Php script der kan sende en sms til mig.
Fra : Michael Tillgaard

Dato : 25-08-05 15:18

Jeg søger et php-script der kan sende en sms til mig via et link
på en webside. Jeg har mobil-telefon hos TDC. Det er meningen at
man skal kunne klikke på linket og at der så sendes en færdig
tekst ("Serveren er nede") til mig på mobil. Der skal ikke
udfyldes noget på siden men blot sendes denne besked. Jeg har
desværre ikke forstand på php (men skal bruge det i php), så det
må gerne klippes ud i pæne stykker.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 25-08-05 15:57

Michael Tillgaard wrote:
> [...]
> udfyldes noget på siden men blot sendes denne besked. Jeg har
> desværre ikke forstand på php (men skal bruge det i php), så det

Det kan du ikke uden en SMS gateway... tjek evt. www.acomma.com som har
forholdvis billige SMS gateway muligheder.

mvh
Johan

Fra : Peter Brodersen

Dato : 25-08-05 16:29

On 25 Aug 2005 14:17:54 GMT, Michael Tillgaard <post@multibook.dk>
wrote:

>Der skal ikke
>udfyldes noget på siden men blot sendes denne besked. Jeg har
>desværre ikke forstand på php (men skal bruge det i php), så det
>må gerne klippes ud i pæne stykker.

Det kræver en eller anden form for aftale med en sms-udbyder, som ens
php-kode så skal kommunikere med (typisk ved bare at gå ind på en
bestemt URL, hvor man medsender brugerinformationer, modtagernummer og
besked).

Jeg bruger selv sms-tjenesten hos http://gld.dk/ , der dog er i
betatest, men virker fint. De har vist dog ikke nogle listepriser
online, men virker billige nok.

--
- Peter Brodersen

Fra : touchring@yahoo.com

Dato : 25-08-05 22:30

Here's a free SMS sender that you can call from PHP.

http://www.visualgsm.com/products_vgsmlite.htm

Regards,
Joshua Lim
Visualtron Software