

Et stykke af vejen har du ret, men når der er tale om alvorligt syge
mennesker er det ikke sikkert de er i stand til at anskue det hele så
rationelt. Det er kun naturligt at man som krise-reaktion opsøger den,
der ihvertfald kan give dig en smule håb.
Derfor mener jeg at en eller anden form for kontrol vil være
hensigtsmæssigt for at få sorteret de værste plattenslagere/kvaksalvere
fra.

Med venlig hilsen

RR