Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Udenlandsk arv - skat/afgift ?
Fra : Allan

Dato : 25-08-05 10:25

Jeg har arvet nogle penge fra en person der boede i udlandet. Pengene
står placeret i en udenlandsk bank, og jeg har ikke fortalt de danske
skattemyndigheder om arven. Er der nogen der kender til reglerne, og
hvad vil der egentlig ske, hvis jeg gør opmærksom på arven ?

Fra : Joakim von And

Dato : 25-08-05 15:28

"Allan" <allan.pe@jubii.dk> skrev i en meddelelse

[...]

***********

Det er et interessant, men vanskeligt spørgsmål du her stiller. Svaret
afhænger af den OECD-inspirerede dobbeltbeskatningsaftale Danmark har
indgået med det pågældende land. Aftalen indeholder bl.a regler for, hvilket
land, der har ret til at beskatte dødsboer og arv (fast ejendom m.v.), som
en afdød person i et land efterlader sig til sine arvinger i et andet land.

Prøv at se om du ikke kan finde dobbeltbeskatningsaftalen vedr. formue/arv
ml. de to lande, ellers vil jeg anbefale dig at tage kontakt til en revisor.
Mig bekendt skal man kun medregne indtægter på den danske selvangivelse, som
Danmark er tillagt beskatningsretten i.h.t. en dobbeltbeskatningsaftale.

Joakim