Udskrivningsmodul i Delphi
Fra : Ukendt

Dato : 23-08-05 12:38

Jeg/vi går med planer om at opgradere min Delphi fra version 6 PE til 2005
(og en større udgave en PE).

Vores "problemer" med 6 PE'eren er dels, at der ingen database adgang er og
dels at der ikke er de store muligheder for at lave udskrifter med data på
en ordentlig måde. Det er sidstnævnte, der interesserer mig mest pt., idet
jeg herinde har læst en del om databaser efterhånden, mens det der har været
om udskrifter, er lidt mere svævende.

Indeholder de større udgaver end PE af Delphi flere muligheder for at
udskrive data? Jeg mener at have hørt om en rapportmodul (lidt ala modulet
til databaser) som er en ekstra del i forhold til PE'eren).

Hvis nogle kender til denne del, vil jeg meget gerne høre mere.

Muligheder, begrænsninger, kommentarer mv.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 23-08-05 13:05

"Museumsmedarbejderen" <ingen> wrote in message

> Indeholder de større udgaver end PE af Delphi flere muligheder for at
> udskrive data? Jeg mener at have hørt om en rapportmodul (lidt ala modulet
> til databaser) som er en ekstra del i forhold til PE'eren).

Ja, Rave Report er med i alle de større versioner end PE.
http://www.nevrona.com/Default.aspx?tabid=150

> Hvis nogle kender til denne del, vil jeg meget gerne høre mere.

Der kan jeg ikke være med, desværre.

hilsen
Uffe

Fra : Jørgen Højrup Christ~

Dato : 25-08-05 05:23

eller du kan hente FreeReport
http://www.fast-report.com/en/

men hvis du skal bruge Delphi til udviklingen af et system som ikke er til
hjemmebrug skal du have som minimum en Delphi standard