|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Kompressor defekt? Fra : Søren Kristensen
 | 
 Dato :  23-08-05 20:48
 | 
 |  | Hej
 
 Jeg har en kompressor, der normalt arbejder med tryk på 10 bar, men
 pludselig kan den kun pumpe tanken op til 5 bar. Motoren bliver ved med at
 køre, med trykket stiger ikke. Sikkerhedsventilen er lukket, så det er ikke
 der at luften går til spilde. Jeg kan heller ikke mærke ar der kommer luft
 ud andre steder. Er der nogen der har et forslag til, hvad der kan være
 galt?
 
 
 
 
 |  |  | 
  Klaus H (23-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus H
 | 
 Dato :  23-08-05 20:54
 | 
 |  | 
 "Søren Kristensen" <sjk_email@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
 news:430b7cab$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > Hej
 >
 > Jeg har en kompressor, der normalt arbejder med tryk på 10 bar, men
 > pludselig kan den kun pumpe tanken op til 5 bar. Motoren bliver ved med at
 > køre, med trykket stiger ikke. Sikkerhedsventilen er lukket, så det er
 > ikke der at luften går til spilde. Jeg kan heller ikke mærke ar der kommer
 > luft ud andre steder. Er der nogen der har et forslag til, hvad der kan
 > være galt?
 Ventilfejl eller stempelringe.
 
 Klaus H
 
 
 
 
 |  |  | 
  Calle. (23-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Calle.
 | 
 Dato :  23-08-05 22:37
 | 
 |  | Søren Kristensen wrote:
 > Hej
 >
 > Jeg har en kompressor, der normalt arbejder med tryk på 10 bar, men
 > pludselig kan den kun pumpe tanken op til 5 bar. Motoren bliver ved
 > med at køre, med trykket stiger ikke. Sikkerhedsventilen er lukket,
 > så det er ikke der at luften går til spilde. Jeg kan heller ikke
 > mærke ar der kommer luft ud andre steder. Er der nogen der har et
 > forslag til, hvad der kan være galt?
 
 Ja, den er enten opslidt eller nedslidt. Mon ikke det er stempelringene.
 --
 Calle.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Søren Kristensen (24-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Søren Kristensen
 | 
 Dato :  24-08-05 17:28
 | 
 |  | Okay
 Det er godt nok hurtigt selvom den ikke har været så dyr. Den er kun 8 mdr
 gammel, men desværre er jeg kommet til at smide kviteringen væk. Nå men jeg
 må prøve at skille den ad, og se hvad det kan være. Men man kan jo nok ikke
 sådan lige købe reservedele til den.
 
 "Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
 news:VFMOe.161$ge4.132@news.get2net.dk...
 > Søren Kristensen wrote:
 >> Hej
 >>
 >> Jeg har en kompressor, der normalt arbejder med tryk på 10 bar, men
 >> pludselig kan den kun pumpe tanken op til 5 bar. Motoren bliver ved
 >> med at køre, med trykket stiger ikke. Sikkerhedsventilen er lukket,
 >> så det er ikke der at luften går til spilde. Jeg kan heller ikke
 >> mærke ar der kommer luft ud andre steder. Er der nogen der har et
 >> forslag til, hvad der kan være galt?
 >
 > Ja, den er enten opslidt eller nedslidt. Mon ikke det er stempelringene.
 > --
 > Calle.
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
   Ukendt (24-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  24-08-05 19:59
 | 
 |  | 
 
            Den Wed, 24 Aug 2005 18:27:42 +0200, "Søren Kristensen"
 <sjk_email@yahoo.dk> skrev:
 >Det er godt nok hurtigt selvom den ikke har været så dyr. Den er kun 8 mdr 
 >gammel, men desværre er jeg kommet til at smide kviteringen væk. Nå men jeg 
 >må prøve at skille den ad, og se hvad det kan være. Men man kan jo nok ikke 
 >sådan lige købe reservedele til den.
 Har du fyldt olie på den?
 -- 
 Jens   OZ2JP   www.oz2jp.dk Build your ego... flame a newbie!!!!
            
             |  |  | 
    Søren Kristensen (24-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Søren Kristensen
 | 
 Dato :  24-08-05 20:16
 | 
 |  | 
 
            Ja der er olie på den, og den har da også virket fint indtil nu. Jeg har 
 lige skruet den fra hinanden og for mig at se (har ikke den store forstand 
 på motorer ) ser stempelringene fine ud.
 Pakningerne derimod ser ikke for gode ud. Jeg ved dog ikke om de gik i 
 stykker da jeg skruede den fra hinanden.
 Oven over cylenderen er der to kamre. Det ene fører ud til røret der går ned 
 til tanken og det andet fører ud til luftfiltret. Der hvor luftfilteret 
 sidder, er det ikke indsugningen? Det undrer mig nemlig at der kommer luft 
 ud af filtret. Pakningen mellem de to kamre er gået i stykker, men som sagt 
 så ved jeg ikke om det skete da jeg skruede den fra hinanden. Kan det være 
 pakningerne?
 <Jens Petersen> skrev i en meddelelse 
 news:fqgpg1h2sisuli6n74gbjk9hva49eepcmp@4ax.com...
 > Den Wed, 24 Aug 2005 18:27:42 +0200, "Søren Kristensen"
 > <sjk_email@yahoo.dk> skrev:
 >
 >>Det er godt nok hurtigt selvom den ikke har været så dyr. Den er kun 8 mdr
 >>gammel, men desværre er jeg kommet til at smide kviteringen væk. Nå men 
 >>jeg
 >>må prøve at skille den ad, og se hvad det kan være. Men man kan jo nok 
 >>ikke
 >>sådan lige købe reservedele til den.
 >
 > Har du fyldt olie på den?
 > -- 
 > Jens   OZ2JP   www.oz2jp.dk > Build your ego... flame a newbie!!!! 
            
             |  |  | 
     Jens Borchert Peders~ (25-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Borchert Peders~
 | 
 Dato :  25-08-05 10:57
 | 
 |  | "Søren Kristensen" <sjk_email@yahoo.dk> wrote in
 news:430cc6b4$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk:
 
 >  Det undrer mig nemlig
 > at der kommer luft ud af filtret.
 >
 
 Der sidder en kontraventil ved luftfilteret som sansynligvis er defekt...
 Det er typisk nogle små bladfjedre eller blot en blank skive over et hul
 muligvis med en fjeder.
 
 Der kan være snavs eller måske rust der sidder i klemme.
 Passer godt med at den pumper til 5 bar og ikke komme længere i og med at
 luften fiser ud af den lille utæthed.
 
 
 --
 Med venlig hilsen
 
 Jens Borchert Pedersen
 Vestfyn
 Mailto:jbp@vip.cybercity.junkdk
 
 
 |  |  | 
  Peter (24-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter
 | 
 Dato :  24-08-05 20:06
 | 
 |  | 
 "Søren Kristensen" <sjk_email@yahoo.dk> wrote in message
 news:430b7cab$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > Hej
 >
 > Jeg har en kompressor, der normalt arbejder med tryk på 10 bar, men
 > pludselig kan den kun pumpe tanken op til 5 bar. Motoren bliver ved med at
 > køre, med trykket stiger ikke. Sikkerhedsventilen er lukket, så det er
 > ikke der at luften går til spilde. Jeg kan heller ikke mærke ar der kommer
 > luft ud andre steder. Er der nogen der har et forslag til, hvad der kan
 > være galt?
 >
 
 Hmmm - det skulle vel ikke være en 2,5 HK Selekta fra Harald Nyborg - sådan
 en har jeg lige sendt til rep. med samme fejl.
 
 Peter
 
 
 
 
 |  |  | 
  Søren Kristensen (24-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Søren Kristensen
 | 
 Dato :  24-08-05 20:44
 | 
 |  | Jo den magen til, den er dog købt hos Stark, men det er den samme.
 
 
 "Peter" <pe@fjern.stubnet.dk> skrev i en meddelelse
 news:430cc522$0$68359$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > "Søren Kristensen" <sjk_email@yahoo.dk> wrote in message
 > news:430b7cab$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 >> Hej
 >>
 >> Jeg har en kompressor, der normalt arbejder med tryk på 10 bar, men
 >> pludselig kan den kun pumpe tanken op til 5 bar. Motoren bliver ved med
 >> at køre, med trykket stiger ikke. Sikkerhedsventilen er lukket, så det er
 >> ikke der at luften går til spilde. Jeg kan heller ikke mærke ar der
 >> kommer luft ud andre steder. Er der nogen der har et forslag til, hvad
 >> der kan være galt?
 >>
 >
 > Hmmm - det skulle vel ikke være en 2,5 HK Selekta fra Harald Nyborg -
 > sådan en har jeg lige sendt til rep. med samme fejl.
 >
 > Peter
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
   Andreas M. Hansen (25-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andreas M. Hansen
 | 
 Dato :  25-08-05 08:27
 | 
 |  | 
 "Søren Kristensen" <sjk_email@yahoo.dk> wrote in message
 news:430ccd26$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > Jo den magen til, den er dog købt hos Stark, men det er den samme.
 >
 >
 Jeg mener at kunne huske at der i jura gruppen for nyligt var en tråd om een
 som blev nægtet rep/onbytning af denne kompressor hos Harald Nyborg fordi
 der var fyldt for meget olie på kompressoren - det var noget med at der var
 en fejl i den danske brugsanvisning, som fik folk til at fylde for meget
 olie på, således at kompressoren blev ødelagt.
 
 mvh
 
 Andreas M. Hansen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Søren Kristensen (25-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Søren Kristensen
 | 
 Dato :  25-08-05 19:07
 | 
 |  | 
 
            Tak for alle svarene. Jeg købte et ark pakningspapir hos THansen (uden blåt 
 lys    ) og skar en ny pakning. På begge sider af denne smurte jeg flydede 
 pakning på og nu kører kompressoren igen op til 10 bar.
 Det kan åbenbart tyde på at de originale pakninger er for dårlige siden der 
 er andre der har samme problem.
 "Søren Kristensen" <sjk_email@yahoo.dk> skrev i en meddelelse 
 news:430b7cab$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > Hej
 >
 > Jeg har en kompressor, der normalt arbejder med tryk på 10 bar, men 
 > pludselig kan den kun pumpe tanken op til 5 bar. Motoren bliver ved med at 
 > køre, med trykket stiger ikke. Sikkerhedsventilen er lukket, så det er 
 > ikke der at luften går til spilde. Jeg kan heller ikke mærke ar der kommer 
 > luft ud andre steder. Er der nogen der har et forslag til, hvad der kan 
 > være galt?
 > 
            
             |  |  | 
 |  |