Lokale arkiver
Fra : Brothers Keeper

Dato : 24-08-05 12:05

Jeg har samlet alle kendte lokalarkiver i landet på en hjemmeside.
Den er sikkert ikke komplet og der er sikkert også en del link fejl.

Har du kendskab et eller flere lokalarkiver som mangler eller rettelser er
dette meget velkommen.

www.brotherskeeper.dk/arkiver/

Bedste hilsner
Chris Gade Oxholm Sørensen
www.brotherskeeper.dk oxholm@bk6.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 24-08-05 17:38

"Brothers Keeper" skrev bl.a.:

> [...]
> Den er sikkert ikke komplet og der er sikkert også en del link fejl.
>
> Har du kendskab et eller flere lokalarkiver som mangler eller rettelser er

Nydeligt arbejde! Den eneste mangel som springer mig i øjnene er
http://www.striib.dk/
- hvis jeg da ikke er blind ...

Mvh.: Jørgen Grandt

--
De tredjebedste websteder hedder www.grandts.dk
og www.ingerslevsgaard.dk - nu begge med indhold

Fra : Arne Feldborg

Dato : 24-08-05 20:53

Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> skrev Wed, 24 Aug 2005 18:38:04
+0200

>Nydeligt arbejde! Den eneste mangel som springer mig i øjnene er
>http://www.striib.dk/
>- hvis jeg da ikke er blind ...

Og så mnagler samtlige arkiver i Ringkøbing amt. Der er tilsyneladende
end ikke oprettet en side til formålet.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Kell Christensen

Dato : 29-08-05 13:13
Fra : Brothers Keeper

Dato : 30-08-05 12:44

Tak - dette er opdateret.

Bedste hilsener fra
Chris Gade Oxholm Sørensen

Fra : bertillarsen

Dato : 28-08-05 21:30

"Brothers Keeper" skrev d. 24-08-05 12:05 dette indlæg :
> [...]
> Den er sikkert ikke komplet og der er sikkert også en del link fejl.
>
> Har du kendskab et eller flere lokalarkiver som mangler eller

I arkivoversigten savnes ogsaa "Den Møllehistoriske Samling" - en
landsdækkende privat-museal institution, der tæller mere end 12.000
registranter af vore gamle vand- og vindmøller (800 aars historie),
hvortil kommer o. 300 000 aktstykker tilknyttet registranterne; heraf o.
20 000 billeder. Udover arkivet eksisterer ogsaa konsulenttjeneste for
historiske- og restaureringsmæssige spørgsmaal. Hjemmesiden under
nyredigering, men aktiviteterne kan findes sporadisk omtalt paa nettet
under ovennævnte.
e-mail: moellehistorisksamling@stofanet.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Hugh Watkins

Dato : 29-08-05 12:49

Den
Møllehistoriske Samling, Holme Møllevej 21, 8260 Viby J.
men ingen URL ?

hugh W

Fra : Brothers Keeper

Dato : 30-08-05 12:58

Hejsa Bertil

Har lagt dine oplysninger online - men har du en hjemmeside adresse også?

Bedste hilener fra
Chris Gade Oxholm Sørensen

Fra : bertillarsen

Dato : 31-08-05 19:21

"Brothers Keeper" skrev d. 30-08-05 12:58 dette indlæg :
> Hejsa Bertil
>
> Har lagt dine oplysninger online - men har du en hjemmeside adresse
> [...]

Kære Chris Gade
- TAK! - desværre er ingen hjemmeside pt. til raadighed, da den er
blevet forsømt hen over hele sommeren. Naar den der skulle lave/redigere
havde tid, da var jeg paa farten (hele landet mit arbejdsomraade - har
lige været projektansvarlig for genopførelsen af den gamle Baunehøj
Mølle i Grenaa). Men ligesom Juleaften, - saa kommer jeg ogsaa paa
nettet. Det jeg bare frygter er et væld af henvendelser, hvor min tid i
forvejen er knap, - faktisk uartigt at være nødt til at sige saadan. Der
kommer iforvejen 8-10 mail om dagen foruden hvad postbudet slæber sig en
pukkel til!!!...

hilsen

Bertil>

http://www.kandu.dk/