forretning på Vesterbrogade
Fra : Henrik Woer

Dato : 24-08-05 09:55

På Vesterbrogade eller Gl. kongevej, men nær Rådhuspladsen, lå der engang en
butik hvor man kunne købe alt fra damaskduge til Thehætter. Altså i den mere
fine afdeling. Måske havde den eget eget væveri og vaskeri. Den gik ned
sidst i 70erne eller 80erne. Er der nogen der har et bud på hvad
forretningen hed

Henrik

Fra : Steen Andersen

Dato : 24-08-05 13:47

"Henrik Woer" <henrik@woebbbpr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fine afdeling. Måske havde den eget eget væveri og vaskeri. Den gik ned
> sidst i 70erne eller 80erne. Er der nogen der har et bud på hvad

Hejsa

Kunne det være Geismars Væverier ? http://www.geismars.dk/

Jeg mener dog at deres butik på Vesterbrogade først lukkede for et par år
siden.

mvh
Steen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 24-08-05 14:11

Steen Andersen skrev:

> Kunne det være Geismars Væverier ? http://www.geismars.dk/
> Jeg mener dog at deres butik på Vesterbrogade først lukkede for et
> par år siden.

Vesterbrogade 6E.
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Henrik Woer

Dato : 24-08-05 14:18

"Steen Andersen" <steen62@worldonline.dk> skrev i en
> Kunne det være Geismars Væverier ? http://www.geismars.dk/
>
> Jeg mener dog at deres butik på Vesterbrogade først lukkede for et par år
> [...]
Nej, det var ikke den. Tak for forslaget

Fra : Hans Poulsen

Dato : 24-08-05 22:09

> [...]
> fine afdeling. Måske havde den eget eget væveri og vaskeri. Den gik ned
> sidst i 70erne eller 80erne. Er der nogen der har et bud på hvad

Var det mon Geismar - skønt jeg mener, at den forretning først lukkede for
meget, meget få år siden, måske omkring år 2000?

Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 26-08-05 14:49

"Henrik Woer" <henrik@woebbbpr.dk> skrev i en meddelelse
> På Vesterbrogade eller Gl. kongevej, men nær Rådhuspladsen,

G. Dhen's dampvaskeri, Gl.K. 23 - men det er vel næppe den type virksomhed
du søger, men en butik?

Gardinia Gl.K 4-6 ?
Lysberg Hansen & Terp A/S Vesterbrog. 3
Anva
Den Permanente
Carl Winblad A/S Vesterbrog. 28

Kan din geografiske beskrivelse ikke blive lidt mere nuanceret? Var det på
venstre eller højre side f.eks.? Før eller efter Axelborg? Hovedbanen?
Trommesalen? Det Ny Teater?

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 26-08-05 15:24

Henrik Woer skrev:

> [...]
> Altså i den mere fine afdeling. Måske havde den eget eget væveri og
> vaskeri. Den gik ned sidst i 70erne eller 80erne. Er der nogen der

Kan det have været Clara Wæver eller Eva Rosenstand?

Jeg kommer også til at tænke på den broderiforretning, hvor min
mor stod i lære en gang i 1930'erne. Jeg mener at den lå et stykke
ude på Vesterbrogade og vistnok hed "Inger Dahl". Men Google er
ikke til megen hjælp her.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Henrik Woer

Dato : 27-08-05 21:54

> [...]
> fine afdeling. Måske havde den eget eget væveri og vaskeri. Den gik ned
> sidst i 70erne eller 80erne. Er der nogen der har et bud på hvad

Tak for alle de fine bud.
Henrik

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 27-08-05 22:25

Henrik Woer skrev:

> Tak for alle de fine bud.

Men kom du nærmere en løsning? Fortæller du os svaret når du
finder det?

Selv kunne (også) jeg godt finde på at gætte på Den Permanente
på hjørnet af Vesterbrogade og Trommesalen.

--
Jørgen Grandt
De tredjebedste websteder hedder www.grandts.dk

Fra : Henrik Woer

Dato : 27-08-05 22:53

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse

> Men kom du nærmere en løsning? Fortæller du os svaret når du
> finder det?

Nej, desværre. Det er min mor der er ved at skrive et eller andet (vistnok
erindringer eller noget i den stil) der ikke kan huske forretningens navn
og hun skal naturligvis fortælle et eller andet om den. Først i morgen kan
jeg få fat på hende igen, så skal jeg nok huske at skrive hvad løsningen er!

Jeg kan også godt huske den permanente selvom jeg kun er 35. Så vidt jeg
husker var jeg der et par gange med min mormor. Gad vide hvornår den
lukkede og hvorfor.

Tak for hjælpen!

Fra : bertillarsen

Dato : 28-08-05 21:17

"Henrik Woer" skrev d. 24-08-05 09:55 dette indlæg :
> [...]
> forretningen hed
>
> Henrik
>
> - m.h.t. Geismars Væverier laa denne forretning paa Peter Bangsvej
(Frederiksberg, foran Fisker & Nielsens fabrikker - Nilfisk,
Nimbus-motorcykler), hvor jeg erindrer min skolevej, især ved Juletid i
begyndelsen af 195o'erne, her var der altid "dækket op" med en fantasisk
juleudstilling.
m.h.t. til forretningen: Vesterbrogade / Trommesalen / Gl. Kongevej kan
dette da næsten kun være "Den Permanente", men igen hvis jeg kører lidt
paa erindringen, da lukkede denne vist for mere end et par aar siden, da
det at sælge livsstil ikke gav den ønskede søgning.....

hilsen

Bertil Larsen, - dengang København, nu i mere end 35 aar: jyde!!!!!

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Woer

Dato : 29-08-05 09:09

"bertillarsen" <bertillarsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
'

> hilsen
>
> Bertil Larsen, - dengang København, nu i mere end 35 aar: jyde!!!!!

Det kan gå galt for alle - Henrik - bor i Århus på fjerde år!

Fra : Svenn Trønning

Dato : 01-09-05 03:07

Var det ikke Gejsmark eller sådan den hed. Den skulle ligge på hjørnet af
Vesterbrogade og Nørre Farimagsgade og jeg mener at de havde ophørsudsalg i
1980 begyndelse af 1990.

trønning