800 liters akvarie i hus - vægt
Fra : Michael Petersen

Dato : 23-08-05 23:22

En tråd mere om mit snart nye akvarie ;)

Jeg bor i hus, hvor der er kælder.
....jeg havde tænkt mig at still akvariet i stuen.
....det vejer vel ca. et ton.

Når jeg banker på loftet i kælderen (op til stuen), så virker den ikke
særlig stabil (en lyd, som om der er luft imellem).

Men... et tons, på et avarie der er 2 meter langt - så meget vægt på sådan
et lille sted.

Skal jeg vaære bange/tage højde for at det kan falde igennem gulvet ?

Huset er fra 1954.

Med venlig hilsen.

Fra : Brizz

Dato : 24-08-05 01:00

Michael Petersen wrote:
> [...]
> et lille sted.
>
> Skal jeg vaære bange/tage højde for at det kan falde igennem gulvet ?

Umiddelbart er det jo en del på en lille flade. Det jeg vil foreslå dig
at gøre er at bruge Leca blokke som bord til tanken. Det jeg gjorde var
en mdf plade på gulvet i samme mål som akvarie. 3x3 lecablokke også en
mdf plade ovenpå igen. Så er vægten fordelt over et meget større område.

> Den har indtil videre sparet mig for at få 426 spam-mails.

Til gengæld spammer den alle andre....

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 24-08-05 03:10

"Michael Petersen" <michaelFJERN@DETTEmpetersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et lille sted.
>
> Skal jeg vaære bange/tage højde for at det kan falde igennem gulvet ?

Jeg har lige svaret dig i dk.fritid.hus-og-have Kunne du ikke nøjes med at
poste dit spørgsmål eet sted?

Martin

Fra : Alexia

Dato : 28-08-05 21:39

så længe han får gode svar begge steder forstår jeg ikke problemet?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-08-05 00:06

Alexia wrote:
> så længe han får gode svar begge steder forstår jeg ikke problemet?

Det er lidt irriterende - især når der ikke er krydspostet rigtig og sat fut
til den mest relevante gruppe - det ville gøre tråden nemmere at følge og
samle de relevante svar i en tråd.

Alt det kan man læse en masse om på www.usenet.dk

Man kan i øvrigt også læse om, at citere korrekt

Fut er sat til dk.admin.netikette hvor den diskussion hører hjemme.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk