Det levende søkort 2
Fra : Jette & Ole

Dato : 24-08-05 11:53

Er der nogen, der kan kender en crack til Det levende søkort 2?

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-05 12:40

"Jette & Ole" <tjow@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der kan kender en crack til Det levende
> søkort 2?

Det er der sikkert. Men forhåbentlig holder de sig for gode
til at dele deres viden med "medlemmer" af denne
nyhedsgruppe. Personligt synes jeg "Jette & Ole" skulle
skamme sig over at bruge denne gruppe til et så dumt formål

Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-08-05 18:06

"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev

> [...]
> nyhedsgruppe. Personligt synes jeg "Jette & Ole" skulle
> skamme sig over at bruge denne gruppe til et så dumt formål

Jeg er helt enige, men du har næppe ubetinget ret og bliver nok overrasket.
Sidste gang, jeg påpegede det uhensigsmæssige i, at danske sejlere brugte
dette forum til at efterlyse tips til at piratkopiere DLSK, så var der
ubegribeligt mange, som var meget uenige.

Nogle gange er danske sejlere bare for sølle, navnlig når man tager i
betragtning, hvor mange penge de bruger på deres både samt hvor lidt, DLSK
rent faktisk koster.

Claus

Fra : Jim

Dato : 24-08-05 12:37

Jette & Ole wrote:
> Er der nogen, der kan kender en crack til Det levende søkort 2?

Hvad snakker du om ?
Er det piratkopi du snakker om ?

--
/Jim

Fra : Calle.

Dato : 24-08-05 13:30

Jim wrote:

> Hvad snakker du om ?
> Er det piratkopi du snakker om ?

mon ikke det bare er for at undgå at skulle sætte CDen i jævnligt når man
bruger det i en båd.
--
Calle.

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 24-08-05 13:45

Calle. <fake@fake.fake> skrev:

>mon ikke det bare er for at undgå at
>skulle sætte CDen i jævnligt når man
>bruger det i en båd.
>--
>Calle.

Det er jo ikke nogen gættekonkurrence. Man foventer at spørgeren
formulerer sig rigtigt for at få et brugbar svar.
For at imødegå dit "spørgsmål" så er der her et link som forklarer
virkemåden og en løsning på 8 dages checket.

Mvh/Harding

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-05 13:55

where is "the missing link"?

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 24-08-05 14:24

Flemming Torp <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev:
>where is "the missing link"?
>
>--
>Flemming Torp

google: artikler/dlsk

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 24-08-05 13:12

Jette & Ole <tjow@get2net.dk> skrev:
>Er der nogen, der kan kender en crack til Det levende søkort 2?

Det var da et uanstændigt spørgsmål, vil du ikke også låne pressen
til at lave 5-ører med.

DLSK er med vilje sat til en meget lav pris, således at alle kan
købe det for få kroner og indtil nu få det opdateret gratis fra
nettet.

Mvh/Harding

Fra : Calle.

Dato : 24-08-05 13:29

Jette & Ole wrote:
> Er der nogen, der kan kender en crack til Det levende søkort 2?
nej, men når den spørger efter CDen trykker du bare en gang til på linket,
så starter det fint op.
Det fandt jeg ud af ved et tilfælde den ene dag, og har derfor aldrig CDen
med
--
Calle.

Fra : Jette & Ole

Dato : 24-08-05 16:14

Sikke dog mange og hurtige besvarelser - en del kan også hjælpe os med vores
problem:
Vi har fået skrammet vores CD med Det levende søkort 2 i båden og kan derfor
undertiden have svært ved at genindlæse den.
Tak for hjælpen til alle.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-08-05 18:10

> [...]

derfor
> undertiden have svært ved at genindlæse den.

Så sender man det bare til producenten, så får du en ny cd!

I de snart mange år jeg har beskæftiget mig med edb, der har jeg endnu
aldrig oplevet en producent eller rettighedshaver, som ikke ville ombytte en
defekt cd-rom. Det koster nok noget porto, men det er jo prisen for ikke at
passe ordentligt på sine cd'er.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-05 22:23

Det er da den mest kreative "søforklaring" jeg længe har
hørt ... hvorfor i alverden henvender I jer ikke i første
omgang til Dansk Sejlunion? Det virker ikke som en troværdig
forklaring på mig i hvertfald ... nærmest ynkeligt ...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-08-05 18:00

"Jette & Ole" <tjow@get2net.dk> skrev

> Er der nogen, der kan kender en crack til Det levende søkort 2?

Er det ikke for sølle, at man som sejler bruger piratkopier til et program,
som næsten ikke koster noget?

Claus

Fra : Henning

Dato : 25-08-05 13:43

On Wed, 24 Aug 2005 18:59:40 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>"Jette & Ole" <tjow@get2net.dk> skrev

>Er det ikke for sølle, at man som sejler bruger piratkopier til et program,
>som næsten ikke koster noget?

Hvorfor skal ordet "pirat" altid nævnes, når nogen spørger til DLSK?
Hvorfor ikke bare bruge ordet "kopi".
Ja, det kan lade sig gøre at tage en kopi af sin originale CD, som
ligger hjemme i skrivebordsskuffen, og kun tage en billig kopi med ned
til båden. Bliver skiven ridset eller falder i vandet, så laver man
bare en ny! Ligetil og legalt - lidt omstændigt, men det kan lade sig
gøre.
Jeg vil ikke fortælle hvordan jeg gør, kun oplyse at jeg selv fandt
svaret gennem bl.a. denne gruppe via Google!

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-08-05 09:30

Henning skrev:

> Hvorfor skal ordet "pirat" altid nævnes, når nogen spørger til DLSK?

Der blevt *specifikt* spurgt om et crack!

Jeg formoder således, at du ved hvad et crack er.

> Hvorfor ikke bare bruge ordet "kopi".

Det må du den oprindelige spørger om. Dernæst er programmet kopibeskyttet,
så man må heller ikke kopiere det.

> [...]
> til båden. Bliver skiven ridset eller falder i vandet, så laver man
> bare en ny! Ligetil og legalt - lidt omstændigt, men det kan lade sig

Det er ikke legalt. Det er stadig en overtrædelse af lov om ophavsrettighed
i og med, at cd'en er udstyret med kopisikring.

Igen må kan forbavses over, at der virkelig er så mange klodsede og
fumlefingrede sejlere, at de ikke er i stand til at passe på en simpel
cd-rom. Skulle uheldet endelig være ude, så får man bare en ny cd-rom.

Jeg ville da nødig møde den slags klodsede fumlegængere i en snæver og
trafikkeret sejlrende, som stiller krav til sejlerens kvalifikationer!

Claus

Fra : Henning

Dato : 27-08-05 07:48

>Det er ikke legalt. Det er stadig en overtrædelse af lov om ophavsrettighed
>i og med, at cd'en er udstyret med kopisikring.

Forkert - http://www.kulturministeriet.dk/sw12528.asp, specielt sidste
afsnit:
"Edb-programmer
Ovenstående regler gælder ikke for edb-programmer, herunder
computerspil. Her må du ikke foretage kopiering til personlig brug,
men derimod kun nødvendig brugs- og sikkerhedskopiering. Det er ikke
forbudt at omgå kopispærringer, der beskytter edb-programmer."

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-08-05 09:22

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i

> Forkert - http://www.kulturministeriet.dk/sw12528.asp, specielt sidste

Det er ikke forkert. Du citerer en fortolkning, som kulturministeriet har
lavet i 2004, og som af experter er kaldt i strid med lov om ophavsret, og
ikke den faktiske lovtekst. Kulturministeriets fortolkning går udelukkende
på programmer og cd'er som IKKE kan bruges i brugerens system, f.eks. linux
m.m. I sådanne tilfælde, hvor den originale cd således ikke kan bruges, så
må man omgå en kopispæring. Ellers ikke.

Her er den rigtige tekst fra loven:

§ 75 c. Det er ikke tilladt uden samtykke fra rettighedshaveren at foretage
omgåelse af effektive tekniske foranstaltninger.

Citat slut

Det kan ikke siges mere tydeligt.

DLSK kører udelukkende på windowssystemer og i øvrigt problemløst, og der er
således ingen, som har brug for at omgå kopispæringen for at kunne bruge
programmet.

Claus

Fra : Jan Andreasen

Dato : 24-08-05 22:33

Hej Jette & Ole

Du kan jo evt. spørge i alt.dk.warez.

Mvh Jan Andreasen

Fra : Lars Holst

Dato : 25-08-05 00:33

"Jette & Ole" <tjow@get2net.dk> said in news:430c5067$0$68355
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Er der nogen, der kan kender en crack til Det levende søkort 2?

Jeg kan anbefale at skifte DLSK ud med andre navigationsprogrammer som
f.eks. Maptech som følger med på CD når man køber serierne af de tyske
søsportskort.

DLSK er i mine øjne ganske ringe at navigere efter sammenlignet med
alternativer.

Husk også altid at have papirkort, og viden til at benytte dem, klar.

--
Lars Holst

Fra : Kim Parolsen

Dato : 18-12-05 17:32

Slip for at tager cd med på båden opret op til 4 falske cd drev på din
harddisk ,se her :

Jeg har på et tidspunkt haft et program der kunne oprette små falske cd
> Drev på harddisken
> , hvorfra man kunne kopiere en cd ind på , og instalere programmet , så
> skulle man ikke længere have den originale cd i cd-rom drevet , men kører
> programmet , fra det falske drev.
> Nogen der kan huske programmet eller kender et ?
> Jeg spørger her i gruppen , forde jeg så slipper for at medbringe 7/8
> ekstra CD på rejsen.

Virtual Daemon er nok løsningen.. Det fungerer helt upåklageligt og er
freeware:
http://www.daemon-tools.cc/dtcc/download.php?mode=ViewCategory&catid=5

hilsen kim

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 18-12-05 20:04

Alt for kompliceret og besværligt.

Man skal bare starte DLSK2 to gange, så kører det uden CD'eren.

Bjarke

Fra : *** Calle ***

Dato : 18-12-05 21:37

Bjarke Christensen wrote:
> Alt for kompliceret og besværligt.
>
> Man skal bare starte DLSK2 to gange, så kører det uden CD'eren.

jeps

--
*** Calle ***